wat ook wel eens gebeurt, is dat mensen een lip onder de staartvin zetten.
dan is het voor de heli onmogelijk om dicht op de grond te komen, blijven de staartbladen automatisch verder weg.
met de originele vin raken de bladen precies wel, meestal.
Qua futaba protocol:
eigenlijk moet je nu kiezen...
je hebt fhss en fasst
daarnaast heb je nog de telemetrie protocollen, maar je spullen werken ook zonder.
het grootste verschil is dat fhss wat minder gegarandeerd is op grote afstanden.
fasst wordt gegarandeerd tot 2 km als ik mij niet vergis, fhss een stuk dichterbij.
fhss is wat betreft de ontvangers goedkoper.
tegelijk hoeft dit helemaal geen probleem te zijn als je met een heli vliegt. ook sportvliegen met een vliegtuig is geen probleem. dan kom je toch nooit zo ver.
ik verwacht dat de meeste heli/sportvliegers nooit verder dan 500 meter van zich weg geweest zijn...
bij zwevers kan het wel eens anders zijn..
die 14sg zijn volgens mij meerdere versies van. Fhss, Fasst en beide.
neem in ieder geval de tijd voor de keuze.
een zender is prijzig, en bepaalt heel veel voor de komende jaren.
al je toestellen komen samen in die zender.. dus is vrij belangrijk
De 14 is een hele goede zender. is de opvolger voor de oude 10CG (die had ik) (de nieuwe is serieus anders.. in mijn mening niet beter)
qua menu en instellen, dat is bij iedere zender gewoon ff wennen. dat kun je altijd leren.
maar hoe het in de hand ligt, dat kun je niet aanpassen.
dus vastpakken zoals jij wilt gaan vliegen..
dan is het voor de heli onmogelijk om dicht op de grond te komen, blijven de staartbladen automatisch verder weg.
met de originele vin raken de bladen precies wel, meestal.
Qua futaba protocol:
eigenlijk moet je nu kiezen...
je hebt fhss en fasst
daarnaast heb je nog de telemetrie protocollen, maar je spullen werken ook zonder.
het grootste verschil is dat fhss wat minder gegarandeerd is op grote afstanden.
fasst wordt gegarandeerd tot 2 km als ik mij niet vergis, fhss een stuk dichterbij.
fhss is wat betreft de ontvangers goedkoper.
tegelijk hoeft dit helemaal geen probleem te zijn als je met een heli vliegt. ook sportvliegen met een vliegtuig is geen probleem. dan kom je toch nooit zo ver.
ik verwacht dat de meeste heli/sportvliegers nooit verder dan 500 meter van zich weg geweest zijn...
bij zwevers kan het wel eens anders zijn..
die 14sg zijn volgens mij meerdere versies van. Fhss, Fasst en beide.
neem in ieder geval de tijd voor de keuze.
een zender is prijzig, en bepaalt heel veel voor de komende jaren.
al je toestellen komen samen in die zender.. dus is vrij belangrijk
De 14 is een hele goede zender. is de opvolger voor de oude 10CG (die had ik) (de nieuwe is serieus anders.. in mijn mening niet beter)
qua menu en instellen, dat is bij iedere zender gewoon ff wennen. dat kun je altijd leren.
maar hoe het in de hand ligt, dat kun je niet aanpassen.
dus vastpakken zoals jij wilt gaan vliegen..