REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

CptEagle zei:
Ik heb ook een XUFO gekocht paar dagen geleden. Hij is al tig keer gecrashed en heb de gyro ook opnieuw in makaar moeten zetten omdat hij uit mekaar was gepleurt. (Na een vlucht van me pa, die een boom wou ontwijken...) Ik kan er totaal geen controle over krijgen hij blijft maar draaien en wil absoluut niet zweven.

Als ik hem in de 1e versnelling zet gaat de linker motor draaien, zet ik hem in de 2e gaan voor en achter draaien en zet ik hem in de 3e dan gaat de rechtermotor pas draaien. Ik denk dat hierdoor bij hogere versnellingen de linker en recht motor op totaal verschillende snelheden draaien en dat hij hierdoor niet recht wil vliegen. Dit was al vanaf het begin, en kan ik ook niet corrigeren door de trims af te stellen.

Als ik de gyro calibreer volgens het boekje, dus Aux 1 en 2 indrukken terweil het ding op een vlakke ondergrond staat gebeurt er helemaal niks, de ledjes gaan gewoon door met draaiend knipperen zegmaar.

Heeft iemand mss een oplossing om hem fatsoenlijk te laten vliegen? Tot nu toe vind ik het dus zonde van het geld. :?

lol die van mij heeft geen 'versnellingen'?
heb zoujuist wel een hoogte record behaald. maar daarmede ook gelijk een record voorwat betreft opnieuw plakken van het frame ehhehe. maarja. besturing is nog niet jedat maar ik verwijt het mezelf eerst maar, daar ik totaal newbie op rc world ben, dus heb ik geen echte oplossing voor behalve oefenen en oefenen? (Met een LiPo erin krijg je daar wat meer kansen voor) de nieuwere electromechanische gyros kunnen iets meer klappen hebben. maar zodra je boven of onder zon 20 graden helling komt is er grote kans op het 'flipover'effect (totaal stuurloos) beste is throttle op 0 en bidden dat ie het overleeft... 'lipo is wel een \must bij die dingen heb r voor de gein een van 2200 mah op gezet klemt r net in diagonaal, maar bestuurbaar is het niet echt, haalt wel ruime hoogte. dus kan evt kwestie zijn van bij 'trimmen' die van 1100 mah zijn ong net zo groot en zwaar als de originele nicads, wel aan te bevelen. voor re-kalibratie/reset zie elders indit draadje

m_theloosen2 zei:
Lipo lader Smart plus 12V 2-5 cellen met balancer Euro 61,00

IMGA0779.jpg

Smart Plus LPC-1080" 2-5cells Li-poly Balance High Performance Charger

1) Batteries: Li-ion, Li-poly 7.4v - 18.5v - DC 12V input clips
2) Size: 140mm*80mm*31mm - Aluminum alloy shell
3) Input voltage: 12v-15v - Charging condition LED
4) Charger current: 1.3A steady current(4.2v steady voltage) - Cool fan
5) Power Consumption: Less than 5W of 12V (at idle) - Charging port from 2-5cells
6) Device weight: 400g (0.88 lbs) - Secondary charge port for 2 Li-Po battery packs charged same time
7) Automatic balance charge and test cell function - Instruction manual in English

Wil deze misschien gaan kopen om deze : Lipo accu 11,1V 1200 mAh 10C op te laden. Maar kan dat wel omdat er boven aan staat 2-5cells Li-poly Balance High Performance Charger. De accu is 10 Cells en mij moet op 1c kunnen laden.

De originele akku is een NiCad Pack van 10 cellen (x1.2v=12v) deze lader is speciaal voor de LiPo packs die een balancer aansluiting hebben. Dus zo'n soort lader en dan nog een 3 cels lipo van 1100 mAH erbij, dan zit je goed. Een andere plug zou ik eerder aan de x-ufo maken, want die dingen zijn vaag en maken soms slecht kontakt. Dus contra stekers voor je lipo erop zetten. Voor het handige monteren/ wisselen van akku's, kan ik klittebandjes aanbevelen

Overigens, voor de standaard accu, voldoet de meegeleverde lader redelijk, als je de Nicads maar 'leeg trekt' met een 12v halogeen-lampje van te voren.
Iets wat bij LiPo BESLIST NIET moet. zodra de lipo geen enerie genoeg levert voor een probleemloze 'lift-off', stop dan en ga ze laden. als je door probeert is er grote kans dat je kapaciteit van de cellen verminderd.
Een 'lipo safer' geeft optijd een signaal, is dus ook wel een betere oplossing.

ontploft de lipo niet zonder lipo safer? Dat moet ik namelijk niet hebben. Zo'n ding is toch al gouw 20 euro heb ik gezien.

Hallo Allemaal.

Wie van de heren of dames is nog bezig met de X-UFO????
Met verbeteren tunen (met oa LiPo of Piezo) Wie bouwt zelf frames of gaat iets bestelen van de
http://www.xufo-shop.de/sess/utn;jsessionid=15450eb63edef2c/shopdata/index.shopscript

Ik wel, blijft leuk speelgoed ook met de probleempjes. Die krijg je er wel uit. Bijzonder ding!!
Ik ben gewoon even benieuwd. Ik volg wel alles via http://forum.xufo.net/bb/index.php maar ik kan me niet voorstellen dat het hier echt stil ligt.
Laat eens wat horen??

Ik heb 2UFO's en 2 passende 800mah LiPo accus. Ook 2 350 mah lipo's en een 1000 mah. Een X3D gyro in bestelling en wat framespullen. Verder zelf knutselen (uitkleden en zo)

Ik ben benieuwd.
Groeten
Arie de Koning

weet iemand miss maar je zo'n x-plane cameratje kan kopen?? :roll:

hallo mensen hier!

ik heb er vorige week een besteld in duitsland voor 49.95, plus nog wat verzendkosten,

uiteraard een versie2, na een paar klungelige vluchten, (soms ook goed) is mijn gyro uit elkaar gevallen en heb m wel weer opnieuw in elkaar gezet, maar dat draadje was kapot, en die gyro spint niet meer op nu....

DUS heb maar gelijk ff een goede gyro besteld en een setje lipo (accu plus lader) hier wacht ik dus nu in spanning op,....zodat ik weer kan vliegen.

en die kamera die kun je gewoon op die site www.xufo-shop.de bestellen staat bij de X-twin maar die past gewoon op de X-ufo, volgens hun info!

groeten bart! :P

Bartjuuuuuuuh!!!!

Ziet er mooi uit hé. Past ook als gegoten. Nu nog vliegen. (ik ook)bij de X-Ufo shop??
En lees je ook mee op het X-Ufo forum?? Interessant hoor!!!
Waar blijft de rest van de belangstellenden??

Heb je ook al een X-Frame besteld

Succes.
Groeten

Arie

Heren bedriegen mijn ogen mij nu of is de prijs van de x-3d gyro met 20 euro gestegen??

Ik wachtte tot deze leverbaar werd maar nu is de prijs gestegen en is hij pas leverbaar vanaf 10 november!!!

Wat moet ik doen? wachten of gelijk bestellen?

En heeft er al iemand mee gevlogen, is het de investering van 160 a 180 euro het waard?
Ik ben benieuwd...

Ja, ze hebben inderdaad de prijs met € 20 verhoogd.
Blijkbaar is de vraag zodanig groot dat ze zullen gedacht hebben : hé, laten we er wat meer aan verdienen.
Ik wacht wel tot ze weer beschikbaar zijn en dan ben ik van plan om ook een X3D te kopen.

ja ik had er geluk mee, heb m nog voor 159 kunnen kopen, het vliegt echt heel mooi, niet dat gezeik dat ie steeds opnieuw moet opspinnen na een iets te harde landing...t is ff een uitgave maar goed, je krijgt er wel wat moois voor....die dingen zijn blijkbaar behoorlijk populair...

het past zeeer mooi en t spreekt allemaal voorzich, en die x frame komt er ook nog wel, maar de laatste bestelling was dusdanig dat ik weer ff moet sparen....

Heren laten we die 170 euro niet eraan verspillen, hij is eventueel zelf te bouwen........onze franse modelbouwers...hebben het volgende gevonden...http://socoman.free.fr/......ga hem vanmiddag ombouwen.....ook zonder het piepschum is het een geweldige ervaring..zoals de bouwers aangaven is hij erg stabiel.....echter kan ik het verschil niet bepalen....tussen de originele 3d gyro en de bouwers van de website.....ook de duitsers blijven niet achter zie hier

http://img209.imageshack.us/content.php?page=done&l=img209/4045/ufodrahtrahmengz2.jpg

http://img180.imageshack.us/content.php?page=done&l=img180/6219/klaargh9.jpg

bartjuuuhhh zei:
ik zou niet weten hoe ik zoiets zelf moet bouwen eigelijk...

Het is niet de hele ufo die ik bedoel ( die zou ik zo 123 ook niet in elkaar zetten ) maar ik heb het alleen over de gyro gedeelte, zoals dat ook op de website staat ..... :wink:

Dit is de zogenaamde Plottermeier-mod (naar de naam van diegene die het het eerst bedacht heeft).

Deze gebruikt twee piëzo gyro's zoals je kan vinden in het spelletje Warioware twisted.

Dit zo op te bouwen is een gans stuk goedkoper, maar je kan deze kwa kwaliteit en vliegeigenschappen niet vergelijken met de X-3D.

Het is als het vergelijken van een VW Golf met een Ferrari (komende van een 2PK = mechanische gyro).

Deze heeft ondermeer geen temperatuurscompensatie en geen heading-hold (tegen het ronddraaien)

Maar het is natuurlijk een goedkopere oplossing.

ik ben iig blij met mijn x-3d en ga morgen weer lekker oefenen met vliegen. als ik maar lol heb mag t best wat kosten. wie vliegt er nou nog meer met een x-3d dan???

vriendelijke groeten bart!

funnyboy zei:
Dit is de zogenaamde Plottermeier-mod (naar de naam van diegene die het het eerst bedacht heeft).

Deze gebruikt twee piëzo gyro's zoals je kan vinden in het spelletje Warioware twisted.

Dit zo op te bouwen is een gans stuk goedkoper, maar je kan deze kwa kwaliteit en vliegeigenschappen niet vergelijken met de X-3D.

Het is als het vergelijken van een VW Golf met een Ferrari (komende van een 2PK = mechanische gyro).

Deze heeft ondermeer geen temperatuurscompensatie en geen heading-hold (tegen het ronddraaien)

Maar het is natuurlijk een goedkopere oplossing.

Weet jij toevallig waar deze piëzo gyro's nog meer inzitten behalve in de Warioware twisted althans waar ik ze nu effe snel in de winkel kan kopen de piëzo gyro's of de warioware........misschien dat je weet waar je de piëzo gyro's los kan kopen ( uberhaut of iemand het weet )....?

Alvast bedankt!!! :lol:

De ganse "Plottermeier thread" kan je hier (in het duits) nalezen.

De gyro's die ze gebruiken zijn de NEC-TOKIN CG-L43.

Waar je deze nog allemaal kunt vinden, weet ik niet, maar ze zouden het gemakkelijkst te verkrijgen zijn door ze uit die gamecartridges te halen.

Het blijft natuurlijk een goedkope oplossing die niet kan tippen aan een X-3D.

Als de X-3D terug verkrijgbaar is in november, bestel ik me er ook eentje.

Hoi allemaal.

Ze zitten ook oa in de Piezo Gyro's voor modelhelie's. Als je die gebruikt voordelig kunt kopen en demonteert ben je er ook. Ik had 2 Jamara Micro Piezo Gyro's. Daar zaten ook de goeien in.

Allesbij elkaar loopt het toch nog op en als je de eigenschappen vergelijkt met een X3D is die laatste eindeloos veel beter en moderner.
Op 3 assen heading hold, 4 schakelbare gevoeligheden, te programmeren per PC (niet nodig maar heel leuke extra)Hij draait niet constant meer weg en als hij recht hangt blijftie recht. (min of meer)

Zo zijn er nog veel meer verschillen. Bij zelfbouw betaat de kans of foutjes en dat kan je de hoofdprint kosten, Ben je ook klaar mee!!

Back