***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Status
Niet open voor verdere reacties.
alleen rijders rally tot nu 8 deelneemers waar is de rest hoop op mooi weer kom langs om aan te moedigen.

Het inschrijfformulier staat nog geen 20:00 in de lucht, op het moment van jou bericht pas 16:00 waarvan de meeste nachtelijke uurtjes...het komt uiteindelijk echt wel goed voor een vrijdagavond, zeker met het vooruitzicht van een "zomer-rallycup wedstrijd"... ;)

INSCHRIJVEN

Hopelijk schrijft iedereen die wil komen zichzelf “vooraf in”, het is erg irritant als de wedstrijdleiding op de racedag zelf, alles weer om moet gooien om mensen bij te schrijven, de dag duurt hierdoor onnodig lang, waar vele van ons, niet op zit te wachten. Vooraf inschrijven en later toch niet komen, tja is misschien niet leuk voor de wedstrijd, maar het heeft “geen nadelig effect” op de dag indeling zelf, dus bij twijfel…gewoon inschrijven aub…!!!

Bij de HFCC gaat men volgend seizoen een verdubbeling van het inschrijfgeld vragen aan die personen bij de clubwedstrijden, om zo een einde te maken aan deze hoogst irritante nonchalantheid!!!

Laatst bewerkt:
De rally klasse heeft 2 groepen? Rally of rally unlimited 4wd? Ik zag dat ali met beide meedoet?

Het inschrijfformulier is inmiddels geopend op MyRCM, het is voor de eerste keer dat we het gaan gebruiken bij de HFCC, dus hopelijk verloopt het zonder kinderziekten..!! Let op bij het inschrijven of je 2wd of 4wd rijdt in de Unlimited, de wedstrijdleiding is van menig dat het op deze wijze gemakkelijker is ivm de ronde aftrek, het blijft wel 1 klasse!!!

De wedstrijdleiding is nog wat ongewennig met het nieuwe systeem,, er bestaan nog steeds maar 2 klassen resp: de rallycars (rally) en de Unlimited (truckklasse, die voor de gelegenheid opgesplitst is in: rally Unlimited 2wd en rallycup Unlimited 4wd, om bovenstaande reden)

Ik vermoed dat er een kwalificatieheat met enkel 2wd, en eentje met 4wd gaat komen, maar in de finales is het gewoon zoals vanouds, alles door elkaar…maar goed, dit zijn mijn gedachten…even afwachten dus… !!!

Morgen is het dan zo ver, de laatste “winter-rcrallycup” wedstrijd van het seizoen 2013/2014, die meer en meer gaat lijken op een “zomer-rcrallycup” wedstrijd, tenminste als we de weersverwachtingen moeten geloven. Ik ken iemand onder de aanwezige rijders, die het misschien wel als een try-out gaat zien, zeker wat betreft de zomerse atmosfeer (korte broeken weer)!!!

Voor niet rijders die morgen een poging gaan wagen om naar Kijkduinstrand of via Kijkduin naar Scheveningen willen afreizen, en dreigen ter hoogte van het circuit HFCC in de file te komen, hen bieden wij een leuk alternatief…kom eens kijken bij een RcRallyCup wedstrijd…we bieden een goede catering + zitplaatsen in de zon op het terras!!! ... :yes:

Tot morgen….

Word er nog oponthoud verwacht vanwege die nuclaire bijeenkomst? Suggesties voor een file vrije aanrij route zijn welkom! :)

Die info is nog niet bekend Ronald, wel hebben we de schansen iets moeten verlagen vanwege "het luchtruimverbod", zodat we iets onder het radar-niveau blijven...:rolleyes:

De laatste RcRallyCup wedstrijd is inmiddels verreden, het was een prachtige dag met heel veel zon en hoge temperaturen, niet de winterse taferelen die we eigenlijk om deze tijd kunnen verwachten, desalniettemin niet minder gezellig. Alexander en Ali waren vandaag een klasse apart, Ronald probeerden hen nog tevergeefs bij te houden, daarna volgde een groot gat naar Per en de rest!!! Bij de Unlimited was de strijd als vanouds tussen Ted, Ed en Jari, de omstandigheden waren niet in het voordeel van Ed met de 4wd, de 2wd modellen hadden gewoon te veel grip, waardoor de verschillen onderling klein waren!!!

Zoals al eerder vermeld, het kampioenschap lag nog open bij de rallycars, een runner-up (Ronald) greep zijn kans, en maakten vandaag grote indruk, hij wist nog bijna een 2 plek in het kampioenschap te bemachtigen, enerzijds door zijn eigen goede prestatie, en anderzijds doordat een kampioenschapkandidaat (Peter) het zwaar had vandaag, en niet z’n draai kon krijgen! Peter wist nog nipt de 2de plek vast te houden, dit omdat bij gelijk aantal punten, de hoogst behaalde scoren, hem een voorkeur positie gaf!!! Per wist Peter vandaag achter zich te houden, waardoor hij het kampioenschap binnen haalde!!!

Bij de Unlimited wist Ted kampioen het kampioenschap binnen te hengelen met zijn 2wd, voor Jari die ook met een 2wd reed!!! Ed moest genoegen nemen met een derde plek, ondanks hij het hele seizoen schitterde met de HPI Rally WR8, en de eer van de 4wd hoog hield,!! Helaas was de winter voor de 4wd modellen niet goed gezind (te mooi weer), waardoor achteraf de 2wd modellen te competitief bleken te wezen, vele ronden verschil net zoals in voorgaande jaren bleven hierdoor uit.

Totaalklassement vindt U op FB https://nl-nl.facebook.com/10019462...6752/485858691520341/?type=1&relevant_count=1

Alle foto van vandaag vindt U hier: RRC HFCC 9-3-2014 Photos by drift-junkie | Photobucket

Winnaars van de 5de wedstrijd bij de rallycars: 1) Alexander Roeleveld, 2) Ali Erbilir (rechts), 3) Ronald Groot (links)

DSC00829.jpg

Unlimited: 1) Ted Spinders, 2) Jari Luijkenaar (rechts), 3) Ed v Giezen (links)

DSC00830.jpg

Kampioenschap rallycars: 1) Per Koppert, 2) Peter de Wit (rechts), 3) Ronald Groot (links)

DSC00832.jpg

Kampioenschap Unlimited: 1) Ted Spinders, 2) Jari Luijkenaar (rechts), 3) Ed v Giezen (links)

DSC00835.jpg

Laatst bewerkt:
Twee keer dit seizoen dat een 'gelijke' eindstand in me nadeel eindigt... de eerste wedstrijd dag koste het me de tweede plaats en nu in het eindklassement nogmaals? .. hmm toch beter me best doen volgend seizoen ;)

@Ronald, het is inderdaad niet gunstig gevallen aan jou kant wbt de voorkeurpositie bij een gelijk aantal punten, uiteindelijk heeft het eerste gelijkspel jou niet de kop gekost bij het eindklassement, het gelijk aantal punten in het eindklassement zelf, daar is wel een "logische verklaring" voor!!!

Helaas is er een wildgroei aan regels, die ook nog eens soms kant nog wal raken, ook ik vindt dit, het is al weer heel wat jaren geleden dat ik daar een stuk over geschreven heb, ook heel veel rijders mee de kast op gejaagd destijds overigens, haha!!

Door het eerste gevalletje ben ik al heelvaak gepakt, persoonlijk vindt ik de stand in de quali’s “overrated”, ten eerste worden alle finales al hiermee gestart, en bij een gelijk aantal punten, is de hoogste quali doorslaggevend, eigenlijk wel heelveel voordeel van 1 goed ritje!! Bij de brandstofjongen kijkt men geloof ik naar wie de snelste finaletijd heeft gereden, bij de hoogste finale plaats…dit heeft naar mijn inziens veel meer met prestatie te maken, alleen zijn veel wedstrijdleidingen in de electro hoek, hier kennelijk niet van op de hoogte + het roept veel weerstand op bij bepaalde rijders, die juist regelmatig voordeel uit het qualisysteem tappen!!!

Bij het gelijk aantal punten in het eindklassement zijn er ook verschillen in de regels, bij het huidige NK reglement krijgt de rijder die in de laatste wedstrijd hoger heeft gescoord dan zijn opponent, de voorkeur…als het om de 1ste en de 2de plaats gaat, dan snap ik dat er ergens een grens getrokken moet worden bij gelijke 1tjes en 2tjes, maar het systeem is totaal niet representatief voor de overige plaatsen, of resultaten! De volgorde zou naar mijn mening eerst moeten berusten op wie de hoogste scoren heeft behaalt, met gelijk aantal punten…dit hebben wij ook toegepast in jullie geval, Peter heeft ooit een 1ste plek behaald als hoogste scoren, en jij een 2de plaats, ik denk dat de meeste onder ons, hem ook de voorkeur zouden gunnen!!!

De voorkeur bij de dagtelling (hoogste quali) wil ik wel weer eens ter spraken brengen, mijn voorkeur wordt toch ook door veel rijders gedeeld, de snelste finaletijd van de 2 of 3 finales zou doorslaggevend moeten worden, en is daarmee veel meer representatief op het gebied van prestatie!!! Wat mij betreft, weg ermee met de “flutregel”, het mag best iets meer gefundeerd en vooral volwassener wezen, na al die jaren van cadeautjes gekoppeld aan 1 enkele goede quali!!!

Links of rechtsom, het zou beter wezen als clubs hier meer duidelijkheid in zouden verschaffen bij hun reglementen (ik kan het ook niet overal vinden), mocht ik het volgend seizoen niet gedaan hebben, hoop ik dat iemand mij daar aan helpt herinneren als het reglement van 2014/2015 online gaat, zodat er achteraf geen konijn uit de hoge hoed getoverd wordt voor sommige onder ons!!

Laatst bewerkt:
Afsluiting van het seizoen!!

Met nog de goede herinneringen tussen de oren aan een leuk winter RcRallyCup seizoen, waar het overigens weinig in winterden, is het nu misschien wel een goed moment om weer aan het volgend seizoen te denken, nog voordat allerlei zomer activiteiten van start gaan!!!

Alles wat je kwijt wil over het afgelopen seizoen of betrekking heeft op mogelijk komende seizoenen, kan je enkel via PM’s op FB, MBF of als je beide niet heb, via onebhp@hotmail.com aan mij schrijven, zodat ik het kan inventariseren...Tegenover elk goed idee staan 10 critici, om eindeloze en veelal nutteloze discussies te voorkomen, wil ik het enkel via PM in kaart gaan brengen!!!

Waar we vooral geïnteresseerd in zijn, zijn goede ideeën die positief vallen voor iedereen, we kennen nl nogal wat verschillende modellen, motoren, aandrijvingen, gewicht, afmetingen, enz die met z’n alle redelijk met elkaar door de bocht moeten kunnen komen, en liefst competitief kunnen zijn, onder alle weersomstandigheden, en op iedere baan!!! Geen enkele race klasse waar dan ook kent deze problemen, omdat ze door genoeg deelnemers gescheiden kunnen worden, of organisaties laten klasse met weinig deelnemers gemakshalve domweg vallen, om kritiek te voorkomen bij het evt samenvoegen, de kritiek zoals wij die regelmatig om de oren krijgen, maar niet uit de weg gaan!!!

Afgelopen seizoen hebben al enkel betrokken RcRallyCup deelnemers ons benaderd met goede ideeën, mbt tot bv de puntentelling of op eigen initiatief zijn gaan lobbyen bij hun club of bevriende clubs om ons te hosten, allemaal positieve zaken waar we in gaan duiken, ik hoop dat ze ons hun ideeen nogmaals even op schrift willen zetten voor de inventarisatie, of de afloop hiervan… bvd…!!!

Tot ongv September 2014 kan je al je ideeën kwijt, zodat we er nog iets mee kunnen voor het evt nieuwe seizoen!!!

***herinnering***

***HERINNERING***

Zo de TamiyaCup is bijna achter de rug, nog enkel 1 NL/BE wedstrijd, en dan kunnen de registers weer open getrokken worden in de richting van een RcRallyCup 2014/2015 seizoen!

Er wordt de laatste tijd regelmatig de vraag aan mij gesteld, of er weer RRC wedstrijden gaan komen, ivm dat men graag mee zou willen doen! Wanneer er weer een nieuw RRC seizoen komt, dan start ik een “vers topic” op, aangezien ik deze niet kan aanpassen, en sommige posten niet echt meer relevant zijn, waardoor ze enkel maar verwarring kunnen zaaien!!

Het is bijna September dus als er nog goede ideeën zijn mbt de RcRallyCup (Club’s of tracks die ons een keer willen hosten), dan is nu nog de kans om gehoord te worden, enkel via PM aub, zoals in vorig bericht is aangegeven.

We hopen natuurlijk dat er weer veel belangstilling voor is, dus pak Uw Unlimited of geef Uw oude nutteloze touring een 2de leven, bouw hem om naar een rallycar…(hmmm, de RcRallyCup was zijn tijd ver vooruit, “groen” bezig al sinds de 90r jaren, :thumbsup: ;) )

Per, gaat het reglement nog wijzigen of blijf dat gelijk aan de laatste editie?

heb er wel zin an, heb hier nog een TT-01 in rally configuratie staan (muv de banden)

Het technisch reglement blijft in redelijke mate gelijk tov voorgaande jaren bij de rallycars, tenminste zo als het er nu naar uit gaat zien, banden en de wedstrijdmotoren (17,5T brushless, 27T brushed) blijven gelijk!

Ook de Carson Cupmachine (en de Mabuchi) mag wederom weer gebruikt worden, nog steeds bij wijze van “uitzondering” (introductie motor), hier was vorig seizoen wat verwarring over, omdat deze motoren niet qua vermogen/prestatie, vergelijkbaar zouden zijn met de wedstrijdmotoren, wat terecht is opgemerkt, het verschil is ook zeer groot, maar wat wil je voor 13,00 euro, en vele hebben hem nog rondslinger na een TamiyaCup avontuur (dus 0,00 euro investering :) )! Ik zal wat nadrukkelijker in het reglement gaan opnemen, dat deze motoren “niet de officiële wedstrijdmotoren” zijn, desalniettemin wil je hiermee het hele seizoen rijden, dan mag dat natuurlijk! Totaal “kansloos” ben je hier trouwens niet mee, vorig seizoen heb ik uit protest (nav klachten na de eerste wedstrijd) alle verdere wedstrijden uitgereden met de Carson (muv de eerste), desondanks ben ik wel kampioen geworden, en ik ben echt geen toprijder of in bezit van topmateriaal (wel een redelijke dosis rally ervaring), maar goed die stunt zal dit seizoen wel niet meer lukken, dat is dan ook wel weer realistisch!! Eigenlijk hoop ik dat de “echte toprijders” dit ook na zullen volgen, indien het verschil erg groot dreigt te worden tozv de overige deelnemers, maar dit uiteraard wel op vrijwillige basis (zie het als een uitdaging :rolleyes: )!!

goed om te weten, maar de Carson Cupmachine is volgens mij een 23 turns brushed dus zeker vergelijkbaar met 27 turns.... of zie ik dat verkeerd ?
ga toch eens op zoek naar rally bandjes

Jan je kan niet alle 27turn motoren over 1 kant scheren, helaas is er nog maar weinig van internet af te plukken wbt de prestaties (iemand meer info??). De prestaties van een normale en een “hot” 27turns, lopen ook erg uiteen…De Carson heeft maar volgens de specs 28,8W…ik denk dat de gemiddelde 27T brushed aanzienlijk hoger ligt (zo niet het dubbelen en op), en de gemiddelde 17,5T brushless ligt weer aanzienlijk hoger dan een 27T (hot)brushed!...Maar zolang de track veel hindernissen (schansen ed), korte stukken heeft, en de banden slechte grip hebben/houden (door sneeuw, regen, bevroren asfalt, tire compound), wordt er heelveel “geëgaliseerd”….een goede/mooie winter (droge track met relatief veel meer grip) zoals vorig seizoen het geval was, is gewoon “slecht voor de competitie”, om het zo maar eens (als organisatie en rijder) te zeggen :( !!!

"Wij" bij Raco2000 hebben de zomeravonden een competitie gereden [SEC2014] (nog steeds bezig trouwens) met Kyosho 1:10 rally auto's. Kan hiermee ook mee gereden gaan worden?

Kyosho Fazer VE-X brushless rally/drift auto RTR - Subaru Impreza KX2

Ik ben benieuwd!

RALLYCARS:

Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.
Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427) 1*.
Motor: 17,5T brushless, Carson Cupmachine (906052) of 27T brushed (EFRA-spec) 2*.
Accu: 6 cellen 7,2 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
ESC: brushed vrij, brushless vrij (blinky setting) advies voor de esc: “waterdicht”.
Min.gewicht: geen.
Body: Rally body

Mogelijk kunnen jullie je vragen iets wat gerichter stellen, wat is er precies onduidelijk aan het reglement, behalve dan dat het op pagina 1 staat en niet hier, waar jullie een vraag over hebben???

Mogelijk kunnen jullie je vragen iets wat gerichter stellen, wat is er precies onduidelijk aan het reglement, behalve dan dat het op pagina 1 staat en niet hier, waar jullie een vraag over hebben???

Ja, het regelement heb ik later gezien. De motoren zeggen me niet zo heel veel en passen misschien ook wel in de Kyosho en de banden passen wellicht ook wel binnen de body. Ik zal me er eens in gaan verdiepen. 1:10 is nl voor mij iets wat ik er bij doe. Ik zal eens met de clubleden overleggen of ze met deze winterrally mee willen gaan doen.

Maar we rijden eigenlijk met alles wat standaard is aan de auto!

EDIT: Ik heb gevonden op de site dat de brushless motor een 2400Kv of 2700Kv kan zijn. Is dit vergelijkbaar met 17,5 Turns?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back