raven 2m20 DL50

was voor de fun alex, heb het achteraf mooi met een soldeerbout weggesmolten, zo zit het randje ook mooi vastgebrand.
o enne de vloer daar in de hoek dat is tijdelijk hoor. ik heb zo een "bakje" waar alle overschotjes invliegen, uitkappen, uitvissen wat je nodig hebt:p
 
bij de motor zat een klein verlengkabelke zoals je zou gebruiken voor servo's. echter zit er hier een diode of condensator tussen? ik weet het niet juist wat het is. moet ik dit plaatsen en waar moet ik die plaatsen? tussen de ontsteking en de motor of tussen de ontsteking en de schakelaar(powerbog reg.)
 
het is gewoon een servoverlengkabelke van 10cm 3draden dus met onder een zwarte krimpkous een verdikking(diode of iets) aangezien het 3 draden zijn gok ik dat dit tussen motor en ontsteking moet en niet tussen ontsteking en schakelaar of schakelaar en accu...
veel foto trekken is er dus niet aan:)
nieuwe standoffs zijn gemaakt maar moeten enkel nog wta lichter gemaakt worden(wat afdraaien op de cnc) voor de rest kleine dingetjes nog. vnvnd mss wat meer pics. motorkap past nu wel perfect
 
Tussen ontsteking en motor hoort geen diode .

Zou eerder op een regulator tippen die de stroom moet reduceren tussen accu en ontsteking als je bv. een 2er lipo neemt .

Maar of het standaard bij de motor hoort :confused:
67384a75a8c61b06e.jpg


Hier is zoiets niet te zien .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je beschrijft iets dat bij heli's soms gebruikt word tussen de gyro en staarservo omdat de staartsevo 5,5V niet aan kan.
Wat je ermee moet bij een benzine motor weet ik niet.
 
oke dan zal dit waarschijnlijk in die doos gesukkelt geraakt zijn, ik heb idd ook nog nergens iets van gelezen, daarom dat ik het hier vraag. de ontsteking word wel degelijk met een lipo 2cellen 1300mah gevoed. maar die gaat door een powerbox digi switch.

nog gasstang, teflonstukje, ontstekingsaccu zijn kleine dingen die nog moeten gebeuren. spinner is in bestelling.
Verwarmen jullie die teflon op voorhand of laten jullie gewoon de motor draaien tot het warmt??
ook die standofs zijn nu op juiste lengte en de kap past nu als gegoten.
ze zijn nu alle 4 op de grootste diameter als een gewone cilinder gemaakt, maar ik zal ze deze week nog laten afdraaien naar de vorm van de originele standofs. want deze zijn wat te zwaar. (origineel 85gram en deze 200gram)

straks post ik wel wat foto's zodat jullie maar commentaar kunnen geven op alles wat ik gedaan heb, goede mag maar ook slechte hoor. het is mn eerste "benzine" kist.
 
aileronaansturing
IMG_0002.JPG


hoogte en rudder:
IMG_0003.JPG


nog eenst met staartpoot erbij:
IMG_0004.JPG


koelgat voor de uitlaat + de montagebeugel ervoor, het darmpje onderaan uit dat ene gat is voor de ontluchting:
IMG_0005.JPG


complete opbouw:
IMG_0006.JPG


pull pull en ontvanger:
IMG_0007.JPG


ik heb 2 houderkes voor de ontvangerlipo's gemaakt, van de bodem dus niet op "het warme hout" maar vooral omdat ik ze daar netjes liggen vind en er erg makkelijk bij kan( die voor ontsteking krijgt nog een plaatsje:
IMG_0008.JPG


hier nog eens, aansluiten via 3,5mm goudcontacten:
gasservo zie je ook al en links ontstekingschakelaar en rechts voor de ontvanger:
IMG_0009.JPG


IMG_0010.JPG


hier nog eventjes met de vulnippel erbij:
IMG_0011.JPG


foto's van motor en uitlaatophanging volgen eind deze week normaal.
 
de ontsteking haal je best uit die mousse.

dat ding wordt warm en dan isoleer je dat best niet.

afstand center cervo tot aankoppeling = afstand scharnierpunt aankoppeling !!

dit voor een zo lineair mogelijke servoweg.
 
als je het hebt op de aileronaansturing die zit volgens mij toch juist. het is de servo die onder een hoek zit. hier zie je het beter:
s%20%282%29.JPG


s.JPG


ik zit met wat problemen met de gasaansturing ik heb op de servo een grotere hevel moeten zetten, maar bij volle motor heb ik de laatste paar tanden geen reactie( de gas staat dan al reeds op 3/4den open.) heb ik nog nooit gehad:p
 
oke alle roeren werken en de juiste kant op. manueel hier en daar wat bijstellen nog. ook de gasaansturing werkt nu goed. en de ontsteking is uit de mousse

a%20%281%29.JPG
 
hallo,
de motor staat op de nieuwe standoffs en de uitlaat hangt eraan. echter zit ie wat schuin in de romp(kan geen kwaad denk ik) maar ik heb de beugel moeten wegdoen, hij ligt feitelijk "los" in de romp. mag dat of niet??( hij spant vooraan wel tegen het hout en achteraan ook efkes tegen de bodem van de romp.

zie fotokes:
IMG_0001.JPG


IMG_0002.JPG


IMG_0003.JPG

hier zit ie dus efkes tegen de bodem.
 
Je zult een klapperkast krijgen door de klappen van de uitlaat tegen de romp aan. Daarbij krijg je brandplekken en mogelijk zelfs een brandje. Als de uitlaat warm is wordt ook het aluminium erg zacht, grote kans dat je op die plekken deuken in de uitlaat krijg. Als klap op de vuurpijl zou het ook heel goed kunnen dat door het grote swingmoment de uitlaatbocht breekt. Niet doen dus;)
 
oke
achteraan kan ik het zo oplossen( met wat lijm ik dit best?) bruislijm en epoxi komen zacht als die warm is?
IMG_0001.JPG

maar vooraan zit ie nog tegen het hout:
IMG_0002.JPG

ofwel dremel ik dat weg tot in de romp... of zijn er nog mogelijkheden
 
te teflon is ook nog niet verwarmd op de uitlaat, als ik de uitlaat wat naar achteren duw
(tussen uitlaat en bocht zit een 8tal mm nu)(waar teflon over komt) in die positie komt de bocht juist 1mm ofzo van het hout af... zou dit voldoende zijn??of gewoon een stuk benzinedarm eronder klemmen?
 
De uitlaat zeker altijd vasthangen... of je bocht breekt binnen de kortste keren... Zo een uitlaatje onder 10G :p

Dat plankje kun je gewoon met zap lijmen, meer dan sterk genoeg!

Wel een geblutste uitlaat :p
 
haha ja spantje zit vast: eumm die blutsen wel jens:p
gij zij van binnen naar buiten op de uitlaat es kloppen( waar de teflon over komt) heb ik dus gedaan werkt perfect, maar ik had niet door dat ik mn uitlaat aan het 4-kanten was:p soit. dus de uitlaat hangt nu achteraan vast.
 
Back
Top