Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk ook dat het veilig is te zeggen (gezien de netheid van het zetwerk) dat hij zoiets "wel eens vaker gedaan heeft"...
Groet, Bert
De spannendste servo was die van de staartrotor. Hiervan had ik nog de bevestigingen aan de oude lineairservo's. Dit bracht mij op het idee om deze met een kleine aanpassing te hergebruiken op de normale hedendaagse draaiservo.
![]()
De staalkabel voor de aansturing van de staartrotor gebruik ik ook omdat dit, ondanks het in eerste instantie wat vreemd kijkt en overkomt toch zeer degelijk aanvoelt. De staartrotoras is voorzien van een veer waardoor de kabel altijd "belast" wordt. Hierdoor is wordt ook de speling er uit getrokken.
De gyro (G401) heb ik nog niet geplaatst maar wel al aangesloten om de eindposities van de staartaansturing te kunnen afstellen. Het kijkt wel wat vreemd om te zien dat er in een heli van bijna 40 jaar oud een gyro hangt.. Dit heeft Helmut Bernard nooit mogen dromen toen hij de heli ontwierp in 1974-75. Vroeger vloog men zonder maar dat ga ik met de bell niet proberen. De techniek is er dus waarom niet toepassen.