Het model wat wij aan het nieuw leven inblazen zijn is de Mystic 60.
Het laatste WK model van Hanno Prettner.
In 1991 had hij een Mystic 120 ontworpen met als krachtbron de legendarische OS FS 120 Surpass SP.
Een echte compressormotor. In 1991 werd de 5 e plaats in het WK in Australië gehaald.
In 1993 greep Hanno Prettner weer terug op een nog legendarischere motor de 10 CC OS Max 61RF Hanno special.
Deze motor werd in 1989 voor het eerst in een WK ingezet.
Hiervoor werd de Mystic 120 downsized naar een 68 inch versie.
Met dit Model werd in Notsch ( Karinthië) Oostenrijk de wereldtitel weer heroverd.
Voor mij het eerste WK wat ik bezocht.
Chip Hyde de WK van Australië 1991 vloog in Notsch met zijn 120 versie van de Dr Jekyll en heeft het omgekeerde pad bewandeld.
In 1991 werd het WK met een 60 versie van de Dr Jekyll en in Oostenrijk 2e met de 120 Jekyll.
De Jekyll was voor dit WK speciaal uitgerust met de OS FS 120 Surpass SP. Hij had vanwege sponsoring zijn YS 120 AC vervangen voor de OS.
Zelf heb ik 4 jaar met de Dr Jekyll en de YS 120AC gevlogen.
Vorig jaar ben ik begonnen met alle motoren waarmee ik heb gevlogen te verzamelen en kan ik kiezen waarmee ik de Mystic ga uitrusten.
Ik kan een 120 versie bouwen of een 60 versie.
Verstandig is een 60 versie te bouwen , het Duits- Oostenrijkse retro reglement staat nu tot maximaal een 15 cc motor toe.
Maar dat reglement wordt 2 jaarlijks bijgesteld .
De Mystic 120 is van 1991 en nog geen 35 jaar oud, de Mystic 60 is van 1993, moet ook nog even wachten.


De Mystic 60 van Hanno Prettner in Notsch. Beide Dr Jekyll s van Chip Hyde en de OS Max Hanno Special met luchtfilter in de Topaz van Peter Wessels .
Het laatste WK model van Hanno Prettner.
In 1991 had hij een Mystic 120 ontworpen met als krachtbron de legendarische OS FS 120 Surpass SP.
Een echte compressormotor. In 1991 werd de 5 e plaats in het WK in Australië gehaald.
In 1993 greep Hanno Prettner weer terug op een nog legendarischere motor de 10 CC OS Max 61RF Hanno special.
Deze motor werd in 1989 voor het eerst in een WK ingezet.
Hiervoor werd de Mystic 120 downsized naar een 68 inch versie.
Met dit Model werd in Notsch ( Karinthië) Oostenrijk de wereldtitel weer heroverd.
Voor mij het eerste WK wat ik bezocht.
Chip Hyde de WK van Australië 1991 vloog in Notsch met zijn 120 versie van de Dr Jekyll en heeft het omgekeerde pad bewandeld.
In 1991 werd het WK met een 60 versie van de Dr Jekyll en in Oostenrijk 2e met de 120 Jekyll.
De Jekyll was voor dit WK speciaal uitgerust met de OS FS 120 Surpass SP. Hij had vanwege sponsoring zijn YS 120 AC vervangen voor de OS.
Zelf heb ik 4 jaar met de Dr Jekyll en de YS 120AC gevlogen.
Vorig jaar ben ik begonnen met alle motoren waarmee ik heb gevlogen te verzamelen en kan ik kiezen waarmee ik de Mystic ga uitrusten.
Ik kan een 120 versie bouwen of een 60 versie.
Verstandig is een 60 versie te bouwen , het Duits- Oostenrijkse retro reglement staat nu tot maximaal een 15 cc motor toe.
Maar dat reglement wordt 2 jaarlijks bijgesteld .
De Mystic 120 is van 1991 en nog geen 35 jaar oud, de Mystic 60 is van 1993, moet ook nog even wachten.



Laatst bewerkt: