RCP-Lightning-Series Indoor offroad Montfort NL)

Ik geef alleen aan dat 1:10 met een 540 motor rijd bij ons, is de motor van de Revo groter dan een 540 wordt het een 1:8 en kan ie daarbij meerijden.

Als...er tenminste genoeg aanmelden, tot nu toe alleen Nard om op zaterdag te komen, dus echt storm loopt het met de 1:8 auto's ook weer niet. Een stuk of 8 minimaal moeten er toch wel aangemeld zijn willen we hiervoor een xtra klasse indelen op zondag tijdens de race. Op zaterdag is dit geen probleem dan hebben we enkel trainen, dan kunnen ook de 1:8's meerijden, wel tegen betaling natuurlijk).

Laatst bewerkt:
gaat je zeker bevallen! top baantje daar! (en droog en uit de wind)

Wordt voor mij, als ik ga, dan ook een zaterdagje gok ik. Misschien dat ik de rustler meeneem, maar die moet ik dan gaan aanpassen want die is nu geoptimaliseerd voor onroad gebruik. Ik denk er es over..

Bdankt Bricks, dan zullen we dat inderdaad in de gaten moeten gaan houden...

We willen niet al teveel regels maar wel dat het een beetje eerlijk blijft onder elkaar.
Zo héél veel verschil zit er nou ook weer niet in, tenminste niet in de ronde tijden. Bij de meeste race's is de 4wd eigenlijk meteen de modified klasse, en dan zijn motor en regelaar vrij. Enige regels zijn vaak:

• 2s accu
  • wielen binnen de kap
  • Short-course wielen dus 2,2/3,0. Géén buggy banden dus
"Alles" vrij geven is uit noodzaak ontstaan, de modellen en uitvoeringen volgen elkaar zo snel op, dat er geen houden aan is.
De eerste slash 4*4 had bijvoorbeeld geen middendiff en geen swaybars. Toe kwam de platinum, die dat wel had. Vervolgens komt de Hong-Nor, die had alweer 16 mm shocks (toch?), maar geen motor. Dus die werd dan maar meteen van een lekker dikke Brom voorzien. Had ook geen badkuip chassis meer, maar was al een omgekatte buggy. De Durango die er aankomt is ook zo'n geoptimaliseerde buggy.

Teveel regels maakt het erg lastig om instromers aan te trekken

ik heb juist mijn spulletjes (motor voornamelijk) er voor de regels uitgekozen, prima toch. gewoon wat moeite doen om regelementen van diverse wedstrijden te lezen dan kom je niet voor verassingen.

is de rijders stelling weer een aanhangwagen/oplegger Geralt?

DH, doe je Zondag niet mee dan ? :(

Ik verwacht van niet maar wellicht verandert er nog het 1 en ander deze week... Heb het nogal drukjes namelijk! Maar we houden contact! ;)
Misschien is het een goed idee om met zn 3en in 1 auto te gaan? ikke, nardos en jij? Mocht het nog gaan passen uiteraard....

Wordt voor mij, als ik ga, dan ook een zaterdagje gok ik. Misschien dat ik de rustler meeneem, maar die moet ik dan gaan aanpassen want die is nu geoptimaliseerd voor onroad gebruik. Ik denk er es over..

Dat zou mooi zijn! :D Helaas voor mij geen Rustler meer, maar anders moet je die van jou eens gaan ombouwen... ;)

Ik verwacht van niet maar wellicht verandert er nog het 1 en ander deze week... Heb het nogal drukjes namelijk! Maar we houden contact! ;)
Misschien is het een goed idee om met zn 3en in 1 auto te gaan? ikke, nardos en jij? Mocht het nog gaan passen uiteraard....
Ik vind 't goed.. 8)

helaas van onze kant 2 afzeggingen ivm andere verplichtingen maar we komen nog met 3 short course 4*4 coureurs!

@ Wishiej,

wie zijn dan de afmeldingen?

@Dikke Hond, (ook beantwoord in het Venray en omgeving draadje0

Bij ons is er niet bekend hoeveel er met een 1:8 op de training afkomen.

Voor de 1:8 wedstrijd op zondag weten we het wel: Nul, nada, noppes...geen enkele!!!!!

Nu zaten we te denken om eind maart een grootse race te gaan organiseren voor de electro rijders met een 1:10 en 1:8 auto maar de animo onder de Nederlandse/Belgische 1:8 rijders schijnt nihil te zijn.
Zal dus waarsschijnlijk een 1:10 race worden met een Duitse 1:8 klasse erbij...tsja als de Nederlanders en/of Belgen niet willen/kunnen/mogen of wat dan ook...dan maar Duitsers op de baan.
Is wel jammer voor de Nederlanders/Belgen die eventueel wel hadden gewild.

maar kunnen eventuele 1/8 rijders niet met de duitsers mee rijden dan? (als niemand zich aanmeld is dit dan niet van toepassing maar toch)

Hey Bas,

ja dat zou in principe wel kunnen, ALS het veld niet vol komt met Duitsers.

Kijk Bas, we krijgen diverse mails en aanvragen voor een 1:8 brushless event, we gaan dan kijken en overleggen of het ergens toegevoegd kan worden en dan is er opeens géén 1:8 rijder meer thuis.
Dat is toch vreemd, niet?
Kortom als de 1:8 rijders willen rijden zoals ze zo vaak aangaven, dan zullen ze toch echt uit de winter EN zomerslaap moeten komen, op deze manier zal er steeds minder georganiseerd worden in de toch al weinig brushless 1:8 evenementen.
Wil men de 1:8 brushless op de kaart zetten zullen ze toch moeten gaan rijden.
Een organisator heeft er niks aan om wat op poten te zetten als er daarna geen, of maar héél weinig rijders op komen draven!

Let wel we dragen de 1:8 brushless een warm hart toe maar er moet wel wat gebeuren...

wellicht kan iemand het van no-nitro het doorgeven aan hun deelnemers

Ik denk dat er meer mensen uit Duitsland komen dan (nofi) ooit van de No-Nitro. Rijders zitten erg verspreid, aardig wat wedstrijden worden er georganiseerd (heeft voor- en nadelen), dus altijd lastig om volle bak te krijgen.

Back