Restauratie Corvette ZR-1

vallen de onroad wielen niet wat klein uit bij die baja kever?

Ja inderdaad daar gaat wat anders onder komen, op dit moment ben ik nog een beetje aan het zoeken naar welke richting ik er precies mee op wil gaan, een baja buggy, of meer een cross kever, dit gaat ook bepalend worden wat voor soort banden er uiteindelijk onder gaan komen. Voor deze body is de wielbasis zowiezo te kort ik had hier op het forum al een soortgelijk project gezien en die had het opgelost door de body drastisch te verbouwen, maar ik heb bij www.aluminiumopmaat.nl een offerte opgevraagd want daar kunnen ze als je een tekening mee stuurt met een waterjet je bodemplaat uitsnijden. Voor een ongesneden plaat zou ik €3,66 kwijt zijn, dus als er voor het snijden niet te veel bij komt ga ik liever voor de optie om een nieuwe bodemplaat te gebruiken.

Das allemaal heel leuk en cool. Ik zou enerzijds zeggen nogal veel werk en moeite voor een klassieker, maar heb het zelf ook al gedaan natuurlijk... Ik weeg altijd af of het de moeite is.

Hey,dan doe ik het toch ook goed :) Ik gebruik net dezelfde "tools" als jij.Vooral remmenreiniger en wd40 zijn dan mijn beste vriendjes :)

2016-04-29 16.15.45.jpg

Nieuwe setje kan er in, 3 kanaals ontvanger met failsafe en servo's met metalen tandwielen.

2016-04-30 20.31.09.jpg

Bij het draaien met de hand dacht ik iets in de diff te voelen... voor de zekerheid de zaak nog maar eens open gemaakt en gecontroleerd. Alles was oké.. nogmaals schoonmaken, smeren, en weer opbouwen.

2016-05-01 17.23.13.jpg

De 1e testritten er inmiddels op zitten. De oude banden hadden niet bepaald grip meer na al die jaren, dus even de banden van een ander project geleend. Ben hier zeer over te spreken, dus dat wordt een extra setje bestellen. Dingen zelf maken en bedenken.. blijft toch wel één van de leukste dingen van deze hobby. Ik wilde de uitlaat op een andere plaats uit laten blazen en met wat aluminium buis is me dat weer gelukt. Werkt zoals het hoort dus daar geef ik mezelf even een schouderklopje voor.

Laatst bewerkt:
2016-05-06 22.24.23.jpg

De nieuwe bodemplaat gaat het toch maar niet worden. De plaat zelf was nog geen 4 euro, maar ze rekenden 90 euro om het met de waterjet uit te snijden :hammer: Dan maar de slijpschijf op de dremel, en radicaal in de body aan het snijden.

Aluminium profiel gebruikt om een mooie en stevige steun voor de body te maken,

2016-05-07 14.07.33.jpg

en tevens een werkbok voor de auto, dat werkt wel zo makkelijk tijdens het sleutelen.

2016-05-07 14.20.14.jpg

Laatst bewerkt:
2016-05-07 14.28.59.jpg

Nu nog veel aan het passen en meten, ik wil het stukje van de body waar de motor aan zat toch wel weer gebruiken. Hier ben ik die zaken aan het inpassen. Zodra dat klaar is en de body op het onderstel vast zit kan deze worden afgewerkt en gespoten.

Het idee om de body voor met een inhaak systeem vast te zetten, wat origineel was bij de Corvette, wil ik eigenlijk wel behouden. De beugel waar de "haak" invalt was van plastic en overleden na een koprol jaren geleden. Dus maken we deze beugel nu maar meteen degelijk van 4 mm messing, dus aan het buigen en draad tappen.

2016-05-08 14.08.45.jpg

En op deze manier wordt de body op zijn plaats gehouden.. simpel maar zeer functioneel, scheelt weer gehannes met pinnetjes.

2016-05-08 14.29.22.jpg

Die zal wss in de kortste beschadigd geraken of eraf liggen. Maar het is wel een leuke oplossing.
Zelf zou ik het er niet bij monteren, ik hou het graag clean en vereenvoudigd. En vooral inderdaad: zou niet lang meegaan bij het rijden. Maar mss wil je hem vooral als nice toonmodel?
Ga zo voort, netjes!

Die zal wss in de kortste beschadigd geraken of eraf liggen. Maar het is wel een leuke oplossing.
Zelf zou ik het er niet bij monteren, ik hou het graag clean en vereenvoudigd. En vooral inderdaad: zou niet lang meegaan bij het rijden. Maar mss wil je hem vooral als nice toonmodel?
Ga zo voort, netjes!

Ik was er eerlijk gezegd ook bang voor, maar na een paar test ritten blijkt het toch mee te vallen. Hij komt niet onder de bodemplaat uit dus moet het gek gaan wil hij wat raken. 2 schroefjes en hij is er af, dus mocht ik twijfelen dan is hij voor het rijden zo verwijderd. Nu wordt het zo langzaamaan tijd om eens een leuk kleurschema te bedenken.

2016-05-15 14.21.20.jpg

Toch wel handig dat Photoshop... wat kleurstellingen aan het uit proberen, ik denk dat het deze richting op zal gaan.
kleur sample 2b.jpg

Back