rc10t ombouwen naar brushles.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Efrem, 17 dec 2015.

  1. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ja dat is voor mij ff een vraagteken.
    Het is een saddlepack 2s. Maar zijn de accu's samen 2s of per stuk 2s?
    Ik heb ze in serie aangesloten dus als ze per stuk 2s zijn dan heeft de regelaar te veel spanning gehad.
     
  2. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik zal de multimeter er eens bij pakken straks. Dan weten we het zeker.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De NiMh stand maakt niet uit qua doorbranden, alleen de LVC ( low voltage cut off ) staat dan uit, dus als u een nieuwe regelaar heeft zou ik die even aanzetten!

    Maar Op de accu's op de foto staat 7,4v zie ik nu?
    Dat zou dan betekenen dat u een 4S LiPo op de regelaar hebt aangesloten, dat zou het probleem kunnen zijn.
     
  4. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok. Gemeten en de accu's zijn 1s per stuk.
    Dacht ik al wel. Als de accu's per stuk 2s zouden zijn geweest had er wel een balans kabel aan gezeten.
     
  5. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Daar had ik ook twijfel over maar het blijkt toch een 2s accu te zijn als de packs in serie staan. Heb de regelaar dus niet overbelast met te veel spanning.
    Maar het is idd wel verwarrend dat er op elk pack 7.4v staat.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is apart inderdaad, terwijl ze 3,7v zijn..
    Raar probleem!
     
  7. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    daarom dacht ik ook 4s omdat ik 7.4 volt zag staan op alle 2
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Verwarrend misschien maar een saddle pack als zodanig verkocht is 7.4v in gebruik. Overigens, zou 1 zo'n blokje een soort van 7.4v shorty geweest zijn zou je nog een extra aansluiting gehad hebben voor de balancing.

    Helaas zit je hier fout. Ook racers moeten voldoen aan een max van 4.20 of 4.22 volt per cel (het wordt steeds meer 4.20) om een veiligheid te garanderen. En ja, voordat er gereden wordt wordt dit veelal gecontroleerd.

    Wel zijn er nieuwe LiPo cellen verschenen die op iets van 4.3 volt geladen mogen worden, de regelementen staan deze voltages nog niet toe maar deze cellen geladen op 4.20v zouden wel langer (laad)voltage vasthouden.
     
  9. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    iets anders , waarom laad je ze maar met 2Amp op ze zijn 5800
    ik laad mijn lipo's op met wat er op staat , scheelt heel veel tijd
     
  10. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Dacht, pak het veilig aan. Geen ! Ervaring met lipo. Maar met een hoger amperage laden kan dus geen kwaad?
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    1C is veilig dus 6A kan prima. 2C is meestal wel mogelijk met deze cellen, dus 12A
     
  12. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    zijn lader kan maar tot 6A , ik heb hem ook
    ik laad bijna al mijn lipo's op 6A , behalve de wat kleinere
    alleen ff op de warmte letten van de kabels en lipo's
     
  13. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok kan dus flink omhoog met de laadstroom.

    Dat moet je even uit leggen Roelof.
    1s op 6A dus 2s op 12A. Het totale amperage van de cellen blijft toch het zelfde?
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee. ik praat over C, C is simpel gezegd de capaciteit zonder de "h" aanduiding, In jouw geval 5800mAh is 5800mA -> 5.8A

    In een serischakeling is de stroom door iedere cel hetzelfde dus als je op 5.8A laad zullen alle cellen 5.8A laden.
     
  15. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ow zo. Duidelijk.
     
  16. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik heb een nieuwe esc besteld omdat de verkoper van de combo niet over de brug komt met een bon van de vorige esc/combo.
    De man heeft mij een 35A esc aangeraden.
    Mijn gevoel zegt dat dit een beetje licht is voor een 10.5T motor. Klopt dit of is het wel goed?
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat is op het randje, bij een zware vertanding kan dat mis gaan
     
  18. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Dat was mijn gedachte ook precies.
    Ik heb het twee keer gevraagd en het was goed zegt hij. Ik heb nu iig winkel garantie dus gaat het mis dan ga ik gewoon terug.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Waarom koopt u niet een 60A esc, dan heeft u waarschijnlijk ook geen last van eventueel doorbranden, en het eventueel kortsluiten van de LiPo?
     
  20. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Het gaat uiteindelijk ook wel een zwaardere worden als ik jullie zo hoor.
    Ik ga het niet tot doorbranden laten komen maar de esc is al besteld.
    Ik vroeg de verkoper is een 60A regelaar zwaar genoeg voor een 10.5T motor. Zijn antwoord 35 is zwaar zat. Weet je het zeker vroeg ik, Ook voor offroad? Ja is zwaar zat. Ok, dan neem ik die.
    Ik ga inbouwen en proberen (rustig rijden) word de regelaar te warm naar mijn idee gaat ie direct weer terug.

    Ik had ff hier eerst moeten vragen. Mijn fout.
     

Deel Deze Pagina