Weer stapje verder aan de speedbrakes, de vaart zit er echter momenteel helemaal niet in...
Het helpt niet als je binnen paar jaar meerdere keren naar ander werk overstapt, gedeeltelijk gedicteerd door corona. Begin dit jaar bij een nieuwe maatschappij begonnen waar ik nog steeds in training ben. Hopelijk is dit een blijvertje en kan alles weer een beetje rustig en stabiel worden.
Daarnaast deze winter flink bezig geweest aan de ontwikkeling van twee turbine motoren. Ééntje die ik gedoneerd heb gekregen van een co-turbinebouwer John Wright die we samen ontwikkelde met als inzet om een zo klein mogelijke motor te bouwen (en dus zo licht mogelijk) met zoveel mogelijk vermogen. John wordt echter te oud en kan er niet mee verder. Heb me er een beetje in stukgebeten en ik krijg hem niet goed werkende op max vermogen, het doel (nog) niet gehaald maar wel maanden prutsen!
Effe dit project op een zijspoor gezet en de draad opgepakt aan een grotere motor waar ik zelf in 2016 aan begonnen was maar vanwege een vastloper niet meer aan verder gegaan. Ik moet echter wel iets.....de beide motoren van mijn twee grote F16's zijn zo goed als versleten, jaren uitgeperst vermogen uit eigenlijk een té kleine tor neemt zijn tol.
Hier werk aan de nieuwe diffuser voor een nieuwe compressor. Inzet is een 25 tot 27kg motor zodat ik wat minder op piek vermogen hoef te draaien.
Alles ouderwets met het handje

;
Oud versus nieuw:
Ingebouwd, hopelijk eind deze week de eerste test.
Dit heeft momenteel prioriteit, anders kan ik mn F16's niet vliegen dit jaar.
Maar tussendoor ook wat aan de speedbrakes gedaan. De binnenbeplating op maat maken en afwerken. Vóór dat ik de gaten uit de romp had geslepen had ik er 2 laagjes glasdoek op ge-epoxied op de romp als mal, dit dient als binnen beplating;
Voordat ze op maat gemaakt worden heb ik ze eerst een donkere kleur gespoten aan de binnenzijde, daarna op maat maken en plakken zoals op origineel;
Begint er al een beetje op te lijken;
Hopelijk snel succes met mijn straalmotor, kan ik weer snel verder aan de Streak!
Groetjes,