Restauratie verslag van mijn EA330s na crash!!

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
bedankt allen voor de positieve reacties , dit geeft me des te meer zin om hem snel op het veld te krijgen .

mvg eric

thx johan , ik ben er zelf ook heel blij mee en verheug me erop om hem de lucht in te sturen .

alexzzz : de yak is nog niet gefikst daar ik het druk heb met de extra .

zoals het er nu uit ziet krijgt de yak een nieuw stabilo en gaat hij de verkoop in .
dan ga ik met mijn nieuwe diablotin op electro verder .
no more methanol meer , vette zooi ben het echt wel zat nu .

Laatst bewerkt door een moderator:
idd elke keer die vette troep , je handen zitten onder en je staat constant met vette handen je zender beet te houden .

weg ermee .

dan wil ik die 4 st 3 cellen pakketten die ik pas binnen heb van HK , gaan samenvoegen zodat ik 2 st 6 cellen accu`s heb .
deze kunnen dan in de diablotin .

klote is alleen dat ik net op mijn lader lees dat deze tot 5 cellen kan laden :(

zo weer een kleine update :

heb zojuist de wielkappen en het landingsgestel gespoten en deze liggen nu te drogen .
ze zijn opgeschuurd , ontvet , geprimerd en gespoten , wielkappen worden over het algemeen gezien snel beschadigd en om deze reden heb ik niet de moeite genomen om ze te plamuren en dergelijke .
ik wil gewoon vliegen dus ik wil de vaart er in houden :D

dxislu.jpg

nx1c1g.jpg

2uepmrl.jpg

n3b3ac.jpg

ik dacht het probleem gevonden te hebben waardoor de motor was afgeslagen , maar het blijkt niet zo .
ik dacht dat de choke klep vast stond door een pakking maar deze had ik er verkeerd in gezet nadat ik de carb had losgemaakt toen ik de spullen uit de kist aan het halen was .
we gaan wel gewoon testen als hij klaar is , alles is straks nieuw ( tank , slangen , kabels , stekkers enz ) en dan zien we wel verder.

hier even wat foto`s .

dit dacht ik dus dat het was maar ik had zelf de carb omgedraaid gemonteerd na het uitbouwen .

dh2zd1.jpg

33nkhms.jpg

hier wat foto`s van het laatste spuitwerk .

5zhax1.jpg

aan de zijkanten zag je de scheurtjes nog zitten dus heb ik deze opnieuw wit gespoten .
je ziet de scheurtjes uiteraard wel door de lak omdat ik deze niet heb geplamuurd , maar als hij voorbij vliegt zie ja daar niks van hoor ! ;-) IK WIL VLIEGEN !!!

2poxp20.jpg

ela26p.jpg

3477715.jpg

ook bezig geweest met puzzelen voor de RC maar ik ben er inmiddels uit .
ik heb even met depron malletjes gemaakt om vervolgens plaatjes van hout te gaan maken om alles op te bevestigen.

smyv5g.jpg

96c0g4.jpg

ook het landings gestel is klaar en deze gaat er dit weekend onde , ik ga alleen het pootje van het staartwiel nog even overspuiten in wit .

1zvfs6a.jpg

ik heb nu de powerbox met switch , rudder servo met rudder en snaren gemonteerd .
en ik heb de inslagmoeren voor de motormontage er ook in gezet .
nu eerst de bedrading van de ontsteking vernieuwen want deze is erg slordig gemaakt en dan gaat dit alles er in .

van het weekend meer .

cheers!

nee ik denk dat het volgend weekend wordt , ik moet dit weekend ook weer verder met verbouwen thuis .
als je je huis wilt verkopen moet je wel de boel netjes hebben he ;)

Wauw dit heb je echt allemaal schitterend gedaan.
Als ik nog eens een vliegtuig te te spuiten heb dan weet ik je wel te vinden :cool:

grt paul

tjee wat is hij weer nettjes geworden
ook je spuitwerk is super strak met een spuitbus
zeer mooi had ik niet verwacht dat composite zo mooi terepareren is
sucses met zn maiden

zeer mooi had ik niet verwacht dat composite zo mooi terepareren is

Het lijkt makkelijk, maar dat is het beslist niet. Je hebt er een hoop geduld en vaardigheden voor nodig om het netjes te doen............

Maar dat is aan Eric wel besteed zo te zien:)

ik ben gevleid door alle lof maar het resultaat is niet helemaal 100% hoor .
op de foto kun je dit niet goed zien natuurlijk .

ik ben zelf heel erg tevreden hoor ! begrijp me niet verkeerd maar als je dan zoveel positieve reacties krijgt dan voel ik mij wel verplicht om te vermelden dat het voor 90% gelukt is .

ik kan zeker wel netjes spuiten daar durf ik voorzichtig mee in te stemmen alleen de voorbereiding zoals plamuren en schuren das niet zo aan mij besteed .

maar laten we reeel zijn , het gaat immers over een modelvliegtuig en niet over een sportauto van € 100,000 nietwaar .

vanmiddag gaat het gestel er onder en ik ga even het tailwheel beugeltje wit spuiten .

binnenkort weer wat foto`s .

mvg eric!

Het lijkt makkelijk, maar dat is het beslist niet. Je hebt er een hoop geduld en vaardigheden voor nodig om het netjes te doen............

Maar dat is aan Eric wel besteed zo te zien:)

nou ik vindt t niet makkelijk lijken
als ik de eerste fotos bekijken en t eind resultaat
kan ik alleen maar zeggen
nettjes gedaan doe ik niet na

Back