Restauratie KA 6E 4,Xm

Lo luitjes.

Nu de Edelweiss XL zo'n beetje vliegklaar is kijk ik alweer uit naar een nieuw project. 'T moet allemaal niet te duur zijn (mijn "bestelknop indrukken op INET intelligentie" is nog steeds geblokkeerd)

Ik ben met de Edelweiss toch weer ietwat besmet met het zwevervirus, dus toen ons ter ore kwam dat iemand de verzameling zwevers van zijn nu bejaarde vader verkocht ben ik met Mees in de auto gesprongen. Om een lang verhaal (en reis) kort te maken, we gingen met 2 kisten naar huis. Een zwever 2,5 meter vintage voor mees, (ik kreeg de "bedankt pap" hug al bij de Mac D :-) ,hij wil zelf een draadje starten want aan zijn kist zit wat werk). En ik ben nu de trotse bezitten van een enorme KA-6E. Yeeeeeee!!!!! :D

Ik weet niet welk merk het is, wel dat het een enorm ding is. Zo op het eerste gezicht ziet de kist er perfect uit.
Zeer netjes gebouwd en mooi gespoten, deze man had bouwen wel in zn vingers. Er is iig 5 jaar niet mee gevlogen begreep ik, en mijn inschatting is dat deze kist/model ook inmiddels vintage/ ouder dan 20 jaar is ? (iemand een idee?)

Op ons postzegelveld _35 bij 75 meter_ zie ik me dit apparaat overigens niet starten, dus dat wordt BIGGS - en, vintage glider meetings bezoeken en gastvliegen daar waar slepers zijn!!! Ik heb met Mees al afgesproken dat we dit jaar de tent en toilettas standaard in de achterbak leggen :D De kooijtjes , here we go! :D

Wat hebben we ?

Vleugelhoezen maatje slaapzak (voor in de tent, handig!)
schaal = 15/4,8=1:3, nog wat
Romp GFK
Spanweidte ca. 4,8 meter, lengte ca 2,1 meter
Kleppen
Sleep en hoogstart koppeling.
Alle servos zijn MPX en werken prima. Ontvanger is MPX 40MHz en die gaat eruit. (gratis, staat op te koop forum)
Alle stekkers nog oude systeem, dus omsolderen
gewicht ca. 9 kg.
Accu is 4 cellen nicad=dood. Dus daar komt een 2S lipo in met 5A Bec.

IMG_1894.jpg


Morgen gaan we verder inspecteren en plaats ik wat betere foto's.


Wat hebben we dus nodig :

2s Lipo
Bec 5A
Ontvanger spektrum (7000 oid)
Nieuwe zender ? (dx7 oid)

Iemand nog suggesties ?

Ik heb overigens de verkoper moeten beloven dat hij een foto zou krijgen van de kist weer in de lucht voor z'n vader. Het verkopen van z'n verzameling ging vaders wel aan het hart, en dat snap ik helemaal. Dus dat gaan we natuurlijk doen, van beide kisten, ingelijst voor op de kast !
 
Laatst bewerkt:
Dit was de mooiste en er waren er nog 2 rond dezelfde maat, maar minder mooi. Rest was 2,5 - 3 meter

1690615.jpg


Mooi toestel idd, al lijkt deze japanse uitvoering radioactief ?! (en pb onderweg)
 
Laatst bewerkt:
Er vliegen er heel wat in Nederland...ik heb er 15 gevonden. Als je het Nederlands Luchtvaartregister even download kun je de eigenaren achterhalen en eens gaan kijken misschien.

PH-364, PH-365, PH-385,
PH-395, PH-396, PH-397,
PH-401, PH-404, PH-412,
PH-434, PH-1130, PH-1223,
PH-1347, PH-1376, PH-1495

DEZE site is ook handig. Heb je gelijk plaatjes
 
Ik kan nog de PH-381 toevoegen, daar heb ik ook op gevlogen. Heerlijke kist. Dus waarom niet mooi groen spuiten?
De PH-381 heeft wel een normaal hoogteroer (Ka-6CR), zo te zien heeft jouw model een pendelhoogteroer (Ka-6E).

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm misschien krijg ik mijn budgetbeheerder (lees vrouw) zo gek dat ik zoiets aan ga schaffen, lijkt me een geweldige combo met de KA6....


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me top, maarrrr een beetje wilga gaat al gauw richting de 1000 euro :eek: Misschien ken je een kunstje :D OF vind je er een 2e hands, net zo goedkoop als mijn Ka 6 ?
 
Maar die is 2,2m en er komen nog wel 8 servo's, een 35cc benzinemotor en wat losse spulletjes bij...die 1000 euro vliegklaar is geen gekke schatting. Maar Huey had het over een 100cc wilga, dat is nog weer andere koek.

Een gebruikte Big Lift II (240cm, kan ook iets van 50cc op) of zoiets is waarschijnlijk goedkoper.
 
Het hoeft niet perse een Wilga te zijn, zo iets is ook gaaf, geeft een prachtig vliegbeeld:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

M.a.w. een dikke sleper lijkt me geweldig, zowel kwa techniek als de samenwerking met andere piloten....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit er te denken om mijn wilga van airworld niet meer op te knappen maar te verkopen.
De laatste sleep verliep niet helemaal foutloos waardoor er schade was ontstaan.
De neus was eraf, maar deze zit er inmiddels weer aan. Wel moet dit nog afgewerkt worden. Ook het landingsgestel is krom.
Er zit een 62 cc zenoah met electronische ontsteking bij.
Verder nog een nieuwe brandstoftank, nieuwe prop en nieuw richtingsroer.
Alle onderdelen zijn nog te bestellen bij airworld.de

Dus Huey, wanneer je handig bent met restaureren mag je hem voor een zacht prijsje overnemen, daar komen we samen wel uit...
De servo's en powerbox haal ik er overigens wel uit....

m.v.g. Louis
 
okay.

Hier overigens nog een fotootje van voor de crash...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wordt :hammer: , deze wilga past precies voor mn KA 6E !!! ik moet dus deze zomer bij Midden Nederland gaan vliegen (dat hadden mees en ik eigenlijk al besloten... en 't is overigens hier om de hoek met een nieuw veld van 300m!!!!) ....

Erm...hoeveel Euro is de contributie bij midden nederland :-)...krijg ik korting ... :D?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top