Restauratie KA 6E 4,Xm

Twordt gewoon ff wennen aan het gedrag van de kist...tis me duidelijker hoe het werkt....nu nog in de praktijk brengen ! (oefenen oefenen oefenen)

Laatst bewerkt:
En hier wordt ik toch weer ff blij van :D

Tnx berrie !

ririr.jpg

Wij ook vandaag, en ook gisteravond. We (Huey, Meijke, Mees en ik) waren dit weekend te gast bij ZCNOP, bij Max en Gerben. :thumbsup:

Ik weet nu hoe klein een starter II op 100m is :D

"ombouw" KA6

Zo vanavond maar eens begonnen om de KA6 te programmeren op de evo. Dat is wel ff beter dan de DX6i zeg.....veel flexibeler en meer mogelijkheden tot programmeren.

frank+bank+007.jpg

Ook de vario ingebouwd....netjes op 3 standenschakelaar......uit----alleen piep----piep+hoogte+voltage accu

Sleepkoppeling op de rechter widget....werkt perfect. Nu niet kleppen op gas, maar gewoon op een van de schuifjes. Nix geen brommende servos meer...gewoon perfect af te stellen.

4 dagen vrij met mooi weer !!!! vlieguh!

En btw...als er zweverts zijn die zondag ook willen zweven of slepen, kom gezellig langs op Montfoort.... (als je op M foort kan starten en landen. (35/75m...))

1 juni en we mogen na 2 maanden broedseizoen weer vliegen !!!

(niet met zn honderden aanmelden graag :D)

Laatst bewerkt:
Waarom de spoilers niet meer op gas?
Die gebruik je juist het meeste in de landing.
ik zou liever (bij wijze van spreken) het hoogteroer op een schakelaar hebben dan de spoilers niet op de gasknuppel.

Zou mijn reactie ook zijn! Goed landen is energie beheren en dat doe je met de gasstick en bij zweverts zijn dat je kleppen.

Jb

Goed landen is energie beheren en dat doe je met de gasstick en bij zweverts zijn dat je kleppen.

Precies.

Daarom snap ik het ook niet waarom je dat nu anders zou doen. Volgens mij is het alleen maar verwarrend. Je bent toch van een motorkist gewend dat je gas terug neemt bij de landing.......dus kleppen op je gasstick lijkt mij ook het meest logisch. Dat heb ik zelfs bij m'n DLG zo !?!

Ben ik toch wel nieuwsgierig...hoe werkt dat dan bij jou?

Tsja beetje lastig uitleggen, ik heb van mijzelf geen goeie manual. ;D Ik associeer denk ik de gasknuppel met de motor van een kist ....en die heeft deze zwever niet.

Twee weken geleden ging het dus ook mis.....ik wilde remmen (sleep ging goed mis + bak voorin lag los in romp, zw punt naar achter)....en zocht naar de schakelaar voor remmen...realiseerde pas laat dat de kleppen op het gas zaten.....

Laatst bewerkt:
Tsja beetje lastig uitleggen, ik heb van mijzelf geen goeie manual. ;D Ik associeer denk ik de gasknuppel met de motor van een kist ....en die heeft deze zwever niet.

Twee weken geleden ging het dus ook mis.....ik wilde remmen (sleep ging goed mis + bak voorin lag los in romp, zw punt naar achter)....en zocht naar de schakelaar voor remmen...realiseerde pas laat dat de kleppen op het gas zaten.....

Ik herken het volledig. Ben ooit gestart als motorvlieger en die reflexen zijn er na 40 jaar echt niet uit.. Heeft zelfs nu nog een keer voor een rotte landing gezorgd. Maar met oefenen, oefenen, oefenen lukt het zeker! Met mijn Climaxx sta ik netjes in de top 3 qua landingspunten bij F5J wedstrijden, dat lukt je echt niet als je met schakelaar of schuif werkt. Dus, geloof me, gewoon doen! En heel veel droog oefenen, visualiseren, zender naast je bed en voor het slapen gaan noodlandingsoefeningen uitvoeren, helpt! Echt waar! (niet op enige praktische ervaring gestoeld hoor...)

JB

Mooi om deze discussie te lezen, zelf heb ik ooit ook de kleppen op de gasstick gezet op advies van Arjan en ik zou het nu ook niet meer anders willen. Gas naar voren is remklep dicht en andersom, dus feitelijk blijft de werking als bij een motorkist.

Wanneer je af wil remmen "trek je kleppen" door je gasstick dicht te doen en rem je af, dat werkt voor mij heel natuurlijk. Bijkomend voordeel is dat je ook mooi kan doseren.

Kwestie van gewenning, al vraag ik me wel af wat je vrouw gaat zeggen als je de zender meeneemt naar bed :lol:

En heel veel droog oefenen, visualiseren, zender naast je bed en voor het slapen gaan noodlandingsoefeningen uitvoeren, helpt! Echt waar!

Zo doe ik het ook, en werkt super! Alleen het onder gestreepte? ... ;-)

Back