Remaiden KDS 450S

Dus als ik het goed begrijp moet ik dit doen:

Ik zet de zender in rate mode, en zet de gain op -1 :confused: en dan de staart servo verschuiven totdat de heli niet ronddraait.. En dan de gain weer op het oorspronkelijke zetten (en geen rate mode) en dan zou de staart moeten blijven staan :confused:

Is dit het ongeveer of zit ik er helemaal naast ? :confused:

Mvg,
Jelle

Beste Jelle,

Ik en anderen hebben al zo'n beetje alles uitgelegd. Als je dit draadje terug leest, kan je zien dat het afstellen van de staart al uitvoerig is besproken.

Ga toch alsjeblieft naar iemand toe bij jou in de buurt, of lees de draadjes op dit forum over afstellen. Het heeft geen zin om steeds het zelfde te vragen.

Een beetje lezen, en een beetje zelf nadenken. :D

Het hoveren gaat al erg goed en begint een beetje saai te worden, ik heb me voorgenomen om een beetje verder te gaan.

Ik dacht om vierkantjes te gaan vliegen, dus 2 meter vooruit.. stilhangen.. 2 meters rechts.. stilhangen.. 2 meters achteruit.. stil hangen.. 2 meters links.. en zo verder doen..

Is dit een goede volgende stap na het hoveren of kan ik beter iets anders doen?

Jelle

Ik heb al grote vierkantjes gevlogen, dus met wat snelheid zelf al ;) Ik heb de heli goed onder controle :-D

PS: ik had een extra batterij erbij gekocht, 2200 mah 25C, maar deze gaat nu nog maar 2-3 minuten mee na een 5 tal keer te laden.. :s Ik ga misschien toch nog maar een nieuwe batterij kopen, welke raden jullie mij dan aan..

Laatst bewerkt:
Heb ondertussen al 2 vluchtjes zonder trainingskruis gemaakt! Dit is toch echt veel stabieler! Men eerste vluchtjes stond ik te bibberen op mn benen maar nu sta ik echt ontspannen te vliegen. Ik heb vandaag wat geoefent op landen,dit is veel moeilijker zonder trainingskruis, want gisteren had k een nogal "harde" landing gemaakt. Ik heb een 4 tal keer geland vandaag, alleen de 2e landing was op een onrecht stukje gras maar is gelukkig niet omgekantelt :D ik zag gelukkig op tijd dat de staartvin (dat zorgt dat de staart niet op de grond komt) helemaal scheef was. Dus even terug recht gebogen en weer de lucht in! Ik heb voor t eerst side-in gevlogen en dit ging erg goed! heb ook een beetje rondgevlogen en heb dan op t laatste een prachtige landing gemaakt :D Aangezien ik telkens maar 8 minuten kan vliegen ga ik op hobbyking een paar batterijtjes bijkopen, ook zo n low voltage batterij alarm (kost toch niets). Ik denk aan de Turnigy 2200 mah 20C lipo's.

Hopelijk is het morgen weer goed weer en windstil (zoals vandaag) :D

Mvg,
Jelle

Back