W
woodstock
Guest
CptEagle zei:Ik heb ook een XUFO gekocht paar dagen geleden. Hij is al tig keer gecrashed en heb de gyro ook opnieuw in makaar moeten zetten omdat hij uit mekaar was gepleurt. (Na een vlucht van me pa, die een boom wou ontwijken...) Ik kan er totaal geen controle over krijgen hij blijft maar draaien en wil absoluut niet zweven.
Als ik hem in de 1e versnelling zet gaat de linker motor draaien, zet ik hem in de 2e gaan voor en achter draaien en zet ik hem in de 3e dan gaat de rechtermotor pas draaien. Ik denk dat hierdoor bij hogere versnellingen de linker en recht motor op totaal verschillende snelheden draaien en dat hij hierdoor niet recht wil vliegen. Dit was al vanaf het begin, en kan ik ook niet corrigeren door de trims af te stellen.
Als ik de gyro calibreer volgens het boekje, dus Aux 1 en 2 indrukken terweil het ding op een vlakke ondergrond staat gebeurt er helemaal niks, de ledjes gaan gewoon door met draaiend knipperen zegmaar.
Heeft iemand mss een oplossing om hem fatsoenlijk te laten vliegen? Tot nu toe vind ik het dus zonde van het geld. :?
lol die van mij heeft geen 'versnellingen'?
heb zoujuist wel een hoogte record behaald. maar daarmede ook gelijk een record voorwat betreft opnieuw plakken van het frame ehhehe. maarja. besturing is nog niet jedat maar ik verwijt het mezelf eerst maar, daar ik totaal newbie op rc world ben, dus heb ik geen echte oplossing voor behalve oefenen en oefenen? (Met een LiPo erin krijg je daar wat meer kansen voor) de nieuwere electromechanische gyros kunnen iets meer klappen hebben. maar zodra je boven of onder zon 20 graden helling komt is er grote kans op het 'flipover'effect (totaal stuurloos) beste is throttle op 0 en bidden dat ie het overleeft... 'lipo is wel een \must bij die dingen heb r voor de gein een van 2200 mah op gezet klemt r net in diagonaal, maar bestuurbaar is het niet echt, haalt wel ruime hoogte. dus kan evt kwestie zijn van bij 'trimmen' die van 1100 mah zijn ong net zo groot en zwaar als de originele nicads, wel aan te bevelen. voor re-kalibratie/reset zie elders indit draadje