raven 2m20 DL50

bocht word door clublid hard gesoldeerd. de nieuwe standofss maakt mijn vader komende week.
tank gemonteerd:

eerst 2 railtjes voorzien daarna kleefmousse erop voor de tank. er zitten 2 stroken uit waar velcro rond kan( 2de velcro moet nog geplaatst worden)

darm 1 gaat naar het vulventiel onder de ontstekingsschakelaar
darm 2 gaat naar de motor (moet nog aangesloten worden)
darm 3 is voor de ontluchting. die heb ik door de plaat geboord en loopt langs de uitlaat door een van de gaten van het landingsgestel. mag deze darm gewoon open blijven??

geheel vastzetten met velcro dus. enige opmerkingen mogen zeker komen!!
IMG_5092.JPG

IMG_5093.JPG

IMG_5091.JPG

IMG_5094.JPG

IMG_5097.JPG

wat onduidelijk maar hier loopt die van de ontluchting

de overloopbuisje snij je best schuin af naar buiten en naar voor gericht (schuine kant naar de vliegrichting).dus wanneer je vlegt dan duwt de lucht de binzine naar binnen.ik zou ook deze wat langer maken.een lus leggen omdat je op je rug vliegt loopt de benzine niet eruit
gr michel

de overloopbuisje snij je best schuin af naar buiten en naar voor gericht (schuine kant naar de vliegrichting).dus wanneer je vlegt dan duwt de lucht de binzine naar binnen.ik zou ook deze wat langer maken.

Je hoef hier niks schuin af te snijden en naar voren te richten, dat is onzin.

De ontluchtings slang blijf open en de vulslang maak je dicht tijdens het vliegen .

In de ontluchtings slang druk je een blikschroefje zonder kop, langs de groffe draad van de schroef kan genoeg lucht maar er word niks uit de tank getrokken door een vakuum effekt die ontstaat door de wind langs de ontluchtings slang.

En de slang rond de tank leggen is ook niet nodig , er word altijd lucht aangezogen door dat slangetje .

Ik gebruik altijd deze tanks (ook de ronde versie) voor mijn benziner .
673849af7be70dbb2.bmp

Mvg Johan

ha? ik heb verlopen weekend in tongeren aan een paar F3M piloten gevraagd en ze gaven mij toch deze raad ?

zelf doe ik altijd de slang van de onluchting minimaal 2x rond de tank, dan komt er gegarandeerd nooit meer wat naar buiten.....

ha? ik heb verlopen weekend in tongeren aan een paar F3M piloten gevraagd en ze gaven mij toch deze raad ?

Kan je maar weer zien dat die ook niet alles weten .:mrgreen:

Een membraampomp pomp de benzin in de motor en zou de ontluchting dicht zijn maakt hij je tank zo plat als een Euro .
De motor gaat dus niet uit daar door .

En slang rond de tank is ook niet nodig , zou zelfs een nadeel kunnen zijn als je het model in een warmere kamer brengt , de sprit die dan in de slang zit word er dan uitgedrukt .

Mvg Johan

Hoi,

Toevallig al een testrun gemaakt met de DL motor?
Zit eraan te denken om deze evt op mijn Corair(2.36cm) te plaatsen mits ik onder de 12kg kan blijven.
Hoeveel gaat jou kist wegen als deze compleet is?

Gr Patrick

deze week zaterdag moet wel lukken denk ik om de DL50 en een DL55 eens te laten lopen. ik wacht op nieuwe standoffs en vandaag bestel ik wat scharnieren, spinner enzo... heel mss zaterdag vliegen maar daar reken ik voorlopig niet op.
gewicht tussen de 7 en 8 kilo.

net terug van parijs, naar de tour gaan zien pfff.... een volk man nie normaal.ben ook gaan zien in een modelbouwwinkel in centrum parijs een echte tegenvaller hoor.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, als hij goed is afgesteld en de tank vol is is die wel heel erg klein ;) Kapot kan er altijd iets gaan........

hoor je het goed jan??!!:p
fready onze electroman gaat op benzine:) jij hebt weer geluk dat ge een makkelijke yak hebt he, dat er nieks van spinner moet aansluiten op de romp enzo..:) zaterdag mss alletwee naast elkaar om de motor te laten lopen? ik nog scharnier te kort en nieuwe standoffs

heb je dat schanier nou nog steeds niet? Kun je die steekpennen niet gewoon bestellen bij hobbyin bijvoorbeeld?

er zijn er besteld bij lindinger samen met spinner en nog wat kleindelen voor andere dingen... opt gemak he we hebben nog genoeg werk!:p

Ik was eventjes de wc eend aan het bevoorraden van vloeibare afvalstoffen en daar zat chris gaatjes te prikken in mijn mooie yak!

28072009043.jpg

Off with his head!!

Die vloer rechts naast 'm, voor die kastjes, heb ik ook!

En waarom prikt ie er precies gaatjes in? (als het voor de uitlaattunnel is, dan kun je dat beter snijden, dan kun je ook weer een lapje naar binnen vouwen en vaststrijken)

Back