Restauratie KA 6E 4,Xm

Zo tis alweer even geleden. Vandaag op het veld, gewoon ff kijken..met herstellende gekrakte-schouder, twee sleperts op het veld. Ik vroeg aan Huey en Slijm; wat zal ik doen ? Ik heb 4 restauratieprojecten, welke pak ik nu op ? ASW 21, Mini Nimbus, Edelweiss XL, KA6 ?

Unaniem hoor ik de KA6...dus bij deze ...ik ga met de KA6 aan de slag...wat te doen ?

Speling uit de rolroeren (das wel een klusje)
kleppen strak maken
pendelhoogteroer fixen (mechaniek helemaal los nu)
Staartwiel monteren (gat in romp)
sleephaak fixen (zit vastgebakken)
Electronica (nieuwe servo's / omsolderen stekkers /accu / bec / ontv etc etc)

wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Verdikkie....wat zal ik doen? . Ik ben voorstander van simpel. Dus 4 of (liefst) 5 cellen NiMH die makkelijk 5 of 6 amp kunnen leveren. Misschien met LCL filtertje...is wel weer extra) Of toch een ubec met 2S lipo....argh ! |(en dat laatste is weer nergens te koop bij HK)

Sja...........'t zijn dozenschuivers he die jongens, geen techneuten......hihihi

Valt nog mee dat er niet bij staat "inputSTROOM 5Volt" oid....

Sja, zolang de bec maar tot minimaal 100 Mohm kan schakelen, dan komt het wel goed :D

Wel jammer dat je niet bij 1 zaak via de webshop klaar bent....ik moet iig hebben een bec, en 12 futaba stekkers. En die stekkers krimp ik wel zelf. Weet ik zeker dat ze goed zijn. De kist is nu voorzien van mpx bedrading/stekkers, en die moeten eruit.

IK zal ook eens een foto plaatsen van de huidige sleepkoppeling, daar snap ik namelijk helemaal nix van.

Laatst bewerkt:
Bij dit soort vliegtuigen heb je VEEL gewicht in de neus nodig. Meer dan 500 gram lood is volkomen normaal. Waarom ga je niet gewoon voor een sub-C NiMh pakket met veel capaciteit? Ik heb dat in al mijn grote zwevers.

Het gewicht zit er al in....dus welke accu ik kies, dat maakt niet zoveel uit. Ik heb al lopen zoeken op losse cellen + 3000mAh maar kan zo even nix vinden.

Het gewicht zit er al in....dus welke accu ik kies, dat maakt niet zoveel uit. Ik heb al lopen zoeken op losse cellen + 3000mAh maar kan zo even nix vinden.

"Gewicht zit er al in" maar je kunt toch wel lood door NimH vervangen ... :confused: :rolleyes:

#3000 Panasonic HHR-3000SCP SC 23x43mm, 60gr, € 5,00/stuk ("#" = NimH)
NiCd/NimH
1e tabel

Laatst bewerkt:
Of HIER als je een klein stukje naar beneden scrollt....4200 of 4600mAh, 4 of 5 cellen......kun je zelf niet voor gaan solderen.

"Gewicht zit er al in" maar je kunt toch wel lood door NimH vervangen ... :confused: :rolleyes:

Nickel Cadmium
1e tabel

Tenzij ie er een loodaccu in propt! ;)

Franck, een extra pakket meenemen is nooit teveel in zulke kisten, gewoon een back up pakket voor als de ene om de één of andere reden moest wegvallen...

Oorspronkelijk geplaatst door DirkSchipper

Nickel Cadmium
1e tabel
Dank voor het linkje, enneuh het lood in de neus kan er niet uit zonder breekwerk. Hoeft ook niet de oude accu was ook 4 cell NiMH maatje dik (sub C heet dat geloof ik)
"SC" staat voor Sub-C. :rolleyes:

Wellicht dat je niet alles eruit kunt krijgen, maar als het nodig zou zijn: met boren kom je ook een heel eind.

Inmiddels weer wat voortgang. Ik heb de ri roer servo vervangen door een 3001 van robbe. ook heb ik nog eens goed gekeken naar de sleepkoppeling. De servo zat los, maar eerlijk gezegd snap ik nix van deze koppeling. Zie foto.

koppeling.JPG

wat zal ik doen ?

Die koppeling is bedoelt voor een sleeplusje met een stalen kogeltje op het eind.

Tow-Line-Release-kit-from-Flair104490-4550.jpg

Zat in mijn Ka-8B ook. Zie HIER, ergens aan het begin.
Ik heb hem er uit gehaald en een normale koppeling gemaakt, is wel handiger denk ik.

attachment.php

Back