Restauratie KA 6E 4,Xm

Vanmiddag laatste dingetjes mooi gemaakt......en de evo verder geprogrammeerd. (nee nog steeds de kleppen op de schakelaar :hammer: )

Kennelijk heeft de laatste landing in Vught (was meer een noodlanding) ervoor gezorgd dat de messing buis in de romp (vleugelpen) los is getikt......dus maar wat nieuwe epoxy erop. Check check dubbelcheck !!

Hey franck

Eerst had je toch je flaps van de dlg toch op een slider zitten naast je gasknuppel?

Dat werkt dan toch ook gewoon goed?

Laatst bewerkt door een moderator:
bij een motorkist de flaps op een schakelaar perfect ,daar beheers je de daalsnelheid met je gasknuppel . bij een echte zwever ontbreekt de motor .dan wil je ook de remkleppen kunnen doseren .volledig open of dicht geeft rare effecten bij de landing als dit te abrupt gebeurt .
Op mijn dx6i had ik de welfkleppen samen met kraaienstand op de gasknuppel .tot halfgas was welfkleppen doseerbaar en tot stationair was kraaienstand doseerbaar ,dat heb ik nu weer gedaan op de dx7. op de schakelaar had ik enkelt volledig kraai of volledig welf naar gelang de keuze schakelaar op de dx6i .
dit was niet lekker in de landingen .als je tekort schoot was het kleppen neutraal en het toestel kwakte eerst naar beneden(halve meter) om vliegsnelheid op te pikken (sagitta 900).
nu is het veel neutraler en valt het toestel niet plots naar beneden .
tevens heb je de duimen zo continu op de sticks en kun je veel beter controleren in de landing en je kleppen veel beter doseren . F3j vliegers hebben de vliegstanden op een keuze schakelaar en de remfunctie (welf en kraaistand ) via gas stick .

Volgens mij is de conclusie duidelijk, en die is niet anders dan wat we allemaal al wisten. Ieder heeft zijn voorkeuren.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. En dat moeten we vooral lekker zo laten denk ik ! ;):D

Zwaartepunt !

Vanavond wederom opnieuw alles net weer iets netter geprogrammeerd. Ook een nieuwe pen in de sleepkoppeling geplaatst. Nog eens goed gekeken naar zw punt. Op 8,5cm (nu) ligt het zwaartepunt op 25%. Dat is erg voorlijk in mijn beleving, en klopt ook met het ietwat sloom reageren van de KA6 / duikproef. Ik heb 3 loodjes van 25 gram op de staart geplakt, zodat het zw punt nu op 30% ligt. (10 cm van LE)

foto.JPG

Zondag proberen !!!!

Btw : de stabilohelften moeten precies andersom...dan zijn de kieren weg.

Laatst bewerkt:
van 85 naar 100mm in één keer is wel een ontzettend eind Franck. Ik zou dat zeker in stapjes van 5mm doen.
Op zich zal het best vliegbaar zijn maar je hoogteroer-trim moet aangepast worden en naarmate je verder naar achter gaat zul je de uitslag ook moet verkleinen, hij wordt immers steeds levendiger.
Als je in één keer 15mm naar achter gaat verandert er dus veel te veel tegelijk.

Je hebt helemaal gelijk, ik ga het met iets kleinere stapjes doen, en haal er 1 loodje af. (je kan zomaar trim te kort komen...:hammer: ) Op zich ook geen drama, maar soms moet je dingen ook niet TE spannend willen maken.:D

Neeej :D.... vandaag wat punten gescoord thuis, sta morgen hele dag te vliegen op mfoort. Wel tussendoor gezwiept....hier om de hoek in de wei. Gras net gemaaid...op je blote voeten zwiepen...om 0800 uur, 1300 uur en 1500 uur, gewoon ff half uurtje...was kek....paar belletjes gepakt...mooi dat loggertje, kan jet mooi nabekijken :D

Back