Waarom zou het niet interessant zijn voor het MBF?
Het forum staat niet vol met verslagen over de Enterprise en al helemaal niet over veroudering.
Daarnaast is jouw bouw en veroudering kunde voor velen een utopie en kunnen daar van leren en zoals je zelf zei: "misschien trekt het jongeren aan."
Nu ik dat zeg.... misschien ook mijn bouwverslag van mijn mooring tug toch eens afronden...
Bootje vaart al 2jr.
Van mijn Happy Hunter hier geen verslag bijgehouden iig, daar staan er hier genoeg van.
Doe dat wel op fb, echter geen veroudering
A: Heb de kunde niet.
B: Ik bouw hem zoals in zijn eerste 2jr.
@Bootjebouwer 2 Klopt, reden is simpel: Kracht spreiding, op deze manier worden de krachten over een groter oppervlakte verspreid, als er alleen een voet onder zat, zou je bij sterke krachten het dek los kunnen trekken.
Dat is de reden dat bettings etc vaak zonder voet, maar onderdeks doorlopen, voor bolders geldt dat niet, die hebben veel minder krachten te verduren en volstaat een versterking op de huid.
Het forum staat niet vol met verslagen over de Enterprise en al helemaal niet over veroudering.
Daarnaast is jouw bouw en veroudering kunde voor velen een utopie en kunnen daar van leren en zoals je zelf zei: "misschien trekt het jongeren aan."
Nu ik dat zeg.... misschien ook mijn bouwverslag van mijn mooring tug toch eens afronden...
Bootje vaart al 2jr.
Van mijn Happy Hunter hier geen verslag bijgehouden iig, daar staan er hier genoeg van.
Doe dat wel op fb, echter geen veroudering
A: Heb de kunde niet.
B: Ik bouw hem zoals in zijn eerste 2jr.
@Bootjebouwer 2 Klopt, reden is simpel: Kracht spreiding, op deze manier worden de krachten over een groter oppervlakte verspreid, als er alleen een voet onder zat, zou je bij sterke krachten het dek los kunnen trekken.
Dat is de reden dat bettings etc vaak zonder voet, maar onderdeks doorlopen, voor bolders geldt dat niet, die hebben veel minder krachten te verduren en volstaat een versterking op de huid.
Laatst bewerkt: