Restauratie [onbekend] zwevertje

Ja klopt. idd :-) Qua lift maakt het niet zoveel uit, kan me herinneren dat clark y bij zelfs -2 of 3 graden nog lift levert.. en ik heb gewoon een enorme hekel aan kisten die venijnig stallgedrag vertonen (en dat is soms / vaak te voorkomen door je instelhoeken goed uit te kiezen / minder instelhoek aan de tips tov middendeel.

Hier kan jet makkelijk zien, mbv de stokjes. De dichtsbijzijnde tip heeft hier, net na opnieuw bespannen / met de bout erover.... een negatieve instelhoek van pak em beet 1 a 2 graden tov middendeel. Kijken wat hiervan overblijft na een nachtje staan.

IMG_1945.jpg

Ik kreeg van een collega modelbouwer overigens de tip om het folie op de hoogste temperatuur langdurig te verhitten (1 min per stukje, ipv er even overheen) Heeft iets te maken met het langzaam zetten van de lange polyester moleculen. En dit werkt werkelijk errug goed. Met de eerste helft zat ik op 5 graden max die te corrigeren was met bout, bij de andere helft moest ik met langdurig verhitten stoppen, de vleugeltip stond bijna op 15 graden tipverdraaing (en das een beetje overdreven, mgoed)

Ik kreeg van een collega modelbouwer overigens de tip om het folie op de hoogste temperatuur langdurig te verhitten (1 min per stukje, ipv er even overheen)

Toch een beetje oppassen dan. Er komt een moment/temperatuur dat er ineens een gat in valt (don't ask :-) )

Bij twijfel niet inhalen

Hmm, ..ik kreeg gister van mbv Arjan een goede tip die ik al wist, maar toch weer es ff goed was om te horen. (tging wel over de KA6 mgoed);
"Bij twijfel, niet doen". Al mijn crashes werden tot nu toe voorafgegaan door een moment van twijfel; zou ik er wel mee gaan vliegen, zou het niet te hard waaien, zou die servo het wel blijven doen, zou dat wel goed gaan. Alleen al daarom; als je twijfelt, en dat doe je, in orde maken die hap. Het is dood zonde als je hem stuk vliegt en je achteraf denkt "Had ik maar...."

Dus ik heb toch maar een nieuw hoogteroertje gemaakt. Ik kreeg het orginele ding namelijk maar niet goed uitgelijnd.....krom door de tand des tijds etc etc.

IMG_1949.jpg

En ik heb een oude regelaar gebruikt als bec. 3s 800mAh als accu, en 180 gram lood in de neus.

IMG_1947.jpg

sjonge jonge zeg je blijft bezig he...........respect. wordt alleen wel errug afkicken denk ik als je een baan hebt.........en er zit mss. nog een "klein" projectje aan te komen......

En nu is het klaar

Verdorie....

IMG_1955.jpg

Nieuw roertje erop, uitgebalanceerd, instelhoeken goed.

Blijkt nu na 1000 aanpassingen en reparaties dat het zadeltje voor de vleugel krom/scheef is...argh...tis met vulstukjes opgelost , maar jeeeeeetje..houd het dan verdikkie nooit op !? :hammer:

(nee:-) )

Laatst bewerkt:
Tada ! :-)

Samen met zoonlief net even een paar handstarts gemaakt op het veldje achter, al was het maar om te kijken of alles werkt zoals het zou moeten werken. 1e indruk, de "gekke" romp is een draak voor handstarten, misschien dat we daar iets aan kunnen doen. Verder, meten=weten, en de RD-KPJ vliegt werkelijk als een plaaaatje.:-) Meer dan een paar klikjes op de trim was genoeg !!!! Niets geen gek uitbreekgedrag, gewoon uitmelken en driepuntslanding. Mees heeft 3 handstarts perfect geland....eerste reaktie: "Sow, t*******ng.... :D dit ding gaat ver!!!!! "

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie hier een win-win-win-win-win-situatie !

mooi man, gefeliciteerd met de remaiden van de RD-KPJ !

Erlebung !

Het lijkt me een prachtig toestel om een beetje lui en recreatief mee te zweef-fpv-en. Zou je wat aanzichten kunnen fotograferen zodat tie na te bouwen is?

Joop.

Just wait :-) Enneuh wat betreft de glijhoek, handstart/ 2 m hoogte en 80 passen zweven is niet gek ! (40:1?) Maar wat vooral de lol is dat het een oud krom vergeten ding was, en het nu ...met wat aanpassingen....een goed zwevende kist is en met een big smile op Mees z'n gezicht. Ik vroeger 13 met de Edelweiss, hij nu 12 met een RD-KPJ (rood-kapje. )..overigens had ik vroeger geen vader die opgooide...dat moest ik zelf doen :-P..ik noem het evolutie....

En hier kan echt niets maar dan ook niets tegen op=epic! (zoals Huey dat dan zegt :-) )

Laatst bewerkt:
Back