RBC Typhoon

Heeft iemand al ervaring met de Typhoon 400 size motoren van RBC?
Ik heb TOTAAL geen ervaring met borstelloos en vroeg mij af of dit misschien een leuke instap voor mij was voor meeer power.

Momenteel heb ik een Rigger met een speed 480 (speedboot van RBC), een pibros met een speed 400, een Manta die ik vlieg met een speed 400, een delta voor speed 400 en een kyosho T33 met de standaard meegeleverde motor. Verder een holiday en een Mini Piper op speed300.

Zijn de motoren voor de bovengenoemde modellen geschikt? En hoe zit het met de combinatie met lipo's.

Ik weet dat er een hoop informatie over Brushless te vinden is op het forum maar om eerlijk te zijn, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Hoi,

Heb zelf net de Typhoon 15 besteld.
Deze is vergelijkbaar met een AXI 2028/08 motor.
Echter kost een AXI Euro 79

Het is een Nederlands ontwerp/ontwikkeling deze motor.
Doordat het een buitendraaier is, is het koppel groot.
Ze draaien zonder gearbox grotere props.

Zelf ga ik deze motor gebruiken in een nieuw model met 9x5 prop.

De kleinere Typhoon 6 met controller is natuurlijk als setprijs SUPER interessant. Als je zo iets op een holiday plaats is ie binnen 3 tellen uit zicht... En ga hem dan maar eens zoeken :lol:

De Typhoon-15 is ook inzetbaar in grotere modellen.

http://www.edogfight.com/Product_page/TyphoonMotorReviewNigelHawes.htm
Een test.
Efin, veel belovend en vooral betaalbaar. Natuurlijk afwachten wat ze gaan kosten na de kerst. (zie aanbieding RBC).

Groetjes,
Rob

Kijk even op de RBC site daar staat een filmpje van de nieuwe RBC El Toro Combat met een Typhoon 6 motor op 10 cellen Hecell.
Heb deze eerder zien vliegen met een 480 motor en moet zeggen dit ziet er zeer overtuigend uit. Niet alleen het gewicht naar beneden maar ook het klimvermogen is super.
Nu is het een echte combat geworden, wie durft er komende zomer.