RBC Corby Starlet CJ-1

ja, dat zouden we in het voorjaar moeten doen. Alle winterbouwprojecten van het forum op 1 dag maidenen :D

Uit zo'n idee is ook de schaalmeeting in Oss ontstaan, dus ik heb hoge verwachtingen!

PS100 stinkt iets minder dan poriënvuller, maar het scheelt weinig, dus toch maar eens met je vrouw praten ("Je laat me met dit weer toch niet buiten knutselen?") en anders begin je gewoon over een nieuw model ("want hier kan ik nu niet verder mee als ik niet onder de afzuigkap mag"). Helpt vast.

;)

Kim,

Goed zo lekker doorgaan en morgen wat foto zodat we je een beetje in de gaten kunnen houden, met de voortgang:p:rolleyes::D.

En die maiden is geen probleem daar verlos ik je wel van, dat vliegen doe ik wel;) heb dat wel voor je over om je uit de nood te redden:mrgreen::mrgreen:.

Jitze,

Bij ons in huis komen de zuurstofmaskers automatisch uit het plafond omlaag als ik ga kliederen met verf en andere gif soorten.

Ton

Hahaha :D:D

Kim,

Goed zo lekker doorgaan en morgen wat foto zodat we je een beetje in de gaten kunnen houden, met de voortgang:p:rolleyes::D.

En die maiden is geen probleem daar verlos ik je wel van, dat vliegen doe ik wel;) heb dat wel voor je over om je uit de nood te redden:mrgreen::mrgreen:.

Jitze,

Bij ons in huis komen de zuurstofmaskers automatisch uit het plafond omlaag als ik ga kliederen met verf en andere gif soorten.

Ton

update

Vanavond weer lekker verder gewerkt aan de Corby.

Ik had de cockpitrand nog iets hoger gemaakt, en zodoende moest er nog wat geplamuurd worden. Vervolgens de hele romp geschuurd, deze is nu echt klaar om nog een laag porienvuller te krijgen, en als ik daar geen zin in heb ga ik gelijk glassen.

De vleugel heb ik ook helemaal geschuurd. Volgende stap is plamuren.

Vanavond ook vast begonnen aan de wielkapjes, binnenkort hopelijk meer daarover.

Al met al weer wat opgeschoten, maar weinig gedaan wat echt de moeite waard is voor een foto. Binnenkort hopelijk weer foto's van grote stappen.

Ja, dat WAS snel ja :p

afgelopen week is er weer weinig tot niks gebeurt ivm kerstdrukte en dagjes leuke dingen doen.

Inmiddels vanavond het stabilo en kielvlak klaargemaakt om te glassen. De tips van het stabilo heb ik dus verlijmd en geschuurd. Morgenochtend dus weer glassen als het meezit.

De romp is geglast!

Foto's volgen vanavond ofzo, als ik de doekresten weggesneden heb.

He dat is al een week geleden.
En nog geen foto's.:confused::confused::-D

Dus kom het maar even na.:p
Wel even je tempo verhogen en plaats van l.ll.n op het forum.

Groeten Han.

Wouter,

Ja tis overal een beetje mager met de updatetjes.

Maar heb al weer wat plaatjes geschoten voor een update, zal ze volgende week plaatsen:p.

:mrgreen:Ton

Kijk, daar zie je weer wie je vrienden zijn. Dankje Wouter ;)

En om jullie een update te geven: ik heb vandaag NIET geglast :( Ging solliciteren voor een afstudeerstage en dat kostte veel tijd.

Morgen hopelijk het staartje glassen. Vanavond even met Ton het verdere proces doorspreken.

en ja, er komen ooit foto's aan! Maar een geglaste romp ziet er precies hetzelfde uit als een niet-geglaste...

staartje geglast

Nou Han, bij deze de foto's!
Helaas niet van geweldige kwaliteit...

De romp geglast (vorige week):
full

En zojuist het staartje:
full

Nu weer huiswerk doen :(

Laatst bewerkt door een moderator:
update

Weer een update!

Als het goed is heb ik pas mn laatste tentamens gehad, nu heel even vrij en maandag beginnen met afstuderen.

Afgelopen week de motorkappen geplaatst. Vandaag ook nog het landingsgestel geplaatst, stukje onderkant ingedekt en die wielkappen in elkaar gezet.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back