Klopt Maarten, na een middag werk aan de zuid-oost hoek. Nog steeds niet klaar......maar inderdaad ,wat een verschil.
( post 62 geeft vanuit een vergelijkbaar standpunt de situatie voor het vergroenen van deze hoek).
In de gele driehoek, midden onder, komt nog een dubbel huis.
Maar dat vraagt wat aandacht...
Naar verluid vond de originele bouwer deze woningen destijds niet “passen”, en daarom zouden deze bewust zijn weggelaten.... Inmiddels aanvaarden we de realiteit en wordt dit dubbele huis alsnog toegevoegd.
De huidige bewoners hebben hun deel van het huis enkele jaren terug verbouwd, maar zij hadden een tekening met de hoofdafmetingen die ik kon gebruiken voor het model van de woningen.
Maar door de schaalafwijkingen van de huizen er omheen paste mijn model op schaal totaal niet. Het lijkt veel te klein...
Een tweede model heb ik daarna 25% groter gemaakt . Maar deze is weer te groot en past niet realistisch op het driehoekige perceel..
Ik ben intussen bezig met een derde uitvoering, zo’n 10% groter dan het eerste model....
Deze dubbele woning heeft een lastige vorm zoals hieronder te zien is..Het gebouw is niet symmetrisch. Dat is omdat in de woning aan linkerkant oorspronkelijk de huisarts zijn praktijk had. (Spreekkamer was in het stukje tussen de woning en de garage).
Hier het eerste modelletje op schaal, maar wel te klein....
En hier het ruwe model van de 25% grotere uitvoering....die weer te groot oogt..
Dus nu bezig aan model 3...., , morgen die even passen....
wordt vervolgd.