Er zijn weinig wijzigingen binnen de reglementen, anders dan ik eerder heb aangegeven (allemaal niet zo spannend

), ik kan deze wel even posten, maar dan wel
onder voorbehoud!!
Hoofdzakelijk heb ik het reglement bij de Rallycars herschreven, om het nogmaals voor iedereen duidelijk te maken hoe het precies in elkaar steekt wbt de verschillende motoren, het doel en de bijbehorende verwachtingen hiervan. Er is wel een “voorlopige” max FDR toegevoegd bij de rallycars, deze is hoofdzakelijk gericht op het gebruik van BL motoren in combinatie met high-end chassis. Deze maatregel is ingevoerd om de competitie te beschermen tegen excessen, en de doelstelling
“fun-competitie” te waarborgen voor de toekomst.
Rallycars:
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.
Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427) 1*.
Motor: “Officiële wedstrijdmotoren”: 17,5T brushless of 27T brushed (EFRA-spec) 2*, of met de “kennismaking/introductie-motor” 3*
ESC: brushed vrij, brushless vrij (blinky setting) advies voor de esc: “vochtbestendig”.
FDR (Final Drive Ratio): maximale FDR: 4.85:1.
Accu: 6 cellen 7,2 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
Min.gewicht: Geen beperking.
Body: Rally body.
1* het gebruik van bandenwarmers of het behandelen van de banden met gripverhogende middelen, zowel thuis als op de track, is niet toegestaan!
2* (EFRA) specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing, kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud, is toegestaan.
3* In de Rally klasse mag er ook evt gereden worden met een “low budget”, introductie/kennismaking motor: de Carson Cupmachine (906052) of de Mabuchi/Johnson 27T motor (standaardmotor uit de bouwdoos), deze zijn wel iets langzamer dan de officiële wedstrijdmotoren!
Unlimited:
Auto: 1/10, 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 87 mm diameter.
Motor: Vrij.
Accu: Max 7 cellen 8,4 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
Min.gewicht: Vrij.
Body: Vrij.