Beetje een dompertje...maar ook goed nieuws
Nou, vanmorgen maar eens met de importeur (noem geen naam, maar ben er niet gelukkig mee) gebeld, hoe lang of dat het ging duren voor de onderdelen binnen waren. Ik geloof dat men daar niet zo geïnteresseerd is in verkopen van modellen of tevreden houden van klanten, want men zei maar eens in het half jaar, hooguit 3 maanden wat van Venom te bestellen. Maar het zou aan Venom liggen die niet willen leveren....
Verder op de website wel een overzicht van de onderdelen, maar geen indicatie wat wel en wat niet op de plank ligt
Verder waren er wel wat spares, maar geen of vrijwel geen hop-ups op voorraad. Beetje vreemd om dan bijvoorbeeld wel inserts, maar geen banden of velgen op vorraad te hebben.
Grote teleurstelling
Beetje vreemd verhaal verder, dat Venom niet zou willen leveren, omdat ik in Duitsland een shopje vond via internet,
www.rc-motorrad.de waar men overigens uitsluitend motorfietsen verkoopt (geen auto's boten of wat dan ook verder) die gewoon vrijwel alles op voorraad hebben, en alles wat niet op voorraad is, binnen enkele weken weer leverbaar heeft. Althans, dat claimt men, en de website laat bij hen wel gewoon zien wat men wel en wat men niet op voorraad heeft. Een mailtje gestuurd, en s'avonds gelijk een antwoord met prijsopgaaf en betalingsgegevens gekregen. Nu afwachten hoe snel deze zaak levert. (EDIT: tot nog toe op internet alleen nog maar lovende woorden gelezen over deze zaak voor wat betreft prijzen en snelle levering). Is wel tegen mijn principe, ik blijf aanhanger van "support your local hobbyshop", maar als in Nederland de vakhandel het laat afweten.... (EDIT: mijn lokale handelaar wil wel hoor, en is ook heel erg servicegericht maar hij kan ook niet aan de spullen komen....)
Hoe dan ook, zodra ik de spullen heb (zachtere banden, Alu-kroonplaten, stuurlagers en het voorrem-setje) volgt er weer een update. Ik kan nu al zeggen, dat dit fietsje zelfs als je er geld in stopt aan onderdelen, toch stukken goedkoper blijft als de concurrentie. De onderdelen, ook de hop-ups, zijn niet duur te noemen.
Waarom zijn er in Nederland toch zo weinig RC-bikers?
T is echt mega-fun om te doen.
@Q-racer: het ziet er in elk geval naar uit, dat je je over onderdelen geen zorgen hoeft te maken, al zul je even het internet op moeten.
Groet, Bert