RC-motorfiets Venom GPV-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door brutus, 22 nov 2009.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat voor oppervlak ligt daar? beton of asfalt? beetje strak?
    You lucky bastard! :D

    (ik heb vroeger wel eens in een fabriekshal gereden, maar op beton wat met G4 behandeld is, heb je NUL grip!)

    Groet, Bert
     
  2. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    een oude maar goed vlakke betonvloer niet behandeld (hoewel 2,5 uur aan het vegen geweest) dus super grip.
    was een oude schuur/loods van een bloembollenboer.
    gaat helaas wel halverwege volgend jaar tegen de vlakte.......moet ik weer op zoek naar een nieuw plekje, maar gelukkig is het tegen die tijd wel weer mooi weer.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    I repeat: YOU LUCKY BASTARD!:D

    Veel plezier straks met je bike, ik wou dat ik ook de beschikking over zoiets had....

    Groet, Bert
     
  4. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    in friesland zijn toch ook een hoop boerenbedrijven?
    gewoon in de buurt eens rond kijken. voordat ik deze locatie had gevonden reed ik wel eens bij een actieve aardappelboer. ik mocht daar met 2 vrienden rijden op voorwaarde dat wij de schuur aan kant maakte.
    dat kwam neer op 1 uurtje schoonmaken(vegen) van de schuur per week.
    alleen in de rooi-tijd konden we daar niet rijden.
     
  5. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    t,ja je bent niet de enige!!!

    Ik heb op mijn werk wel een mooie gladde betonvloer, maar daar kan ik alleen maar driften met een auto!

    Ik hoop dat snel het zonnetje gaat schijnen en de wolken verdwijnen. (je merkt al dat ik voor de sint bezig ben ;-) )
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hey Evert,

    Yep, boerenbedrijven zat, maar maar bitter weinig met een lege loods met mooi vlakke vloer. Meestal is het óf ruw beton óf klinkers. Als het al eens een mooie vloer was, dan inderdaad wás, want of het ligt vol met mest, of het is kapot gereden door zware machines. Het meerendeel van de boeren hier is hoofdzakelijk veeboer.

    Maar ik heb een km of 15 verderop een rijschool ontdekt, die en eigen plaat asfalt heeft liggen voor de byzondere verrichtingen. Da's bijna een voetbalveld in afmetingen, en op zondag werkt hij niet....

    Ik denk dat ik het daar maar eens ga vragen of ze er bezwaar tegen hebben. Is wel in de buitenlucht helaas, maar tamelijk nieuw en superstrak asfalt.

    Toch, ik blijf je een mazzelaar vinden (maar gun het iedereen)

    Groet, Bert
     
  7. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    @bert

    dat is ook een goed idee om eens te gaan bekijken voor de droge dagen.
    weet wel een groot parkeer terrein, maar daar hebben ze dit jaar nieuwe belijning op gebrand(+/-0,5 cm dik) mijn auto's stuiteren daar nu behoorlijk of slaan om dus moet er omheen rijden. met de venom is dat waarschijnlijk geen doen.
    maar er zitten een paar rijscholen in de buurt... eens kijken of ze ook zo'n mooi stuk asfalt hebben liggen
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Mwah, dat kon nog wel eens meevallen, tenzij ze alle vakken met die belijning afgebakend hebben. Want hoewel de Venom een hekel heeft aan kleine steentjes en takjes, moet ik zeggen dat het me verbaast, dat een putdeksel (zo'n grote ronde gietijzeren) mits het een beetje mooi vlak met het wegdek ligt, niet een echt probleem is, zolang je niet al te grote hellingshoeken maakt. Ook als ik per ongeluk de afwerkrand (betonnen strip tussen asfalt en gras) meepik, gaat dit meestal wel goed. Alweer: als je geen grote hellingshoek maakt. Met de standaard motor moet het allemaal een niet al te groot probleem zijn, al zul je er echt wel eens op onderuit kegelen. Maar 0.5 cm dik is wel erg dik ja, zeker als je na verloop van tijd met een heftige brushless gaat rijden.

    Oh: had ik trouwens al vermeld (nu we het toch over onderuit gaan hebben) dat je jezelf moet aanwennen, om als je een crash ziet aankomen, onmiddelijk het gas los moet laten, en liefst vol in de remmen? (behalve als je schijfremmen hebt, dan moet je zolang je nog rijd zoveel mogelijk vaart kwijt raken, maar zodra hij begint te buitelen, ALLES loslaten). Hou je het gas vast, dan loop je een risico dat je het hoofdtandwiel stript. (en toevallig weet ik dat het nog minimaal twee weken duurt voor ze die in duitsland weer op voorraad hebben), en als je met schijfremmen gemonteerd tijdens een crash de rem vast houd, gaat het voorwiel stilstaan, en op het moment dat het dan het asfalt raakt tijdend het stuiteren, krijgt de voorvork een klap.

    Niet al teveel zorgen maken, ik heb tot nog toe alleen nog maar de bodysteunen afgebroken gehad, verder niks. Best wel stevig, dat ding....

    Groet, Bert
     
  9. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    zo, nu al binnen (gisteren besteld).

    nu weer even aandachtig dit draadje helemaal doorlezen en de nodige aanpassingen uitvoeren.
    ik hoop morgen te kunnen testen:thumbsup:
     
  10. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    De motortjes kunnen inderdaad wel iets hebben zoals een putdeksel o.i.d. Bij het circuit van Raco2000 neemt ik perongeluk wel is een stuk gras mee, en dat meestal ook goed. Kan zelfs gewoon door blijven rijden in het gras :)
     
  11. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Nou in het standaard accu-tje krijg ik weinig leven. Na 1 minuut rijden begint deze al kracht te minderen.
    Nu liggen mijn lipo`s uit mijn heli aan de lader. Hoop morgen met deze te kunnen rijden.

    ALLEEN! heb ik een vraagje. Kan de standaard regelaar Lipo`s aan?

    Gr Rick
     
  12. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Neem aan dat de standaart regelaar wel een lipo aan kan. Je moet alleen opletten dat je hem niet te leeg trekt.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    De standaard regelaar kan LiPo 2S aan, maar geen 3S, en heeft geen onderspannings-afslag.
    Afhankelijk van de vorm van je Lipo kun je tot 1600 mAh 2S Lipo's kwijt in het fietsje, maar als je de verkeerde afmetingen koopt, kom je met veel minder al in de problemen. Ik heb zelf nu Turnigy 1300 mAh 2S, 20-30C en die passen prima, en daar rij ik makkelijk een minuut of 20 mee.

    Het originele accutje moet je niet al te veel van verwachten, maar je moet hem echt even flink wakker schudden. Bij mij waren er wel 6 cycles nodig om hem een beetje tot leven te krijgen. En dan echt afwisselend met hoge laad en ontlaadstromen, en dan weer een nachtje aan de 120 mA. Echt geweldig zijn ze echter niet, dat is gewoon een (triest) feit. Bij mij is hij niet meer gaan doen dan een matige 800 mAh capaciteit (1200 opgegeven....). Dit lees ik op de buitenlandse forums overigens ook, dat niemand met de originele accu's erg veel succes heeft.

    Groet, Bert

    PS: als het een troost is: ik heb de originele motor en regelaar er ook al na een week uitgeflikkerd.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Roman,

    Je kunt een 1/8 in dit opzicht bijna niet vergelijken met een 1/5 vanwege de veel kleinere wielen: Mijn Nuova Faor reed inderdaad redelijk probleemloos op een parkeerplaats met klinkers, ondanks de eigenlijk waardeloze voorvork. Ik heb zelfs wel eens een poging gedaan om er mee op een voetbalveld te rijden, maar dat was nét teveel van het goede.

    Een 1/8 komt niet door gras, zelfs niet een klein stukje, en klinkers gaat ook gewoon domweg niet (of je moet echt als op eieren rijden). Vandaar dat het mij zo verbaasde, dat een putdeksel toch wel goed gaat, onder omstandigheden.

    Verdorie! Ik wilde dat er hier in de buurt een circuit was! (en meer mensen die motorfiets-modellen rijden)

    Groet, Bert
     
  15. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Hoi Bert,

    Haha ja was een beetje vergeten dat het om een 1/8 model ging;). Zelf rij ik af en toe op het circuit van raco, maar denk niet dat er in deze tijd veel dagen zijn waarop de baan droog is helaas. Maar misschien als het weer wat warmer word een motor meeting houden bij 1 van de banen?

    Roman
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hey Roman,

    De laatste tijd zit ik ook wel eens op het forum van RC-motorradshop.de, en daar wil ook al een of andere duitser (ook een Venom-rijder) eens met zijn maten komen rijden in Nederland, alleen hij wilde in Apeldoorn gaan rijden. We moeten maar eens kijken, want ik ben helaas de helft van mijn tijd niet in Nederland, dus het is altijd lastig plannen, maar ik heb er in elk geval wel oren naar, en het is jammer dat er bij mij in de buurt geen goeie tracks zijn. Anders was ik wel vaker op circuits her en der te vinden (ik rij wel auto, maar heb daarmee geen behoefte om de baan op te gaan, of het moet off-road zijn).

    Sowieso is het als "biker" wat lastiger, omdat je maar net andere motorrijders moet treffen. Een paar jaar geleden was er hier in de buurt een beginnende club die helaas haar plannen niet heeft kunnen doorzetten, maar ze hebben een paar maanden lang een best leuk circuitje gehad. Toen was het in elk geval heel vervelend om met een fietsje tussen de auto's door te rijden. Met motorfietsen die elkaar raken zal het al gek gaan denk ik, maar ik kan je verzekeren, dat als er een Serpent vol onderdoor komt met zijn wigvorm, dat je dan dusdanig hard (en hoog) gelanceerd word, dat je 100% zeker schade hebt. En autopiloten houden meestal niet echt rekening met de beperkingen die je met een fiets hebt qua sturen en vooral uitwijken. Dus als ik een keer de gelegenheid heb om met meerdere motoren (liefst 1/8 ) een baan op te gaan, leuk!

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  17. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Bert, ik ben zelf lid bij de amca in Apeldoorn en rij daar regelmatig met mijn auto's.

    Ik ben ervan overtuigd dat als jullie met een groep motorrijders komen er bijv. per uur best een kwartier ofzo voor jullie ingedeeld kan worden.. In overleg kan er veel bij de amca.. Kou wel even de kalender in de gaten, het zou zonde zijn als jullie in een wedstrijdweekeind komen. Ik kan dan evt. zelf ook de motorfiets meenemen.

    grtz. Erwin
     
  18. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ja Apeldoorn is voor mij ook wel in de buurt. Bij Raco ben ik ook altijd de enige motor rijder, is wel leuk want iedereen komt kijken als je gaat rijden dan:). Er werd door de 1/5 en 1/10 rijders erg goed rekening met mijn, ten opzichte van de auto's, slome motor.

    Roman
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hee jongens,

    da's hartverwarmend om te horen. Helaas ben ik maar alleen, en er zijn tussen alle lezers hier op het forum wel 2 (twee) anderen die sinds afgelopen week ook een Venom hebben. Ofwel de 1:8 scene is wel heel erg klein hier in Nederland. Uiteraard hoop ik wel dat dat er meer worden (dus "promoot" ik het ding zo enthousiast mogelijk), want je zult altijd zien dat als er zo weinig mensen zijn, dat het dan lastig is om iedereen op het zelfde tijdstip op dezelfd plek te krijgen.

    Maar ja, nu moet ik eerst weer helemaal opnieuw circuit leren rijden.....

    Zodra het weer eens wat beter word, ga ik zeer zeker jullie kant uit komen.

    OPROEP aan alle lezers: ga ook RC-bike rijden: je weet niet wat je mist!
    :D:D:D:D:D

    Groet, Bert
     
  20. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    zo, begonnen met de nodige aanpassingen.
    ketting stond te strak,deze goed afgesteld.
    achtervering in de voorste stand geplaatst.
    nieuwe tape voor regelaar en ontvanger, na het goed plaatsen wilde de oude tape niet meer plakken.
    servo in de juiste positie gezet.
    schroefjes van de tandwiellen nagelopen.

    en toen liep ik tegen een probleem aan.
    het voorwiel liep aan tegen de voorpoten.
    het bleek dat de linker voorpoot dieper in de kroonplaten zat als de rechter waardoor het wiel scheef kwam de staan.
    losdraaien van de kroonplaten was geen probleem, echter een van de schroeven van de kroonplaat is waarschijnlijk kapotgedraaid bij montage en wil nu niet meer vast.
    is goed op te lossen met een dremeltje,echter deze heb ik uitgeleend.
    zal dus nog even moeten wachten met een proefritje.:cry:
     

Deel Deze Pagina