rc10t ombouwen naar brushles.

Ja dat is voor mij ff een vraagteken.
Het is een saddlepack 2s. Maar zijn de accu's samen 2s of per stuk 2s?
Ik heb ze in serie aangesloten dus als ze per stuk 2s zijn dan heeft de regelaar te veel spanning gehad.
 
De NiMh stand maakt niet uit qua doorbranden, alleen de LVC ( low voltage cut off ) staat dan uit, dus als u een nieuwe regelaar heeft zou ik die even aanzetten!

Maar Op de accu's op de foto staat 7,4v zie ik nu?
Dat zou dan betekenen dat u een 4S LiPo op de regelaar hebt aangesloten, dat zou het probleem kunnen zijn.
 
Ok. Gemeten en de accu's zijn 1s per stuk.
Dacht ik al wel. Als de accu's per stuk 2s zouden zijn geweest had er wel een balans kabel aan gezeten.
 
De NiMh stand maakt niet uit qua doorbranden, alleen de LVC ( low voltage cut off ) staat dan uit, dus als u een nieuwe regelaar heeft zou ik die even aanzetten!

Maar Op de accu's op de foto staat 7,4v zie ik nu?
Dat zou dan betekenen dat u een 4S LiPo op de regelaar hebt aangesloten, dat zou het probleem kunnen zijn.

Daar had ik ook twijfel over maar het blijkt toch een 2s accu te zijn als de packs in serie staan. Heb de regelaar dus niet overbelast met te veel spanning.
Maar het is idd wel verwarrend dat er op elk pack 7.4v staat.
 
De NiMh stand maakt niet uit qua doorbranden, alleen de LVC ( low voltage cut off ) staat dan uit, dus als u een nieuwe regelaar heeft zou ik die even aanzetten!

Maar Op de accu's op de foto staat 7,4v zie ik nu?
Dat zou dan betekenen dat u een 4S LiPo op de regelaar hebt aangesloten, dat zou het probleem kunnen zijn.

daarom dacht ik ook 4s omdat ik 7.4 volt zag staan op alle 2
 
Verwarrend misschien maar een saddle pack als zodanig verkocht is 7.4v in gebruik. Overigens, zou 1 zo'n blokje een soort van 7.4v shorty geweest zijn zou je nog een extra aansluiting gehad hebben voor de balancing.

Volgens mij was het hoogst mogelijke voor een LiPo 4,235v per cel oid, maar dat word vooral gebruikt door racers die het alleruiterste uit hun accu's willen hebben.

Helaas zit je hier fout. Ook racers moeten voldoen aan een max van 4.20 of 4.22 volt per cel (het wordt steeds meer 4.20) om een veiligheid te garanderen. En ja, voordat er gereden wordt wordt dit veelal gecontroleerd.

Wel zijn er nieuwe LiPo cellen verschenen die op iets van 4.3 volt geladen mogen worden, de regelementen staan deze voltages nog niet toe maar deze cellen geladen op 4.20v zouden wel langer (laad)voltage vasthouden.
 
Dacht, pak het veilig aan. Geen ! Ervaring met lipo. Maar met een hoger amperage laden kan dus geen kwaad?
 
1C is veilig dus 6A kan prima. 2C is meestal wel mogelijk met deze cellen, dus 12A
 
Ok kan dus flink omhoog met de laadstroom.

Dat moet je even uit leggen Roelof.
1s op 6A dus 2s op 12A. Het totale amperage van de cellen blijft toch het zelfde?
 
Nee. ik praat over C, C is simpel gezegd de capaciteit zonder de "h" aanduiding, In jouw geval 5800mAh is 5800mA -> 5.8A

In een serischakeling is de stroom door iedere cel hetzelfde dus als je op 5.8A laad zullen alle cellen 5.8A laden.
 
Ik heb een nieuwe esc besteld omdat de verkoper van de combo niet over de brug komt met een bon van de vorige esc/combo.
De man heeft mij een 35A esc aangeraden.
Mijn gevoel zegt dat dit een beetje licht is voor een 10.5T motor. Klopt dit of is het wel goed?
 
Dat was mijn gedachte ook precies.
Ik heb het twee keer gevraagd en het was goed zegt hij. Ik heb nu iig winkel garantie dus gaat het mis dan ga ik gewoon terug.
 
Waarom koopt u niet een 60A esc, dan heeft u waarschijnlijk ook geen last van eventueel doorbranden, en het eventueel kortsluiten van de LiPo?
 
Het gaat uiteindelijk ook wel een zwaardere worden als ik jullie zo hoor.
Ik ga het niet tot doorbranden laten komen maar de esc is al besteld.
Ik vroeg de verkoper is een 60A regelaar zwaar genoeg voor een 10.5T motor. Zijn antwoord 35 is zwaar zat. Weet je het zeker vroeg ik, Ook voor offroad? Ja is zwaar zat. Ok, dan neem ik die.
Ik ga inbouwen en proberen (rustig rijden) word de regelaar te warm naar mijn idee gaat ie direct weer terug.

Ik had ff hier eerst moeten vragen. Mijn fout.
 
Back
Top