RBC kits L-19 Bird Dog

De breekplaten werken perfect deze breken af en houden de vleugels en romp heel.
Heb zelfs nog een print versie gemaakt breekt zelfs iets sneller gaat ook prima.
Zelfs met een rugvlucht of rollende circle gebeurt er helemaal niets.
 
Nu we toch lekker bezig zijn . . .

Ik heb een hele tijd in het beschikbare materiaal zitten zoeken waarom FT3 iets hoger tegen FT2 aangeplakt zit dan gewoon 'flush'.

Kan zijn dat dat straks een betekenis heeft, als de 'top window' geplaatst wordt?

Wordt dat allemaal (FT2 en FT3) nog geschuurd?

Er wordt volgens mij ook niks over opgemerkt.

Zie wel dat er aan beide kanten 6 mm over moet blijven voor de 'stringers'; vorm van FT3 moet iets bijgesteld worden, lijkt het . . .


jan.
 
FT2 is waar de pijl naar wijst; FT3 zit er tegenaan geplakt.

Inkedpic29_LI.jpg


FT3 zit wel plm. 3 mm hoger.

Waarom?


jan.
 
Zo Jan je gaat wel als een speer., romp en vleugels al bijna klaar.

Effe wat plaatjes geschoten en zo ziet het er bij mijn uit ben wel wat aan het zagen geweest.

IMG_8887.jpg


IMG_8890.jpg


IMG_8891.jpg
 
  • Like
Reactions: AER
Een bescheiden versteviging om de nylon schroeven wat meer houvast te geven.

20200905_215106.jpg



Voor het geval ik ooit nog eens een schaal 1: 6 versie wil maken . . .

20200905_220240.jpg


Magneetjes maken het erg prettig werken.

De top van de cabine is tricky: de verschillende onderdelen staan wel haaks op elkaar, maar verder allemaal een tikkie scheef . . .

We nemen het één voor één . . .

20200905_225113.jpg



20200905_225418.jpg


Wordt nog een dingetje om rib 2 er onder exact dezelfde hoek aan te zetten . . .


jan.
 
  • Like
Reactions: AER
Gelukkig sliep ik nog niet toen ik bedacht dat dat dus helemaal niet kan, zoals het hierboven gelijmd is: de rib komt nu 'recht' tegen het adnere deel te staan en dat moet niet: hij moet iets scheef, ivm. de V-stelling.

Dus snel het bed uit (lang leve UHU Endfest!), weer losgehaald en 'even' later had ik dit.

20200906_091525.jpg


20200906_091553.jpg


Vier onderdelen, en geen van die vier staat recht, dus je kunt niks klemmen.

Die ribben zijn rond, dus je kunt ook niet goed zien of ze recht staan.

Kortom: lastig klusje.

Straks eens kijken wat het geworden is . . .


jan.
 
  • Like
Reactions: AER
Camera/software is de boven/onder orientatie helemaal kwijt, lijkt het . . .

20200906_231349g.jpg


Onderdelen hebben best nog wat aanpassing en bewerking nodig om een goede passing te krijgen . . .

Maakt niet uit.


jan.
 
Kijk eens wat een mooi stukje ontwerp! (Nog niet gelijmd.)

20200907_191254.jpg


Ik wilde maar wel gelijk spantje F7 (net achter F6, in die twee inkepinkjes) en de servosteunen erin lijmen.

Zijn Hitec MG82 sterk genoeg, voor de verschillende roeren?

Stall Torque (4.8V) 38.8 oz/in. (2.8kg.cm)

(Daar liggen er nog een paar van . . .)


jan.
 
Ik hoop dat dit allemaal goed zit, anders wordt het een banaan.

Zal wel loslopen . . .

20200910_225232.jpg



Hier ben ik minder over te spreken.

20200910_225321.jpg


Hoofdligger?


20200910_225307.jpg


Als een hoepel.

Nou zal het best wel loslopen, want het is verschrikkelijk slap hout, maar toch.

Iemand een idee hoe zo'n plaat weer recht te krijgen?


jan.
 
Beetje ammoniak ipv water schijnt ook goed te helpen, lees ik in andere bouwdraadjes. Ik gebruik idd meestal water.

Succes
 
Triplex is licht bevochtigen. Even laten liggen. Met de Bolling naar boven en strijken met 120 graden op een vlak voorwerp.
 
Aan de achterkant van het middendeel zit spant F8.

In de manual wordt niets gemeld over 'plaats spant F8' . . .

Maar wel iets over hoe F9 tegen F8 gelijmd moet worden.

Ik denk dat ik het begrijp, maar (nogal cruciaal): moet het zo?

20200914_222728A.jpg


(De foto's op internet en in de manual zijn te vaag om het goed te kunnen zien . . . )

En: wat doe ik fout, dat de foto's continu een kwartslag gedraaid worden?


jan.
 
  • Like
Reactions: AER
Back
Top