Nou, verder met de ervaringen met de Venom:
Hoewel ik alleen nog op nat asfalt gereden heb, is me al gebleken dat de motor-regelaar combinatie heel goed te "temmen" valt. Weliswaar zit je dan weer op ongeveer het prestatieniveau van "zo uit de doos" qua topsnelheid (is niet erg, want op een natte baan kun je nu eenmaal niet zo hard, je moet ook nog remmen) maar dan is het goed te doen, en de accu gaat lekker lang mee

.
Het dingetje wil alleszins acceptabel de bocht door, al moet je wel als op eieren rijden. Het viel me alles met alles nog niet tegen. Vanmiddag nog maar eens proberen als mijn rijplekje droog is.
Wat me een groot voordeel lijkt: door de 15 modelgeheugens in de zender, alsmede het feit dat je ook expo op zowel gas als stuur in kan stellen, is het vrij goed te doen om heel veel verschillende settings in de verschillende geheugens te zetten, dus hoef je niet steeds van alles bij te stellen. Tot nog toe merk ik in elk geval dat als je het gas rustiger zet, je ook de stuuruitslagen kleiner moet zetten, omdat bij lagere snelheid het stuur nerveuzer word. Lijkt me een makkelijker manier van afstellen dan expirimenteren met de balhoofdshoek, omdat zodra je de balhoofdshoek verstelt, je ook de stuurstang weer aan moet passen.
Wel is me opgevallen dat het stuurdempertje wat te week is, en ik dacht dit te verbeteren door er wat dikke olie op te doen (tip van een amerikaans RC-forum), maar daar werd het eigenlijk alleen maar slechter van. Daar moet ik nog eens flink mee expirimenteren.
Verder lijkt de ketting zich nog al een beetje uit te rekken, hopelijk stopt dat na enige tijd (doen echte motorfietsen ook, na 500 km opnieuw spannen, daarna gaat het heel lang goed), want zoveel spanmogelijkheid heb ik niet meer over. Gelukkig zit er bij de kit wel al standaard een 12 tands voortandwiel (standaard 11 tanden), daar win ik weer wat spanlengte mee, en de motor gaat dat zat trekken.
Groet, Bert
EDIT: het is me wel opgevallen dat er geen enkel boutje voorzien is van borgmiddel: motortandwiel, tandwieldrager, kettingvoortandwiel, motor op motordrager, niks is geborgd, en het komt gegarandeerd los. Dus voor iedereen die het ding koopt, loop hem tot in de puntjes na, want je kunt vrij makkelijk schade veroorzaken door loslopende tandwielboutjes.