eric_laermans
PH-SAM
Nee, het kan wel gevolgen hebben voor de aërodynamica. ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je zou, al dan niet tijdelijk, wigjes/verbreding/fairings links en rechts naast de romp kunnen aanbrengen.... Ik ontdek zojuist wel iets anders...: deze prop is te lang, als hij dichtklapt komt hij voorbij de voorlijst van de vleugel. Die gaat dus vastlopen als je de motor start. ...
Mischien een heel onnozele gedachte... maar in plaats van de motor naar voren te brengen, kun je toch ook de prop een stukje naar voren schuiven over de motor as? Zul je wellicht de spinner moeten aanpassen, of een vulring tussen romp en spinner plaatsen.hoe denk je dat ik de motor naar voren zou moeten brengen (zonder de romp te verbouwen)?
Krijgt de wortel/pivot van een blad dan geen gigantische dreun?... Ik heb ook zitten denken de huidige spinner dusdanig aan te passen dat de bladen een beetje in een V blijven staan. Dat blijft nog een optie.
Ik kreeg gisteravond nog het idee om van dun ijzerdraad een paar "hekjes" te buigen en op/in de rompneus te verlijmen, die het propblad naar buiten duwen als het met de voorlijst in aanraking dreigt te komen. Minimale luchtweerstand lijkt me.
Dat idee van de prop naar voren is een leuk idee.(...)
Hiet zou dat betekenen dat de prop voor het motorspant komt. Ruimte dan ket wat balsa opvullen.