Radio schip Mi Amigo.

Hier met de EuroTrip uit Scheveningen er voor. Kort daarvoor was die ronde mast om gegaan.

FB_IMG_1705784352163.jpg

Ik heb het boek "Offshore Radio" van Gerry Bishop. Hij schrijft dat op 3 september 1972 de Mi Amigo vanuit Zaandam ankerde voor de kust bij Scheveningen.
Op 13 november tijdens een windkracht 11 storm kwam de mast naar beneden. Dus ergens daartussen was je aan boord...vermoed ik
.Mi Amigo.jpg Mast in tuin.jpg
Bijgevoegd mijn nog niet af schip en een 42 meter hoge mast in de achtertuin :worship:

Laatst bewerkt:
Komplimente voor iemand die nog nooit een modelboot gebouwd had.
Ziet er erg netjes uit mooi hoor.

Laatst bewerkt:
Dank je wel. Wat een schitterende modellen! Ik ben heel benieuwd naar jouw Mi Amigo. De mijne kan inderdaad niet varen, dat was een beetje te hoog gegrepen. En waarschijnlijk was mijn model dan zijn grote voorbeeld snel achterna gegaan. Wel heb ik de zenddraden langs de mast zo goed mogelijk nagebootst en een middengolf zendertje bij Ali gekocht, zodat het schip echt kan uitzenden van de ene kant van de kamer naar de andere, op 963 kHz.
Alleen nog even inbouwen....zender.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is jou berijk van de AM zender?
Ik heb er ook één in de Mebo2 is zo'n 10 a 15 meter eigelijk net te weinig. Trouwens zit de mijne op de 220meter.
En er zit ook een FM zendertje in dat bereik is meer dan goed. Tenslotte zat RNI op de MG en FM en Kortegolf. Maar een kortegolf zendertje heb ik nog niet gevonden.
Bovenste is de FM zender de onderste de AM zender nog in aanbouw. Is onderhand wel ingebouwd en werkt.
Screenshot_20240527_230326_Chrome.jpg
20221004_194532.jpg
20240531_002525.jpg

Ben momenteel met de ankergaten en giek bezig en wat plamuur werk hier en daar. Moet met het dek beginnen en bovenkant verschansing. Rustig door gaan.
Middendek moet waterdicht worden. Boot ligt diep in het water dus zal er wel een keer water over de dek heen komen.
20240715_210411.jpg
20240715_210402.jpg

Wat is jou berijk van de AM zender?
Ik heb er ook één in de Mebo2 is zo'n 10 a 15 meter eigelijk net te weinig. Trouwens zit de mijne op de 220meter.
En er zit ook een FM zendertje in dat bereik is meer dan goed. Tenslotte zat RNI op de MG en FM en Kortegolf. Maar een kortegolf zendertje heb ik nog niet gevonden.
Bovenste is de FM zender de onderste de AM zender nog in aanbouw. Is onderhand wel ingebouwd en werkt.
Bekijk bijlage 587596 Bekijk bijlage 587597 Bekijk bijlage 587598
Echt een zendpiratenschip, dus!

Pas maar op voor de Radio Controledienst! :D

Is misschien wel iets.
Vertaald uit het Chinees.
Is dit op de 49 meter band?
Er werdt eigelijk alleen in europa op deze band uitgezonden 21mhz is ergens op de 13 meterband als ik het teminste goed heb. Ben verder geen radio amateur of zo.

Screenshot_20240715_235847_Google.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik dat ook allemaal niet weet, Hans.
Maar er zijn genoeg zendamateurfora en -FB groepen waar ze je dat prima uit kunnen leggen

Mijn zendertje staat ook op die Ali website voor €11,18. Bereik van een een dikke halve meter, maar met mijn supergevoelige Grundig Concertboy uit 1969 kan ik hem ook iets verder ontvangen.

Graag gedaan..
192 was de eerste frequentie van radio veronica, later 538, er bestaat ook nog 192tv echter daarvoor moet je betalen. Ik was vanaf 4 jr jong geïntrigeerd door radio Veronica en als 9 jarige jongen op het strand toen de Norderney op het strand lag van Scheveningen. Dus zondag middag met ouders, broer en zusje naar Scheveningen. En ja later bij de demonstratie op het Binnenhof te Den-Haag. Op ons portiek aan de Steenwijklaan te Den-Haag woonde een buurjongen die het bandje T-set oprichte. Eén van hun eerste optredens werd gedaan in de gemeenschappelijke tuin met een geïmproficeerd podium met gordijnen als achtergrond geleverd door mijn vader die een drogisterij had op de hoek. Ik heb er ergens nog een 8mm filmpje van...[emoji847]

O ja en ff bij downloads kijken voor de poster van zendschip Veronica en werf tekeningen van de Norderney. Zou het schip graag eens bouwen edoch te druk met andere projecten. RC vliegtuigen [emoji51][emoji28]

Back