Hoe het in motip of zoiets dan gemengd wordt weet ik ook niet want die verf zijn meteen droog.
Motip is geen 2K.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe het in motip of zoiets dan gemengd wordt weet ik ook niet want die verf zijn meteen droog.
waar jij op doelt is denk ik een pu gebaseerde lak.. die harden inderdaad erg langzaam uit, de luchtvichtigheid is dan de verharder. Oracolor is bv zo'n lak.
Je kunt echter wel degelijk een "echte 2k lak" met verhardercomponent laten mengen en in een spuitbus stoppen. Nadeel is dan dus wel dat het hardingsproces al gestart is en je dus ook meteen moet gaan spuiten. Meestal kun je de verwerkingstijd dan nog wel wat rekken door de bus in de koelkast te bewaren.
Kunststofharz (alkydverf) is geen PU-Lak
Een PU lak is watergedragen.
Nu ken ik er niet alles van maar zelf gemaakte 2K lak bij een lakhandel en afgevuld in een spuitbus bevat GEEN verharder. Dus het gespoten goedje zul je in een oven moeten laten uitharden anders is volgende week je verf nog niet helemaal droog.
je kunt alles uiteraard in de keukenoven plaatsen, zeker een motorkap, niet de romp maar let op dat je gfk niet opnieuw zacht wordt en de kap doet vervormen.
Een PU lak is watergedragen.
Mvg Johan
Welk zaakje is dat?
grt,
Ferry