Hoi Ron, Nando
Ik ben even in verwarring, ik zie in Nano's stup lijstje een linkje naar hobby city met hextronic lipo...
Enfin we begrijpen het allemaal wel, goedkope chinese lipo's daar kun je goed pech mee hebben.
Die zippy's heb ik geen ervaring mee maar inderdaad heel scherp geprijsd.
Voor F5D-limited heb ik graag smalle cellen. de 50 mm van de zippy's is dan helaas te veel...Kokam 3200 mAh is maar 44 mm. Dat gaat klem in een turn-left.
Ron, dit is het draadje in wording.
rewind HiModel 2814/08 for 3800 KV - RC Groups
Ik had echt iets bizars gedaan en de tweede keer LRK gewikkeld maar 4 en 5 turns op tegenover liggende polen. Voor 3800 KV precies...
bij optoeren gaat het op een bepaald moment mis, stoom loopt op maar toerental niet meer.
Er is ook nog de optie om de Duitse F5D-limited insteek te volgen.
gedefinieerde motor
gedefinieerde prop
gedefinieerde accu, b.v. aantal cellen en capaciteit/gewicht.
Dan gaat iedereen echt ongeveer even hard maar is de lol van het zoeken naar een optimale setup er wel van af.
En je zit er eeuwig aan vast want bij een wijziging "moet" iedereen het volgende seizoen alles veranderen.
Het lijkt ook veel op speed400 reglementen.
Bij technologie vooruitgang zit je dus met het probleem dat je iets aan de reglementen wilt doen anders vlieg je met antiek.. Overigens zijn bij speed400 de accu cellen beperkt gedefinieerd waardoor je regelmatig nieuwe moet.
KAN1100->intellect1400->elite1500. Nu kosten 7 cellen 2/3A bijna niets dus dat is niet zo'n punt..Met een halve kilo lipo's wordt dat minder fijn, zeker als je 2 of 4 packs wilt om te trainen.
En zeker nu de betere cellen hebben laten zien > honderd vluchten mee te kunnen. Die NiMH cellen kon je toch binnen een seizoen weg gooien zegt men...
Ik zou het ook niet weten.
Brandstof lijkt me misschien leuker. maar dan moet je dus accousticus zijn..
Ik heb nog wat vragen uit het Q-500 reglement.
Is een rondje 400 m als FAI of korter? Op het plaatje op de Q-500 site is het onleesbaar, lijkt 36.5, 18.3 en 93.5 m.
Is het gewicht echt ongelimiteerd? Dat vind ik weer extra leuk, maar of het goed is voor zo'n klasse???
Tjarko