Het is dan wel eerder "RC paramotor in België" maar toch:
Gisteren 5 lipo's leeggevlogen met de Oxy 1.0 en backpack XS.
Vliegklaar met 3S 2800mAh lipo weegt deze 600 gram.
Ik hang er momenteel standaard al 300 gram bij zodat ik op 900 gram vliegklaar gewicht kom.
Met de remleidingen zo'n 4cm langer en zonder wind vloog de Oxy 1.0 erg goed. Klimt goed, stuurt correct, zweeft mooi. Zelfs nog wat (avond)thermiek gevonden.
Bij het klimmen (op motor) moet ik wel wat rechts sturen om de linkse torque tegen te gaan. Met goed 50% motorvermogen klimt de paramotor al goed, hoogte houden kan makkelijk met 20-25% vermogen.
Bij de zweefvlucht merk ik nog een kleine afwijking naar links. Ook moet ik in glijvlucht wat meer rechtse imput geven om die bocht te maken dan bij links. Ik ga de rechter remlijn nog 0,5 cm inkorten.
Een zweefvlucht van een 100m terug naar de grond duurt zo'n 2 minuten.
Na het laden van de lipo's merk ik dat 12min motor geven, er zo'n 1400mAh terug in de lipo gaat. Dus 16min motor bij windstil en 900 gram is zeker haalbaar.
Met 12min motor kon ik toch al ruim 18min vliegen.
Waarbij de focus niet steeds lag op het zweven, dus langere vluchten zijn zeker mogelijk.
Ik merk ook dat de Oxy 1.0 ook in een krappe omgeving, dicht bij de grond, mooi en leuk kan gevlogen worden. Wat indoor ook haalbaar maakt. Al ben ik niet dadelijk een grote indoor fan, het schept wel perspectieven.
Ben erg tevreden over deze Oxy 1.0. Nu eens kijken wat ik er allemaal uit kan halen.