***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog een tt01 staan waar inmiddels het nodig zaag/snijwerk aan gedaan is om de bodemspeling te verhogen en de bandjes besteld. Nu lees ik verschillende verhalen over inserts in deze banden, van wel tot niet gebruiken. Wat is aan te raden (eenmaal gelijmd is het lastig te verwijderen of toe te voegen)? En wat voor fdr is aan te raden met de cupmachine of 17.5 brushless? Als ik mn auto dan klaar heb wil ik ook meerijden, lijkt me namelijk best leuk dit.

Groeten,
Danny

Normaal gesproken neem ik foto’s van de deelnemers en hun auto’s of trucks, afgelopen wedstrijd had ik wel mijn camera bij me, maar ik heb enkel foto’s van de winnaars genomen (het noodzakelijke). Er zijn wel eens van die dagen dat ik "lichamelijk" genoeg aan mijzelf heb (lang verhaal), zo ook die dag, de koude helpt daar ook niet echt goed bij, dus heb ik lekker mijn handjes in mijn zak gestopt, om mijzelf zo goed mogelijk warm te houden. Ik heb genoeg mensen gezien die aan het filmen en/of foto’s aan het maken waren met hun telefoon of anderszins, hopelijk willen zij hun beelden delen met ons tzt,…!!!

Ik wil best wel wat extra tijd uittrekken, om er een leuk item van te maken, hoe en wat weet ik nog niet precies, heeft iemand een leuk bruikbaar idee/draaiboek, dan zie ik dat graag via een pm’tje in mijn mailbox verschijnen. Sowieso zal ik af een toe wat modellen extra onder de aandacht brengen, om mensen een beeld te geven wat er allemaal mogelijk is, of waar men zoal mee deelneemt bij de RcRallyCup, zoals bv laatst met het HPI truckje of het item over de bruikbare rallybody’s, maar alles kost heel veel meer tijd om het te schrijven, dan om het te lezen…!!!

Je kan de gemaakt (ver)bouw verslagen op het MBF ook gebruiken voor info e.d ? ,misschien is het handig om een duidelijk topic te maken met alleen rally auto's en type's die mee mogen doen voor de cup en daar alle info te zetten . (Misschien even de rechten e.d aan laten passen door het forum beheer ?).

De informatie op facebook vindt ik summier.

Ik weet dat er een hoop tijd in gaat zitten , maar hopelijk lopen zo meer deelnemers warm voor de cup ..?

Wat geeft beter grip met de rallyblock banden op een nat circuit ?, met of zonder inserts ?

mijn TT-02 Chassis bijna klaar voor de rally cup :

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een tt01 staan waar inmiddels het nodig zaag/snijwerk aan gedaan is om de bodemspeling te verhogen en de bandjes besteld. Nu lees ik verschillende verhalen over inserts in deze banden, van wel tot niet gebruiken. Wat is aan te raden (eenmaal gelijmd is het lastig te verwijderen of toe te voegen)? En wat voor fdr is aan te raden met de cupmachine of 17.5 brushless? Als ik mn auto dan klaar heb wil ik ook meerijden, lijkt me namelijk best leuk dit.

Groeten,
Danny

Hoi Danny,

de fdr hangt af van de lay-out van het rally circuit, relatief lage FDR geeft meer snelheid en een hogere FDR meer trekkracht....en niemand rijdt met dezelfde FDR en dat is o.a. juist zo leuk aan het rallyracen....

Rij al jaren mee met de rallycup inmiddels. Heb me alleen nog nooit verdiept in de fdr van mn auto. Altijd gewoon de motor- regelaar en accutemperatuur in de gaten gehouden.:rolleyes:
Fun is bij mij altijd de drive geweest om mee te doen aan de cup. Lekker driften en powersliden is het mooiste wat er is met de rallycup. Tuurlijk wil je voorin meerijden maar met een vaste motorkeuze en dezelfde tamiya rallybloks kun je afstellen wat je wilt, grip heb je haast nooit.:p
Dus wat ik probeer te zeggen is iedereen kans maakt op een overwinning. Doe mee !

Er bestaat al een heel mooi initiatief over het ombouwen van een onroad naar een rallycar, geopend door ERBI van-onroad-naar-rally, ik ben niet van plan om iets parallel daaraan te organiseren. Het is onlangs opgestart dus het moet nog een beetje gestalte krijgen, maar ik hoop dat RcRallyCup rijders die hun onroad auto, rally klaar hebben gestoomd, de moeite alsnog nemen om er een stukje over te schrijven, en daar te plaatsen!!!

Het is al meerdere malen uitgelegen, dat alle op de markt zijnde 2/4wd, 1:10 onroad (touring) en rallycar modellen gebruikt mogen worden, zolang ze maar binnen de maatvoering vallen die gesteld is in het reglement (max 200mm breed) dus als jij je trf417 wil gebruiken...en afgedroogd wil worden door een tt-01...er is niemand die je tegenhoud... :rolleyes:

Inserts in de banden: ik sta ook open voor de gouden tip :) , bij mij werkt niets waar ik tevreden over ben, en ik heb al echt heel veel geprobeerd! Sommige rijden supergoed zonder inserts, andere weer met harde voorgevormde inserts, beide werken niet onder mijn RS4, ikzelf rij met foam inserts, wel in een bp vorm geknipt!! Misschien een tip waar je op moet letten, sommige van de HPI velgen hebben een hogere rand (dus diameter) dan bv een Tamiya velg, waardoor de band eenmaal opgemonteerd “hol” komt te staan, met als gevolg meer slijtage aan de randen van de band (slijt bol)!!

FDR, het circuit is dermate vol gezet met schansen of iets anders, dat je nooit op max kan rijden/vertanden (geldt ook bij de trucks, een 10,5t wint het daar soms gemakkelijk van een 4,5t), hierdoor zijn er vele mogelijkheden wbt de FDR, dat je veel lichter moet rijden dan wat de motor aankan, is wel duidelijk en aan te raden. Wanneer het echt glad is, dan kan je daarmee spelen, afgelopen zondag had ik veel overstuur, met een pinion die 2 tandjes groter was, kreeg ik ineens onderstuur, dus maar weer 1 tandje minder gezet waardoor de controle verbeterde!!! Daarnaast heeft iedere motor zijn eigen karakter/max toeren, met mijn motor (revange of the monster) rij ik 1:7,95 met een 17,5t brushless zat ik ergens onder de 1:5, de enige motor waar straks iets zinnigs over gezegd kan worden, is de Carson Cupmachine omdat die mogelijk door meerdere rijders gereden gaat worden.

FB, het probleem daarvan is, dat het niet goed leent om er een leuk uitziend stukje op te publiceren, zoals hier op het MBF of op een webpagina, vandaar die summierheid, enkel korte mededelingen!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een leuk nieuwtje Per..
Ard, die jongen die met me mee was zondag heeft gister ook een ta-05 opgehaald die geprepareerd gaat worden... Hij vond het hartstikke leuk om te zien zondag en was gelijk enthousiast om ook met rc auto's te gaan rijden... heldenstatus +1 voor de rallycup dus alvast.

Maar eh.. met nog een ta-05 erbij word het straks een battle cardan vs. snaar op de baan? ;) hahaha

Al iets meer bekend over de race in Januari of die toch nog door kan gaan?

Misschien overbodig :de laatste 2 wedstrijden wil ik ook proberen mee te rijden , met de TT02 lancia delta

EDIT : wordt waarschijnlijk alleen de laatste ...

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het zit met de voorgenomen 3de wedstrijd! De correspondentie met deze club verliep altijd via email, maar men reageert totaal niet op ons schrijven, of men geen post leest buiten het zomerseizoen om, een spamfilter soms op zwaar is afgesteld, we weten het gewoon niet!!! Het lijk mij ook niet moeilijk om een mailtje terug te sturen, en ons te bedanken voor de leuke samenwerking in het verleden, maar we slaan graag een jaartje over oid, in het geval als men niets zou willen doen dit seizoen, it’s a free World…tenslotte…tevens hebben wij dan meteen duidelijkheid!!!

Mocht deze locatie komen te vervallen dit seizoen en in de toekomst, dan gaan we op zoek naar een andere, maar dit zal denk ik niet op korte termijn meer lukken. Sowieso lag het al een beetje in de planning (wat mij betreft), mocht dit seizoen naar tevredenheid verlopen wbt het aantal deelnemers, dan zouden we als organisatie proberen te lonken naar een “extra (onroad) locatie/club”, een beetje centraal gelegen binnen Nederland, die ons zouden willen hosten. Ik heb een paar keer een TamiyaCup wedstrijd gereden op Deventer, een dergelijk circuit/locatie leent zich goed voor onze doeleinde, Lelystad schijnt ook zo iets te wezen volgens een aantal rijders (ben ik zelf nooit geweest) en zo zijn er nog wel een paar van die locaties, maarrrrrrrrrrr…..willen ze ons hebben…??? Heelaas nog weinig deelnemers vanuit die kant van Nederland, die effe voor ons (hadden) kunnen lobbyen bij hun club, dus voorlopig is dit allemaal nog toekomstmuziek…:) ...!!!

Voorlopig hebben we de 2 eerste wedstrijden succesvol afgesloten wat mij betreft, ik heb ook enthousiaste nieuwe rijders gezien die zover ik kon peilen blijvertjes gaan worden, ondanks ze door allerlei omstandigheden niet alle wedstrijden kunnen rijden! Tot nu toe ook prima rally weersomstandigheden gehad, dus mocht januari niet doorgaan, dan zien we graag iedereen hopelijk in februari weer terug :) !!!

Afgelopen wedstrijd is het 1 en ander uitgelegen aan de daar aanwezige deelnemers, hoe het ervoor staat enz, en bij deze…. aan U allen…!!!

Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het zit met de voorgenomen 3de wedstrijd! De correspondentie met deze club verliep altijd via email, maar men reageert totaal niet op ons schrijven, of men geen post leest buiten het zomerseizoen om, een spamfilter soms op zwaar is afgesteld, we weten het gewoon niet!!! Het lijk mij ook niet moeilijk om een mailtje terug te sturen, en ons te bedanken voor de leuke samenwerking in het verleden, maar we slaan graag een jaartje over oid, in het geval als men niets zou willen doen dit seizoen, it’s a free World…tenslotte…tevens hebben wij dan meteen duidelijkheid!!!

Mocht deze locatie komen te vervallen dit seizoen en in de toekomst, dan gaan we op zoek naar een andere, maar dit zal denk ik niet op korte termijn meer lukken. Sowieso lag het al een beetje in de planning (wat mij betreft), mocht dit seizoen naar tevredenheid verlopen wbt het aantal deelnemers, dan zouden we als organisatie proberen te lonken naar een “extra (onroad) locatie/club”, een beetje centraal gelegen binnen Nederland, die ons zouden willen hosten. Ik heb een paar keer een TamiyaCup wedstrijd gereden op Deventer, een dergelijk circuit/locatie leent zich goed voor onze doeleinde, Lelystad schijnt ook zo iets te wezen volgens een aantal rijders (ben ik zelf nooit geweest) en zo zijn er nog wel een paar van die locaties, maarrrrrrrrrrr…..willen ze ons hebben…??? Heelaas nog weinig deelnemers vanuit die kant van Nederland, die effe voor ons (hadden) kunnen lobbyen bij hun club, dus voorlopig is dit allemaal nog toekomstmuziek…:) ...!!!

Voorlopig hebben we de 2 eerste wedstrijden succesvol afgesloten wat mij betreft, ik heb ook enthousiaste nieuwe rijders gezien die zover ik kon peilen blijvertjes gaan worden, ondanks ze door allerlei omstandigheden niet alle wedstrijden kunnen rijden! Tot nu toe ook prima rally weersomstandigheden gehad, dus mocht januari niet doorgaan, dan zien we graag iedereen hopelijk in februari weer terug :) !!!

Afgelopen wedstrijd is het 1 en ander uitgelegen aan de daar aanwezige deelnemers, hoe het ervoor staat enz, en bij deze…. aan U allen…!!!

.....ik zou eventueel bij Mvw Purmerend kunnen informeren, want zij hebben een mooie locatie en 2 jaar geleden de baan meer 1/10 gemaakt....in iedergeval rijdt zelfs een Tamiya xv01 met frontmotor en dus met een flink uitstekende neus, moeiteloos over de jumps e.d.

Het aanbod was al bekend Ali, zo ook de reden dat wij niet zo snel meer een off-road circuit aan gaan doen! Het staat mij nog goed in het geheugen dat we 2 wedstrijden hebben moeten afgelasten, de ene omdat de baan totaal verzopen was, en bij de ander dat de sneeuw dermate dik lag, dat ook hier een groot probleem was om het rijvaardig te maken (bij het laatste geval was de openbare weg ook nog eens ontoegankelijk, een oproep code??? om niet de straat op te gaan te negeren, en deelnemers toch te laten afreizen, was echt onverantwoordelijk geweest). Op een onroad circuit is het geen probleem een bak water, sneeuw is ook een stuk gemakkelijker verwijderbaar, hierdoor kunnen we vanouds garanderen dat de RcRallyCup altijd door gaat!! De derde afgelasting was ook op een off-road locatie, dit omdat men dacht dat de boel verzopen was, en 1 grote modderbak zou aantreffen, hierdoor kwamen maar 4 rijders opdagen, de baan was achteraf goed rijdbaar overigens, geen enkel probleem aldaar!!!

We zitten weer leuk in de lift met de RCRallyCup, en dat willen we graag zo houden, dus zijn we voorzichtig met uitstapjes naar locaties waar alles aangeleverd moet worden, zoals in een overdekte hal, of op een groot erf, we houden het voorlopig bij bestaande onroad circuits met een gegarandeerde stroomvoorziening, goede sanitaire voorzieningen en catering zoals in een kantine/clubhuis gebruikelijk is!!!

Ik draai al heel lang mee in de RcRallyCup, en heel lang heeft men kunnen garanderen dat de wedstrijden altijd doorgaan, ongeacht de weersomstandigheden (en ik heb flink wat sneeuw geruimd in de loop der jaren, dus ik weet waar ik het over heb), dit is altijd al een sterk punt geweest, overmacht op de openbare weg kan ons niet aangerekend worden, maar de keuze van locaties wel!!! Ik hoop echt dat we in de toekomst de luxe van een indoor of weer een off-road circuit in ons gamma kunnen opnemen, maar dat zit er nu nog even niet in, het herstel in het aantal deelnemers zoals we nu ervaren, is daarvoor nog te pril!

Het aanbod was aleekend Ali, zo ook de reden dat wij niet zo snel meer een off-road circuit aan gaan doen! Het staat mij nog goed in het geheugen dat we 2 wedstrijden hebben moeten afgelasten, de ene omdat de baan totaal verzopen was, en bij de ander dat de sneeuw dermate dik lag, dat ook hier een groot probleem was om het rijvaardig te maken (bij het laatste geval was de openbare weg ook nog eens ontoegankelijk, een oproep code??? om niet de straat op te gaan te negeren, en deelnemers toch te laten afreizen, was echt onverantwoordelijk geweest). Op een onroad circuit is het geen probleem een bak water, sneeuw is ook een stuk gemakkelijker verwijderbaar, hierdoor kunnen we vanouds garanderen dat de RcRallyCup altijd door gaat!! De derde afgelasting was ook op een off-road locatie, dit omdat men dacht dat de boel verzopen was, en 1 grote modderbak zou aantreffen, hierdoor kwamen maar 4 rijders opdagen, de baan was achteraf goed rijdbaar overigens, geen enkel probleem aldaar!!!
We zitten weer leuk in de lift met de RCRallyCup, en dat willen we graag zo houden, dus zijn we voorzichtig met uitstapjes naar locaties waar alles aangeleverd moet worden, zoals in een overdekte hal, of op een groot erf, we houden het voorlopig bij bestaande onroad circuits met een gegarandeerde stroomvoorziening, goede sanitaire voorzieningen en catering zoals in een kantine/clubhuis gebruikelijk is!!!

Ik draai al heel lang mee in de RcRallyCup, en heel lang heeft men kunnen garanderen dat de wedstrijden altijd doorgaan, ongeacht de weersomstandigheden (en ik heb flink wat sneeuw geruimd in de loop der jaren, dus ik weet waar ik het over heb), dit is altijd al een sterk punt geweest, overmacht op de openbare weg kan ons niet aangerekend worden, maar de keuze van locaties wel!!! Ik hoop echt dat we in de toekomst de luxe van een indoor of weer een off-road circuit in ons gamma kunnen opnemen, maar dat zit er nu nog even niet in, het herstel in het aantal deelnemers zoals we nu ervaren, is daarvoor nog te pril!

Hoi Per, kijk even op rc-mvw.nl, dan kun je een foto van de baan zien. De kunstof grasbaan heeft een afwateringsysteem, je kunt binnen sleutelen in de ruime kantine, en er zijn genoeg stroompunten....het is dus geen zand en prut offroad vereniging....

Laatst bewerkt:
Raco2000 in Utrecht ?, die heeft ook een on-road baan liggen ...

centraal in NL, pits , overdekt sleutelen , goede kantine ect....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back