Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En een oog op het dek tegen de wand Jan? Dan kun je tussen de kraan en het werkbootje door lopen. Of is daar geen ruimte voor? Beetje moeilijk in te schatten. Gr. Klaas.
Ga je een "echt" teak dek leggen, net als op de Hemerica Jan? Kan me herinneren dat je daar proppen voor hebt gemaakt. En mooi dat het lukt om de haak van de kraan vast te zetten. Succes verder! Schip krijgt een heel ander (echter) gezicht. Nog een beetje te hanteren om mee te varen? Met het stijgen der jaren lijken de bootjes steeds zwaarder te worden. Gr. Klaas.
Beste Jan, net jouw hele draadje gelezen en super van genoten.
Ik heb de Enterprise ook gebouwd maar dan in schaal 1:50.
Denk dat ik er in 1984 aan was begonnen en in 1987 tijdens Dordt In Stoom in contact kwam met het Sleepvaart Museum Maassluis die de Smit Enterprise toen van mij hebben gekocht.
Ik zie nu al jouw aanpassingen waarvan ik toen ook geen kennis had.
Met de bouwtekeningen van de Modelbouwer en een folder van Smit moesten we het doen.
Trouwens ik had überhaupt geen kennis van de sleepvaart, moest zelfs altijd terug kijken wat BB of SB was en waar het rode en groene licht moest komen.
Het enige waar ik verstand van had was verkoper spelen.
Ik zie nu veel mooie aanpassingen en die zouden ook het museum model kunnen verbeteren maar dat gaat niet meer lukken.
De handjes willen niet meer zo en ook het gereedschap is in al die jaren geminimaliseerd.
Weet ook niet of het museum er op zit te wachten.
Ga lekker door met jouw model, ziet er super uit en we genieten er van.![]()
Sinds jij nogal van de details bent, Jan, heb ik nog een suggestie voor je.
Die doppen op bouten en schroeven lekken in de praktijk nog wel eens door, wat een zwart bruine kring om de dop geeft.
Niet allemaal, natuurlijk.
Maar zo links en rechts eentje laten "lekken" doet het vast goed.
En dat terwijl je dek al zo mooi lelijk is.
Het ziet er steeds waanzinnig echt uit maar pas op, Les is more.
Straks keuren ze het schip af wegens slecht onderhoud![]()