***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de video’s van de SEC2014 bekeken, daarbij viel mij op dat jullie enkel maar gebruik maken van een “flat-track” (meer racen), bij de RRC worden schansen oid geplaatst op punten waar de snelheid te hoog dreigt te worden, en om het “racen” eruit te halen, en het “rally gevoel” er in te brengen. Helaas kan ik geen video van afgelopen winterseizoen bij de ERCE vinden, waar een prachtig staaltje vakmanschap te zien is van de klusjesman aldaar, die begreep waar de RRC over gaat ondanks hij daar nooit in mee heeft gereden, zover ik weet!! Wanneer de winterse omstandigheden in voldoende mate aanwezig is, zoals bij sneeuw, dan zijn er geen hindernissen nodig, zelfs niet eens gewenst voor veel rijders!!

Een Kv van 2400 komt nog wel een beetje in de buurt van een doorsnee 17,5t zover ik heb na kunnen slaan, een 2700Kv…tja mijn “nieuwe” 13,5t SP is 2800Kv, dat behoeft denk ik geen verdere uitleg lijk mij!!! Ik kan voor de rest ook geen info vinden van de NEON ONE wbt het aantal turns, ook ben ik niet bekend met de snelheid die jullie auto’s genereren in combinatie met het genoemde set, dus ik wil mij vooralsnog nergens aan binden.

Ik zag dat jullie een aardig deelnemersveld hebben in de SEC2014, hopelijk ook een groot aantal daarvan, die een hindernisje of een schans willen nemen, in de video zag ik in ieder geval dat jullie geen last hebben van “watervrees”, de RRC spirit is dus bij jullie wel aanwezig!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een paar opwarmertjes van onze passie delers…. :)

Iemand nog een halletje over… :)

Wat zand misschien…. :)

Sneeuw…. :) ???

Een paar autobanden... ;)

Doe dan maar wat ijs….als electro rijder heb ik niet zoveel met brandstof….maar een beetje euro95/98?? big scale…sommige hebben toch echt wel een bijpassen “rally-geluid” te pakken…de banden produceren een soort van “turbo-sound”… :) :) :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang als ik mee doe aan de RRC (2001/2002 oid ???), is de ERCE wedstrijd een vast onderdeel geweest van de RcRallyCup, mogelijk daarvoor al, dit komt voort uit het enorme enthousiasme van de clubrijders aldaar, en haar bestuur :thumbsup:. Deze rijke historische verbintenis/partnerschap zal denk ik vanuit het oogpunt van RcRallyCup, niet snel ter discussie komen te staan. De ERCE is altijd een zeer betrouwbare partner/steun gebleken, voor het organiseren van wedstrijden voor de RRC (en ook de TamiyaCup), in zowel goede maar ook in mindere tijden, steken zij hun nek uit. Ik hoop dan ook dat het gewoon weer een kwestie van datum prikken wordt :) !!!

goed om te weten, maar de Carson Cupmachine is volgens mij een 23 turns brushed dus zeker vergelijkbaar met 27 turns.... of zie ik dat verkeerd ?
ga toch eens op zoek naar rally bandjes

Bij de TIM als ik het goed heb deden de cupmachines op de testbank +/- 19.000 rpm, de 27t silvercans zitten volgens specs ergens op een 14.000~15.000. Dan heb je nog de rebuildable 27t welke extreme vertimingen kunnen hebben (tot de 30 graden) waarmee hoge toerentallen haalbaar zijn.

Bij de Rallycup mag gereden worden met de ROAR approved 24 graden vast vertimede motoren. Deze draaien tussen de 20.000 en 24.000 toeren. Op de korte banen van HFCC en ERCE zul je (afgaande op de gegevens van Roelof) denk ik met de cupmachines zeker niet onderdoen voor de vertimede stock motoren.

Ik heb een TB01 opgebouwd voor aankomend rally seizoen en ben van plan alle wedstrijden mee te gaan rijden. Leuk dat er weer is wat meer animo is voor deze klasse en hopelijk een mooi rijdersveld komend seizoen.

Per bedankt dat je je zo inzet voor de cup :thumbsup:

Ik ben in ieder geval ook weer van de partij en ga ervanuit dat ard ook weer mee doet. 2 rijders bij de rally klasse in ieder geval. Zin in!

@markvanrossum: inschrijven gaat per wedstrijd en kan zodra de eerste wedstrijd bekend is gemaakt. Tenminste zo ging het vorig jaar.

@markvanrossum: het is ook echt leuk. Vooral het 'weer of geen weer het is altijd rallyweer' maakt het leuk. En ook dat het echt niet uitmaakt of je heel goed bent of niet. Door de obstakels is het voor iedereen lastig. De winnaar is vaker diegene die het meest foutloos rijd dan degene die het hardste gaat.

Is er al iets bekend over de regelementen voor dit jaar Per of blijven die hetzelfde?

Ronald, zoals al eerder is aangegeven, verwacht ik weinig veranderingen aan het technisch reglement bij de Unlimited, bij de Rallycars mogelijk wel 1, daar wordt nog aan gewerkt/over nagedacht, deze zal voor de meeste rijders nvt zijn, banden motoren etc allemaal gelijk aan voorgaand seizoen, alleen een wat meer uitgebreide toelichting, zie vorige pagina!!!

Na wat commotie van vorig seizoen, ben ik wel even gedoken in de toekenning van de dagresultaten, dit was voorheen inherent aan het oude systeem van 2 finales wat wij draaien, dat bij een gelijk aantal finale-punten, de rijder met de hoogste kwalificatie de voorkeur genoot. Ik heb met de wedstrijdleiding van de HFCC hier even contact over gehad, of dit niet veranderd kon worden, hij gaf te kennen dat de computer nu het huidige EFRA systeem volgt (is een bep instelling???) voor oa de clubwedstrijden ed, dit zou in principe ook voor onze RRC wedstrijden moeten gelden!!! Ik moet dit nog wel even met Ted doornemen, en effe in de gaten gaan houden, of het bij iedere club zo ingesteld staat of gezet kan worden??

Ik heb even het handboek van de EFRA er op nageslagen, en een stukje hierover “vrijelijk” vertaald, het zou dus nu als volgt moeten gaan!!

In geval van een gelijk aantal finale-punten, zal de hoogste eindpositie in een van de beste/beide 2 finales, de voorkeur genieten. Bij een voortgezet gelijk aantal punten, zal het aantal ronden en de tijden van de hoogste finale eindpositie worden vergeleken. De rijder met de snelste ronden en tijd totaal, zal de voorkeur genieten. Bij een voortdurende gelijke stand, worden de tijden van de tweede beste positie vergeleken!!!

Yup, die regel / instelling hebben wij bij ERCE ook. Snelste finale tijd is leidend bij gelijke stand.

Snelste finale tijd van de 2 finales staat er volgens de efra regel dus. Ik ga geen oude koeien meer uit de sloot halen maar zou wel lekker zijn dat iedere club dezelfde regels hanteert voor de zekerheid. :-)

Ronald, het is bij mij niet bekend of het huidige EFRA systeem (instelling) ook vorig seizoen al op de wedstrijdcomputer stond, clubs die een NK hosten, binden zich dacht ik wel automatisch aan de door de NOMAC opgelegde regels, of deze altijd parallel met de EFRA lopen, weet ik niet! De huidige software heeft de HFCC pas sinds het voorjaar draaiend. Ooit waren er, en misschien nu nog, andere regels voor brandstof, off-road, onroad, en de schaal waarmee gereden werd, enz. Ik zelf rij al ongv 13 jaar wedstrijden, en ik heb al heelveel systemen voorbij zien komen wbt puntentelling, aantal finales, opstelling finales, enz. en dat alleen al in de schaal 1:10 touring!!!

Het systeem wat wij draaien dateert uit de tijd dat 1:10 Electro 2 finales reed, en is goed toegepast afgelopen seizoen, de verwarring/onduidelijkheid ontstond toen men het ging vergelijken met veel huidige systemen. De TamiyaCup heeft ook zo hun eigen systeem wbt puntentelling, welke ook niet echt te vergelijken is, met wat de rest rijdt, en is ook al een paar keer veranderd!! De RRC heeft niet de verplichting om zich te binden aan nieuwere systemen, we rijden dit systeem al sinds de oprichting (1998???), en er is tot nu toe nooit geen aanleiding geweest om het te veranderen!!

Het is niet mogelijk (en zelfs ongewenst) om halfweg een seizoen reglementen te wijzigen, als daar geen “dringende noodzaak” toe is. Ik heb destijds toegezegd dat ik er in zou duiken wat de mogelijkheden waren, ….en zoals het er nu naar uit laat zien: ….of het hele 2 finale reglement weer neerschrijven of een verwijzing naar een “upgrade”, bv de puntentoekenning volgens het EFRA systeem, in het handboek aldaar, wat “geen enkele wedstrijdrijder” leest overigens!!! Links of rechtsom er zal een beetje meer duidelijkheid gaan komen voor de “nieuwe lichting rijders”, die “onbekend” zijn met het oude (NOMAC???) 2 finale systeem, of voor iedereen in het algemeen!!

Beste Rallyrijders,

Omdat de snelle 27t rebuildable motoren redelijk zeldzaam worden en er een aantal rijders zijn die graag brushed blijven rijden, heb ik Trinity/Epic gemaild of ze nog van deze motoren hebben liggen uit oude voorraad. Dat blijkt gelukkig nog zo te zijn, ze hebben nog een aantal laatste Epic stock motoren liggen met de volgende specs:

Epicstock2-500x500_zps3a377cc3.jpg

Epic Roar legal 27t rebuildable stock motor
- 24 degrees fixed timing
- lay down brushes
- low friction bushing

EPIC ROAR legal 27 turn brushed stock motor. Last of the breed. This was the fastest brushed motor we made. Pro model so it has high performance brushes springs, rebalanced armature, diamond trued comm and zapped magnets.

De verzendkosten zijn hoog, vandaar dat ik wil proberen om met zo veel mogelijk mensen een motor aan te schaffen (mits er interesse is natuurlijk).

De kosten zullen 25 euro per motor bedragen, heb je interesse stuur me dan een PB zodat ik kan kijken of we een inkoopactie kunnen starten.

Laatst bewerkt:
Het is niet mogelijk (en zelfs ongewenst) om halfweg een seizoen reglementen te wijzigen, als daar geen “dringende noodzaak” toe is. Ik heb destijds toegezegd dat ik er in zou duiken wat de mogelijkheden waren, ….en zoals het er nu naar uit laat zien: ….of het hele 2 finale reglement weer neerschrijven of een verwijzing naar een “upgrade”, bv de puntentoekenning volgens het EFRA systeem, in het handboek aldaar, wat “geen enkele wedstrijdrijder” leest overigens!!! Links of rechtsom er zal een beetje meer duidelijkheid gaan komen voor de “nieuwe lichting rijders”, die “onbekend” zijn met het oude (NOMAC???) 2 finale systeem, of voor iedereen in het algemeen!!

Per, je bent weer erg lang van stof deze week. Wat afgelopen seizoen afspeelde was niet erg. Het enige wat er niet leuk aan was is dat bij twee verschillende wedstrijden twee verschillende regels werden gehanteerd. (Beide keren in mijn nadeel maar dat terzijde). Vandaar dat HET ENIGE WAT IK VROEG was of het hele seizoen dezelfde regels kunnen gelden. Om teleurstellingen te voorkomen.

@robkitetop: ik heb halverwege vorig seizoen een brushless motor aangeschaft voor de rrc dus ik ben al voorzien. Wel top geregeld trouwens!

Ronald, de eerste maal was in de 2de wedstrijd, je eindigde voor het dagklassement gelijk met mij, helaas voor jou had ik een beter kwalificatie resultaat…vandaar dat de voorkeur in mijn richting viel!!

De 2de maal was voor het “eindklassement” waar je met een gelijk aantal punten met Peter de Wit eindigden, doordat Peter 1x “eerste” was geworden (4de wedstrijd), en jouw hoogste finale plaats een "2de" was (2de wedstrijd), kreeg hij hierdoor de voorkeur!!

Het kijken naar jouw kwalificatieplaats of je eindpositie in het dagklassement van die bewuste wedstrijddag, heeft geen enkele betrekking op het eindklassement, ondanks deze toevallig op die dag werd berekend!!

Als Ted ermee instemt, zal het volgend jaar anders geregeld zijn wbt het dagresultaat…en meer duidelijkheid verschaffen rond het berekenen in het algemeen...!!

rrrr.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back