Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je goed wilt thermiekvliegen, dan is een goede vario zoals b.v. van wstech of de Sky Assistentent onontbeerlijk.
Niet helemaal mee eens, om niet te zeggen helemaal niet mee eens !!
Een bel vinden zonder een vario en deze vervolgens uitvliegen hoort wel bij de beginselen van het zweefvliegen !
No offence Arno, ik denk dat het idee dat je zonder vario moet kunnen vliegen een beetje achterhaald is.....![]()
Je vliegt met wat de techniek biedt. Vroeger was dat een éénkanaal tip-tip set. Nu een 2.4 GHz besturing met alle mogelijke mixers. De techniek biedt ook telemetrie met een vario, dus gebruik je dat.
Loopings is geen enkel probleem met de Elipsoid. De startlijn die ik heb kan 1,7 kg en tot de 3 meter naar boven brengen. Laat nu de Elipsoid 2,8 meter zijn en 1,748 gram zijn. Moet wel gaan lukken denk ik.
.................. vliegen (electrisch) naar een enorme hoogte en merken dat hun kist stijgt. Dan doen ze de motor uit en melden vol trots "Ik heb thermiek". En dat noemen ze zweefvliegen...