Restauratie Sopwith Pup

jan brilman zei:
Straks op naar de viswinkel! :P

Was het nog gelukt Jan :?:

:arrow: En als je toch in de viswinkel bent moet je gelijk een daarvoor bedoelde knijptang meenemen. In de bek zit een houder voor twee maten sleeves en aan de ander kant zitten er 4 kerfjes in de bek om een zo goed mogelijke bevestiging/zekering te krijgen.

Met 1 knijpje alles zo vast als een huis. :P Dit is echt perfect, zeker als je er een hele berg te doen hebt. Nooit meer kapot geknepen busjes incl. je spandraad :wink: (uit eigen ervaring :evil: )

sleeve-1.jpg

sleeve-2.jpg

Gr. Teus.

Goed idee! :D

Tot nu toe kneep wat-het-dan-ook-maar-zijn gewoon plat, maar misschien is dit wel beter. :yes:

Ondertussen wordt er wel degelijk weer wat gedaan. 8)

De helling om straks de zaak (monteren van de flying, cross bracing en landing wires) perfect uit te richten is hier zo goed als klaar. :)

divers%20062%20%28Medium%29.jpg

Mooie roundels, hè! :yes:

Vanvond hoop ik de vier interplane struts te bevestigen, en dan kan de Pup op de helling gezet worden. :P

divers%20071%20%28Medium%29.jpg

Om die vier m1 schroefjes erin te krijgen, die de upper wing vasthouden: zomaar drie kwartier zoet mee! 8O

(De verticale plank van de helling is plm. 8 jaar als soort kastplank gebruikt en een beetje krom getrokken.
Nou ja, vooruit maar . . . :celebrate: )

De oplettende kijker ziet dat de wielen er niet meer aan zitten. :nooo:

Klopt. :nosmile:

De hangar-rash neemt verontrustende vormen aan. :cry:

Hier kukelde de romp integraal van mijn benen af; gelukkig is de enige schade dat de (koolstof) as van de wielen door midden is. :hammer:

Dat is te overzien, zou ik zeggen. 8)

Binnenkort meer. :D

jan.

Moet je er voor de eerlijkheid wel even bij vermelden dat ik ook nog een heeeeeeeeele tijd met de Donald 4 bezig ben geweest. :?

Nee, die is ook nog niet af, nee. :evil:

Maar die Pup gaat het (denk ik) halen!!! :P

Wat goed is komt langzaam. :teacher:

:wink:

jan.

Viswinkel 2 had inderdaad sleeves.

En zelfs in verschillende maten! :D

Dat betekent dat ik nu in ieder geval de flying wires etc. kan gaan maken.

pompidom! :P

(Wat gaat het ineens snel, allemaal! 8O

jan.

De wires zitten allemaal, maar ik had achteraf gezien de 'sleeves' geloof ik wel eerst even moeten verven . . .

Ze zijn vrij dik en pikzwart. 8O

Nouja, vooruit maar . . . :?

Nu de vleugels er op zitten, ook gelijk maar eens even gechekt hoe het uitpakt qua zwaartepunt, met de nieuwe motor en akku.

En wat blijkt: licht neuslastig. :P

Binnenkort plaatjes.

(En inderdaad, vast wel vliegend op Oss. :| )

jan.

Laat je niet gek maken Jan !

Maakt niet uit of het langzaam of snel komt........als het maar goed komt ;)

Maar schiet op want ik wil die P51 af zien komen...hahahhaaa

Bob

Wat het hele 'wire'-gebeuren aanzienlijk versneld heeft, is dat ik er nu achter ben, dat bij werkende 'turnbuckles' (draadspanners), aan de kant waar de schroefdraad 'de verkeerde kant' op draait, er een sleufje rondom gefreesd is. :teacher:

Vroeger gokte ik welke kant ik op moest draaien om de draden te spannen, en dan lag om de haverklap de hele boel uit elkaar . . . :evil:

't Wordt mooi. :P

jan.

Hij wordt prachtig Jan :thumbsup:
Enig idee wat hij gaat wegen? (waarschijnlijk al ergens genoemd maar kon het zo gauw niet terugvinden)

Ralf

Dat begint er weer op te lijken Jan :wink:

:thumbsup:

P.s.

Mooie "sleeves" trouwens 8)

Teus

Prachtig hoor,
maarre alleen dat rare ronde ding voorop begrijp ik nog niet, is dat een gewicht of zo, en wanneer en wat voor een motor komt erop? :wink:

geintje,

Frank

Langzaam maar zeker . . .

Zo houden we de besturing spelingvrij. :)

mei%202007%20048%20%28Medium%29.jpg

Op het werk door de laser-printer. :oops:

Gestoken scherp! :P

Maar oei oei, wat is zo'n decall zwak. :mad:

Goed dat ik er van alles een paar extra gemaakt heb . . .

mei%202007%20049%20%28Medium%29.jpg

Maar desalniettemin :P . . .

mei%202007%20050%20%28Medium%29.jpg

Dit is ontzettend fijn spul, want, zoals de naam al aangeeft: erg flexibel.

Meegenomen uit Amerika. 8)

mei%202007%20051%20%28Medium%29.jpg

(Wel loeiduur . . . 8O )

Nog hier en daar wat laatste puntjes op de i, en dan! :D

jan.

Dit soort spul heb ik vroeger ook wel eens gehad.Het was geplastificeerd en je kon het na het in elkaar draaien met een klein vlammetje vast zetten.Dit werd voor de verstaging van rc zeilboten gebruikt.Ik heb nu tegenwoordig cevlar touw wat je in de hengelsport winkel kan kopen(werkt uitstekend omdat er geen rek inzit).Daar ga ik mijn puppeteer ook mee uitrusten waar ik nu aan bezig ben(verbouw hem naar de sopwich pup en bij rbc hebben ze een heel mooi radiaal geluidsmoduletje om in te bouwen).Ik heb trouwens vernomen via je foto's dat jouw pupje geen rolroeren heeft.Waarom heb je die er niet ingemaakt Jan?Hij vliegt dan veel direkter(gemixt met richtingsroer)en er is eventueel een tipverdraaiing van je vleugel eruit te trimmen.Bovendien is ie veel beter te corrigeren als het fout gaat.Ben je trouwens niet bang dat de veertjes in je aansturing uit gaan rekken?

Back