Ik heb geen referentie getallen voor F3A maar wel voor F2B.
In vlakke vlucht trekt de motor met 1,2kg trekkracht (weerstand) om met 90 km/h te vliegen, ga ik vertikaal dan komt daar 1,8kg (eigen gewicht) bij als ik net zo hard omhoog wil vliegen. Ik heb dan een propellor nodig die bij het maximale toerental 3kg kan liften om geen snelheid te verliezen.
Op de website van APC staan alle prop data met per toerental en vliegsnelheid de trekkracht, eens kijken of de theorie overeenkomt met de praktijk.
In vlakke vlucht trekt de motor met 1,2kg trekkracht (weerstand) om met 90 km/h te vliegen, ga ik vertikaal dan komt daar 1,8kg (eigen gewicht) bij als ik net zo hard omhoog wil vliegen. Ik heb dan een propellor nodig die bij het maximale toerental 3kg kan liften om geen snelheid te verliezen.
Op de website van APC staan alle prop data met per toerental en vliegsnelheid de trekkracht, eens kijken of de theorie overeenkomt met de praktijk.