RBC Birddog van Fotoalbum naar hier

Ton,

Nog bedankt voor de goede foto's. Nu ik erachter ben hoe je de foto's op het forum plaatst zal ik er ook eens een paar plaatsen. Maar eerst ver met bouwen.

Gr.
Alex

Ton,

Van het weekend druk bezig geweest met de Birddog, maar even een vraag, hoe krijg je de motor bevestigd als de neus en motorschot bevestigd zijn, volgens mij worden de schoefgaten in het motorplaatje afgedekt door de balsa neus?

Hoe heb jij dat gedaan of ga jij dat doen?

Gr.
Alex

Hoi Alex,

Ja dat klopt heb een soort van sleufje gemaakt om de motor (axi) vast te kunnen zetten.

Zal wat plaatjes schieten en posten.

Ton

Hallo,

Van mijn Birddog heb ik een seperaat draadje geopend voor de geintereseerden in de bouwverslagen.

img2392lv6.jpg

Groet,
Alex

Zo hier weer eens een update van de Birddog.

Duurde even maar dan heb je ook wat.

Birddog%20%28366%29.JPG

Om de motor vast te kunnen schroeven moet er eerst even wat ruimte worden gemaakt voor de schroefjes.
Birddog%20%28368%29.JPG

Birddog%20%28369%29.JPG

Gemonteerd zit een AXI maar deze wordt misschien nog gewisseld met een Typhoon.
Birddog%20%28370%29.JPG

Birddog%20a%20%28109%29.JPG

Birddog%20a%20%28110%29.JPG

Birddog%20a%20%28111%29.JPG

Birddog%20a%20%28112%29.JPG

Staartwiel en mechaniek van Graupner past, maar zit niet echt super.

En dan ja wat zal ik zeggen, hahahaha een speaker in een Birddog met de sound van een stermotor.
Is maar om even te proberen een module met het Cessna geluid staat in bestellen, gaat dus goedkomen.
Birddog%20a%20%28113%29.JPG

Birddog%20a%20%28114%29.JPG

Ton

Ton,

Het idee van de speaker is super :lol: , ik had zelf al bij Conrad gekeken maar kon daar niets vinden. Waar haal jij je geluidsmodules?

Alex

PS. Heb jij voor de schroefjes van de motor extra gaatjes geboord in de neusspant?

Zeer mooi Ton :thumbsup:

Maar dit kan natuurlijk niet :nooo:
een speaker in een Birddog met de sound van een stermotor
Een Birddog met een stermotor :roll:

Om het nu toch echt schaal te maken, is het niet mogelijk om het geluid van een echte 4 cilinder op te nemen en dat in zo`n geluidsmodule in te bakken :|

En dan ja wat zal ik zeggen, hahahaha een speaker in een Birddog met de sound van een stermotor.
Is maar om even te proberen een module met het Cessna geluid staat in bestellen, gaat dus goedkomen.

Staat er echt Berto.

Staartwiel en mechaniek van Graupner past, maar zit niet echt super.
Nee.

En is ook niet erg schaal. :|

Ik zou zeggen: go the extra mile, en maak ook daar echt wat moois van. :P

L19_027.jpg

(Ook geen mooie uitvoering, maar het idee is duidelijk. Wat die ketting daar doet??? :?: Ton heeft vast meer en betere foto's.)

Want verder ziet het er natuurlijk wel erg fraai uit. :D

jan.

Je hebt helemaal gelijk Jan, ben blijkbaar nog niet helemaal wakker.
(kan ook niet anders met dit weer, wordt de hele dag weer naar een nat veld kijken en geen euro verdienen :cry: ).

Jan,

(Ook geen mooie uitvoering, maar het idee is duidelijk.

Dat ziet er prima uit hoor en vind dat veel leuker en mooier om op de Birddog te hebben.

Wat die ketting daar doet???
Die stukken ketting met daartussen een veer, zitten er als aansturing van het staartwiel.

De veer in de ketting zit er om de klappen op te vangen.

Aan de andere zijde zit zo'n zelfde ketting met veer.

Alex,

Het module is verkrijgbaar bij RBCkits, klik op de banner en je ziet em direct staan.

schroefjes van de motor extra gaatjes geboord in de neusspant
Nee dat was voor de AXI niet nodig.

Ton

Ton,

Terugkomen op het begin van de thread :

We pakken de draad op met de bouw van de vleugel en gaan vandaar uit verder.
De tekening wordt voorzien van wat tape waar de ondersteuning met enkele drupels dikke CA op worden vastgezet

Als ik je fotoseries bekijk, begrijp ik het dan goed dat de "onderste" helft van de vleugel vlak op het werkblad opgebouwd word en dat pas bij het bouwen van de bovenkant de vleugel onder de juiste hoek word ondersteund ?

Groeten, Bram

Bram,

Ja dat klopt bij nagenoeg alle RBC modellen worden de ribben en liggers eerst op de onderindekking gelijmd.

Als alles dan goed zit, servo's en bekabeling of wat dan ook, gaat de vleugel op de ondersteuning.

Niet vergeten om onder de tip ook een hoofdliggerondersteuning te maken, de onderzijde van de vleugel loopt naar de tip omhoog vandaar dus.

Let wel goed op, dat bij het indekken van de bovenzijde de achterlijst goed op de ondersteuning blijft liggen.

Begrijp uit je vraag dat je met een Birddog bezig bent, waar heb je het verslag staan.

Ton

Ton,

Niet vergeten om onder de tip ook een hoofdliggerondersteuning te maken, de onderzijde van de vleugel loopt naar de tip omhoog vandaar dus.

Bedoel je deze Ton ?
WingB002a.jpg

Begrijp uit je vraag dat je met een Birddog bezig bent, waar heb je het verslag staan.
Ik ben inmiddels inderdaad in het bezit van de kit maar er is nog geen druppel lijm aan te pas gekomen. Ben me hoofdzakelijk nog aan het inlezen op de diverse fora en jouw (bijna) onuitputtende fotoreportage :lol: . Zelf kom ik uit de "botenhoek" en dit is mijn eerste vliegtuig. Hij is word ook voornamelijk gebouwd omdat ik het zo'n mooi model vind, voorlopig heb ik (nog) geen vliegambities.

Maar als ik begin zal ik zeker een verslag posten. Al is het maar dat de pro's hier op tijd in kunnen grijpen :wink:

Groeten, Bram

Bram,

Leuk man dat je de Birddog gaat bouwen.

Met je ervaring van de boten zal het bouwen ook geen probleem moeten zijn.

Je kunt ook de Birddog voorzien van drijvers, zou een leuk knipoogje zijn naar de boten wereld.

Verstandig om alles eerst even door te lezen alvorens te gaan bouwen.

Hier nog een link van de Birddog op RC-Group daar staan mog meer plaatjes.

Daar staan ook de plaatjes die hier we hier missen, door het niet meer kunnen linken naar die foto's.

Birddog op RC-GROUP

Ton

Back