Ben een nieuw project begonnen, bedoeling is een romp voor mijn RC boot , deze zat aan max waterverplaatsing van 11.5 l. Ga nu een grotere romp bouwen door op op de bestaande plug latten van 8 mm te schroeven hierdoor komt het vollume op max 14 l en de lengte gaat van 165 naar 180 cm. Deze gaat als plug dienen om 3 lagen fineer 0,6 mm kruiselinks te verlijmen.
Samen met deze romp ga ik mijn botter verder afbouwen , kan ik vermijden telkens een deel epoxy lijm te verspillen als ik op deze de fineer beplanking latje per lattje aanbreng.
Op volgende link foto's een deel van de latten geschroefd
Plug strokend geschuurd en met P.E. folie bedekt
http://isola2.blogspot.com/2010/04/recyclage-plug.html
Even ter verduidelijking 3D halve romp met kielbun , mastbun, spiebun, piek , achterschot .
Zo zou het er moeten uitzien als de romp klaar is. Kiel word in bun geschoven en aan dek met een dwarse pin door de flank van de bun vast gezet. Mast komt in bun die een wateloos gaatje heeft in de kielbun, dit om buiswater te beletten in de romp te komen. Spiebun heeft een opening aan dek juist achter piekschot , een loosgaatje in de mastbun boven de waterlijn , een opening ter hoogte van achterzijde kielbun
Samen met deze romp ga ik mijn botter verder afbouwen , kan ik vermijden telkens een deel epoxy lijm te verspillen als ik op deze de fineer beplanking latje per lattje aanbreng.
Op volgende link foto's een deel van de latten geschroefd
Plug strokend geschuurd en met P.E. folie bedekt
http://isola2.blogspot.com/2010/04/recyclage-plug.html
Even ter verduidelijking 3D halve romp met kielbun , mastbun, spiebun, piek , achterschot .
Zo zou het er moeten uitzien als de romp klaar is. Kiel word in bun geschoven en aan dek met een dwarse pin door de flank van de bun vast gezet. Mast komt in bun die een wateloos gaatje heeft in de kielbun, dit om buiswater te beletten in de romp te komen. Spiebun heeft een opening aan dek juist achter piekschot , een loosgaatje in de mastbun boven de waterlijn , een opening ter hoogte van achterzijde kielbun