gisterenavond dan eindelijk de Hybrid 5.2 ingevlogen.
Was er toch wel zenuwachtig voor, wat niet abnormaal is bij een nieuw model natuurlijk.
Maar er was geen enkele reden toe! Toestel vloog perfect op 8S 5000mAh. Heb nog wel even 2kg extra ballast gestoken na een eerste korte testvlucht, dan vloog ze nog beter.
Met die 8S 5000mAh kan ik makkelijk 15minuten motorvermogen geven. Wat een vlucht van makkelijk 25 tot ... (bij thermiek) geeft. Perfect!
Er was nagenoeg geen afstelwerk nodig. Ik werd aangenaam verrast over hoe makkelijk de chute zich zet bij het optrekken, de "rust" waarmee je het toestel kan vliegen, de reactie op stuurcommando's, het schaalgetrouwe vliegbeeld (op 20m hoogte weet niemand nog dat het een RC model is. ;-) ) en het glijvermogen van het scherm.
Dit is mijn best vliegende rc paramotor tot nu toe!
Het is, zoals elk groot model, wel even rekening houden met de (massa)traagheid. Bv. bij low-pass en dan weer motorvermogen geven. Maar dat komt de schaalgetrouwheid van het vliegbeeld alleen maar ten goede. Het optrekken met zo'n gewicht is wel nog even wennen. Al hangt de backpack natuurlijk wel snel aan de chute zodra deze zich opricht.
Ook al had ik de prop eerst getest en zit ze met een dubbele conische moer vast op de as, bij de eerste vlucht kwam deze wel even los. Dadelijk bij de start. Geen probleem wand in mooie glijvlucht kunnen landen en alles beter vast gezet. Ga alles nog beter zekeren met ofwel locktite ofwel een extra borgmoer (met nylon) er over.
Héle fijne para, ga ik nog vele prachtige vluchten mee doen!
We zijn ondertussen met heel wat enthousiaste paramotor vliegers in de club. Met een ander lid vlieg ik ondertussen formatie met de Oxy 1.0 (zijn we een demo mee aan het uitwerken) en zowel maandag als gisteren waren er regelmatig 4 paramotors gelijktijdig in de lucht. Meerdere leden gaven al aan ook een para te willen. Het virus verspreid zich verder!
Vrees wel dat 6S net te weinig power gaat geven met mijn motor (lage Kv). Heb ik nog niet getest.