Op mijn mededeling dat het schip te koop staat zijn reacties gekomen. Even de afloop daarvan afwachten maar intussen ga ik nog door met de restauratie. Misschien niet logisch en voor iedereen begrijpelijk als het schip toch te koop staat, maar het is en blijft wel gewoon ook mijn hobby….en voorbereidingen ( soms alleen in gedachten) daarvoor had ik toch al gemaakt en dan is het een uitdaging om het toch nog even te doen.
Een onderdeeltje dat al voordien beschadigd was en nu de reis naar Urk niet goed overleefd heeft is de reling aan de binnenkant van de traverse tussen de schoorstenen.
Dit zit vast aan de bovenbouw en is daarom tamelijk kwetsbaar bij het terugplaatsen van de bovenbouw. E.e.a. hier te zien.
.
Nu weer netjes helemaal opnieuw gemaakt met iets bredere staanders. Bovendien is de onderste horizontale nu gemaakt van staal 1 mm ipv messing. Maakt het allemaal wat robuuster.
Natuurlijk weer gelijk afgewerkt met een blauw verfje en wat roest….
Intussen toch ook de oude blusmonitoren gedemonteerd. Die waren ook vanaf de NVM tekening, maar zijn wel erg summier uitgevoerd. En ze moeten kunnen draaien en spuiten…
Ik probeer nu toch een meer realistisch model (dwz. Iets meer gelijkend aan de foto van post 278) te fabriceren…
Hier een eerste impressie met het oude model erachter. Grootste en meest opvallendste verschillen zijn de twee gebogen waterleidingen bij de spuitlans en een afsluiter onderin….
Die korte bochten van de waterbuizen lukt me niet uit buis, zodat ik daarvoor massief rond heb gebruikt. Maar het model moet nu wel een directe water-verbinding hebben met de kolom/voet.
Dat betekent dat de lans bij mij doorloopt tot in de kolom (net als bij het oude modelletje).
Moet nog wel wat aanpassen en dan moeten ook bedieninghandel en een knop er nog op, maar het gaat goed komen..
Gr. Jan