Weken is goed, ammonia is beter. en waarom niet? Met ammonia maak je het hout veel flexibeler, het herschikt de vezels. Ik zie nu dat het scheurt, dat gebeurt met een extreem kleine radius uiteindelijk altijd, maar wel een heel stuk minder snel met ammonia. En het scheelt niet een beetje ;-)...
Je methode van vastzetten ziet er goed uit met die elastieken en magneten.
Oh, en houtlijm watervast? Aliphatic in ieder geval wel, ik geloof bison ook. Ik heb al heel wat gelijmde delen en gelamineerde deel flink nat gemaakt voor verdere bewerking en dat zit na jaren nog muurvast. ook vrij gebruikelijk om huid te maken van aan elkaar gelijmde balsa repen en dan met water/ammonia te buigen. Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Je methode van vastzetten ziet er goed uit met die elastieken en magneten.
Oh, en houtlijm watervast? Aliphatic in ieder geval wel, ik geloof bison ook. Ik heb al heel wat gelijmde delen en gelamineerde deel flink nat gemaakt voor verdere bewerking en dat zit na jaren nog muurvast. ook vrij gebruikelijk om huid te maken van aan elkaar gelijmde balsa repen en dan met water/ammonia te buigen. Daar zou ik me geen zorgen over maken.