Restauratie Sopwith Pup

Gewoon een koperen cq. messing cq. aluminium busje in de hobbyzaak kopen en in stukjes zagen, netjes ontbramen en voila.
Ja, dat heb ik de eerste keer gedaan. :)

Maar als je er plm. 80 moet . . . :?

:evil:

jan.

Dan volgt nu het antwoord (ik zal het zelf maar geven): het zijn 'Ader Endhülschen'. 8)

Oftewel kleine hulsjes, die op het einde van een meer-aderige kabel geschoven en vastgeklemd worden.

Werd vroeger vertind, maar dat mag niet meer. :nooo:

(Als ik onzin vertel doe ik het in commissie, maar dit is me door een redelijk deskundig overkomend persoon verteld.)

Als ze ze in de viswinkel ook hebben ben ik blij. :D

jan.

Ik heb de originele tekeningen voor mijn Pup nog wel. :P

Met alle masterribben en alles (en heeeeeeeel veel constructie-aantekeningen). 8)

Iets voor jou, Hannessie? :wink:

jan.

Jan,

Ik hoor je er niet meer over, maar dit kan toch echt niet hoor Jan :P

divers%20158%20%28Medium%29.jpg

Heb je zulke leuke details op je Pup en laat je dit zo zitten, nee Jan dat kan eeeeecht :nooo: .

De wielen zien er wel super uit.

Ton

Ton!

dit kan toch echt niet hoor Jan
Wat bedoel je? :?

De krassen in het hout / aluminium verf, of de plooien in de bekleding? :wink:

Beide wordt een lastig verhaal . . . :?

(Heb jij zelf wel eens met Litespan gewerkt? :roll:

Lastig spul, hoor . . . :evil: )

Heb vanavond weer fors vorderingen gemaakt: ik ben er zeer tevreden mee! :P

jan.

Ik heb nog wel een vraag voor Strutter.

Dat de achterste delen van wat vroeger jouw Pup was ( :roll: ) van 'echt' aluminium gemaakt zijn: dat is te zien. :)

Maar hoe heb je het voorste deel van de cowl zo mooi gekregen? :?

jan.

Dat aluminium deel lijkt mij eenvoudig te maken van dunne lithoplaat, be je meteen die krassen kwijt.

Je zou kunnen denken om je zijkanten met alu-folie te bekleden (in de supermarkt verkopen ze van die BBQ serveerschotels/borden voor een habbekrats)
deze zijn makkelijk met een schaar te knippen en met contactlijm vast te zetten, weegt oook haast niets

Jan Jan Jan toch.
Dat kan echt niet zo!!!!!!!die alu verf. :oops:

Hier boven het antwoordt van Strutter.
Staat er toch echt.
Ga ik zelf ook maar eens proberen.

Groeten Han.

De vraag aan Strutter was meer hoe hij het voorste, ronde deel van de cowl zo mooi kreeg. :evil:

Die achterste delen: dat lukt mij misschien ook nog wel. :wink:

(Maar dan red ik 2 juni niet meer, denk ik . . . :nooo: )

jan.

Ha Jan,

Voordeel van een bouwdoos, de cowl was reeds aanwezig... :oops:
Hiet is dus niets zelf aan gemaakt, alleen de deling erin geslepen

De afmeting van het alu-plaatje is heel makkelijk met transparant papier over te trekken van je achterste stukje cheekplate
deze dan uitknippen en overtrekken op het aluminium plaatje.
dit dan weer uitknippen en vastzetten met contactlijm
Het spul is erg dun en als je het een beetje 'bewerkt' is het net of er wat deukjes/ krasjes in zitten (gebruikssporen)

@Hannesie, de tekening heb ik idd nog maar ben momenteel ff met een ander project bezig
(de 1/3 Camel, hiervoor had ik de Pup verkocht met nog 3 andere kisten, zo blijft het toch nog een beetje betaalbaar)
Maar als je het mij vraagt is de bouwdoos ook gewoon nog verkrijgbaar hoor

Groet, Ralf

Ik heb in z'n brochure (PDF) gekeken en inderdaad: dat zijn ze! :P

Hoe zouden die in het nederlands heten? :?

Kan ze nog niet erg vinden. :nooo:

(Hoewel: op sommige sites van hengelsportzaken wordt er wel over gesproken . . . :D )

jan.

Bij de diverse bouwmarkten zijn, in verschillende diameters, adereind hulzen te koop, die heb ik geprobeerd meer die zijn van een te slap soort materiaal, die trok ik zo stuk dus die zijn ook geen optie voor dragende spandraden....

Frank

Bij de diverse bouwmarkten zijn . . . adereind hulzen te koop . . . te slap . . . trok ik zo stuk . . . geen optie voor dragende spandraden . . .
Bedankt, dan hoef ik daar dus niet meer te kijken. :?

Blijft de grote vraag: waar zijn we wel te koop??? (behalve bij TC).

:evil:

Ik begin aardig door m'n voorraadje heen te raken 8O . . .

jan.

jan brilman zei:
Hoe zouden die in het nederlands heten? :?

Hoi Jan,

In de nederlandse volksmond houden ze het op "sleeves" :lol: :lol: :lol: Je kan ze ook bij Raven hier in nederland zo bestellen: Sleeves. Ikzelf heb de mijne uit een sportviszaak in de buurt en die zijn van Berkley en verkrijgbaar in verschillende diktes.

Als je problemen heb met het verkrijgen kan ik ze wel ff halen voor je en opsturen :?:

Gr. Teus

Hengelsportzaak nr. 1 is bezocht.

Dus ik zeg tegen die man: "Ik zoek dunne buisjes, zoals die ook wel gebruikt worden bij bla bla blablablabla . . ."

Hij: 8O

Dus ik zeg: :bad-words:

Nee hoor, :wink: .

Binnenkort op naar zaak 2. :evil:

Maar dat wordt pas na het congres . . .

Vanavond dan maar verder met de vleugels. :|

Dus eerst dit ding klaarmaken (had ik gelukkig nog ergens staan :P ).

divers%20166%20%28Medium%29.jpg

(Huh??? Wa's dat nou?? Goed kijken! :wink: )

jan.

Back