REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Hi,

Even een korte vraag..ik ben mijn adapter kwijt van mijn oplader voor de X-ufo. Nu heb ik wel een andere adapter 12 volt maar weet ik niet of er een voorschakeling tussenzit.

Met andere woorden...de adapter is 500 ma en mocht hij rechtstreeks staan dan is er kans dat ik hem zal overladen. In dat kleine kastje zal wel een bepaalde schakeling zitten speciaal voor lipo maar beperkt die ook de hoeveelheid ampher?

Kan iemand anders eens kijken wat er op zijn adapter staat..thanks!

hoi, ik heb ff op de adapter gekeken,
model KA23D180095016G

output: 18Volt 950 mA

ken je toevallig ook iemand die een x-ufo kan repareren?

gr Hans :)

jerome zei:
hoi, ik heb even op de adapter gekeken,
model KA23D180095016G

output: 18Volt 950 mA

ken je toevallig ook iemand die een x-ufo kan repareren?

gr Hans :)

Nee geen idee sorry :)

jerome zei:
hallo, ik heb een tijdje geleden een x-ufo voor mijn zoontje gekocht, eerst een paar keer binnen geprobeerd en nu met het mooie weer naar buiten, de accu ging helaas niet zo lang mee, een paar minuten.
Een kennis heeft er een lipo op gemonteerd en resultaat.
hij doet nu niets meer , alleen het rode ledje brand. ik heb de gyro er een keer afgehaald maar dit had geen effect.
wie kan of wie kent iemand die een ufo kan repareren??
mijn zoontje vind het een prachtig ding
zou mooi zijn als diegene die hem kan repareren er ook
een li-po passesn kan maken

alvast bedankt
De storingen die het meest voorkomen bij de x-ufo zijn:
kapotte gyro: die ligt dan uit zn scharnier met wat geluk is het dunne draadje nog heel en is alleen aan 1 kant het lagertje er uit geplopt. als dat het geval is, ff kapje dr af, zit niet erg stevig gelijmt kan met schroefendraaier opgewipt worden. daarna de tol weer in het scharnier zetten en daarna het lagertje met dopje er weer op. Handig is het als je dat voorelkaar hebt, dat dopje aan de rand te versmelten met een soldeerbout zodat die er dus niet weer uit gaat. wel opletten dat draadje en het witte vet vrij bewegelijk blijven.
Mocht het draadje wel geknapt zijn, vervangen met draad uit een oud relais spoel, is super dun draad ! kan desnoods ook rechtstreeks op de gyro motor gesoldeert en niet door het scharnier priegelen...

Een ander veel voorkomend probleem is de spannings stabilisator. die transistor b772 is vaak kapot als er ff een motor geblokkeerd is en de overbelastingschakeling(want die zit r wel op) heeft niet gewerkt.
ook Q10 die voor de 3 volt voor de gyro zorgt is gevoelig voor storingen.

zo..

er komt een 3d gyro voor de x-ufo in September, maar dat ding is al bijna 3 x de prijs van een x-ufo 150 euro !
(bauer.de levert ufos voor rond 50 euro, schijnen ok te zijn.)

een nieuwe mechanische gyro kost 18 euro in de x-ufo shop.

gekocht en binnen 24uur kaduuk.. :(
Maar weggooien was het te vroeg voor:
kapotte gyro, lag uit het scharnier zoals hierboven beschreven word..
en aan 1kant draadje geknapt..

Toevallig technisch genoeg :P, en heb hem weer kunnen fixen, draadje gesoldeerd en weer in scharnier gedouwd..

Gelukkig 'leeft ie nog' :)

Krijg nu al de kriebels voor de X-3D 8)

Als je een X-ufo gekocht hebt voor 130euro..
Dan valt die X-3D voor 159euro toch nog wel mee :P

iemand hier op het forum die dit juweeltje gaat aanschaffen..??
dus de mechanische drol word vervangen door X-3D printje ?
Niks meer, niks minder?
(Wil graag beetje meer info hebben :oops: )

Vliexxx zei:
gekocht en binnen 24uur kaduuk.. :(
Maar weggooien was het te vroeg voor:
kapotte gyro, lag uit het scharnier zoals hierboven beschreven word..
en aan 1kant draadje geknapt..

Toevallig technisch genoeg :P, en heb hem weer kunnen fixen, draadje gesoldeerd en weer in scharnier gedouwd..

Gelukkig 'leeft ie nog' :)

Krijg nu al de kriebels voor de X-3D 8)

Als je een X-ufo gekocht hebt voor 130euro..
Dan valt die X-3D voor 159euro toch nog wel mee :P

iemand hier op het forum die dit juweeltje gaat aanschaffen..??
dus de mechanische drol word vervangen door X-3D printje ?
Niks meer, niks minder?
(Wil graag beetje meer info hebben :oops: )

Als je technisch genoeg bent, zou je ook eens op de duitse forums hierover kunnen kijken, want die gasten hebben het ding al op de gekste mannieren 'gepimpt'
Ook zelfbouw van piezogyro printjes enzo, en brushless outrunners en wat al niet meer...

Een van de proffesionele versie's heet 'micro drone 400' en kost 'slechts' 10.000 euro...http://www.microdrones.com/
er is ook nog de 'intellicopter' voor 'maar' 1000 euro...
http://www.intellicopter.de/de/index.html
naja das dus geen 'speelgoed' meer ehehe
Maar van die dingen worden wel een paar ideetjes geleend en omgezet naar zelfbouw.. (of was t nou andersom?)

Trouwens als je de gyro reparatie gedaan hebt, is het verstandig het ding opnieuw te callibreren:

1 ufo aan (op vlakke ondergrond)
2 druk aux 1 en 2 tegelijk in en zender aan, na 3x tegelijk knipperen van alle leds, ufo uit en zender uit.

Afgezet tegen de prijs van een Intellicopter of Tribelle is de X3D peizogyro upgrade natuurlijk een koopje....
De meeste elektroheli's komen vliegklaar ook duurder uit.
Het is maar wat je boeit he...

Hallo Allemaal.

Ik ga de X3D zeker kopen. Ik volg dat hele gebeuren al een hele tijd. Ik vind de X-Ufo ook een geweldig apparaat maar er zijn wat verbeteringen nodig. Dat doen ze dus op dat X-Ufo forum. Een aantal van de forumleden zijn de oorspronkelijke bedenkers en ontwikkelaars van de
X-ufo voor Silverlit er een productiemodel van maakte. Nu zijn ze met z'n allen de ufo aan het verbouwen tot een super (intelligent) apparaat.

Hier is wat te lezen over de X3d. Hier is hij ook te ebstellen uiteraard.
http://www.xufo-shop.de/sess/utn;jsessionid=1544c9f63d95a15/shopdata/index.shopscript

Op dit forum is nog veel meer te vinden zoals een zelfbouw piezo gyro (Plotter mod) Dit is de 2 assige voorloper van de X3D. De X3D is zeer veel meer dan een opgewaardeerde gyro trouwens.

http://forum.xufo.net/bb/index.php

Op dit forum staat een schat aan info maar je moet ff de tijd nemen. Ook filmpjes over de X3D en plttermod zijn daar te vinden.

Veel plezier ermee
Laat nog eens wat horen over de ufo ontwikkelingen.
Groeten
Arie

Hallo,
Ik heb vandaag 2e hands en X Ufo gekocht. De persoon zei dat hij hem als relatie geschenk had gekregen en dat hij hem maar kort aan heeft gehad. Hij ziet er onbeschadigd uit. De persoon had er geen ruimte voor en ook zat hij er duidelijk niet echt op zon ding te wachten. Hij zei dat hij de batterij op zou laden maar toen ik thuis kwam ging de gyro draaien en de lampjes gingen ook aan. Alleen toen i op wilde stijgen gingen de rotoren ffe draaien maar toen hij van de grond af zou moeten komen viel alles uit en moest de gyro weer opnieuw aanspinnen. Hij kwam dus nog niet eens van de grond af of de motoren hielden er alle 4 mee op. IK nu net de batterij op de lader aangesloten en na 3 minuten sloeg het lampje van de lader weer uit. Is de batterij naar de klote ofzo? Ik wilde zoiezo al een Li-Po batterij. Nu hoor ik dat dit niet zo best is voor de x-ufo of is dit onzin? Kunnen jullie alsjeblieft een goede lipo + lader aanraden die het ook nog wat langer uithoudt in de lucht. Dit is mijn eerst Rc ding en vandaag mijn eerst post.

Alvast bedankt voor de hulp...

ps. ik zag op de volgende link onderaan ook een advies over een lipo. Is dit een goede keus? Ik hoorde via de duitse x-ufo chat dat hij een lipo van 70 a 80 gram zou kiezen van 900 of 950 mAh. Wat denken jullie ervan? Ik wil vanafond in Elst gld bij Hobma modelbouw even kijken of ze daar dan iets hebben.

Ik heb ook geen handleiding in een boekje vorm gekregen. Wel de dvd. Maar staat de handleiding ook online in een pdf bestand?

Ik heb ook een XUFO gekocht paar dagen geleden. Hij is al tig keer gecrashed en heb de gyro ook opnieuw in makaar moeten zetten omdat hij uit mekaar was gepleurt. (Na een vlucht van me pa, die een boom wou ontwijken...) Ik kan er totaal geen controle over krijgen hij blijft maar draaien en wil absoluut niet zweven.

Als ik hem in de 1e versnelling zet gaat de linker motor draaien, zet ik hem in de 2e gaan voor en achter draaien en zet ik hem in de 3e dan gaat de rechtermotor pas draaien. Ik denk dat hierdoor bij hogere versnellingen de linker en recht motor op totaal verschillende snelheden draaien en dat hij hierdoor niet recht wil vliegen. Dit was al vanaf het begin, en kan ik ook niet corrigeren door de trims af te stellen.

Als ik de gyro calibreer volgens het boekje, dus Aux 1 en 2 indrukken terweil het ding op een vlakke ondergrond staat gebeurt er helemaal niks, de ledjes gaan gewoon door met draaiend knipperen zegmaar.

Heeft iemand mss een oplossing om hem fatsoenlijk te laten vliegen? Tot nu toe vind ik het dus zonde van het geld. :?

Ja ik was dus inderdaad bij HObma. En die hadden alleen 1200 Mah lipo's of 350 maar jah dat moet ik niet. En de plug moest ik dan ook nog zelf er aan vast maken. Dan had ik nog een equalizer nodig en een lipo lader. Batterij was dan wel van een goed merk maar was al 40 euro ofzo en ja dat is me te duur.

Ik wil gewoon langer vliegen en geen gezeik. Wel veilig natuurlijk... Ik wil best wat betalen maar niet meer dan noodzakelijk als goed ook goedkoop kan. Heeft iemand nog meer batterij aanbevelingen en wel zulke dat ze makkelijk eronder te monteren zijn :P en tussen 70 a 90 gram.

http://www.rchobby-online.nl/ zit ook niet zo ver weg in Beuningen. Hebben jullie daar goede ervaringen mee en verkopen zij misschien accu's met de juiste aansluiting? of moet je die aansluiting bij lipo zelf maken.

Misschien nog meer goede Rc zaken rondom Nijmegen Arnhem?

Pjotrrr zei:
Vliegt prima op 3slipo 700 tot 1100mA

Ik heb er een Ele 3s1000/10C van www.rctechnics.nl onder hangen.
Graupner Lipo4 en Robbe Lipoly300 zijn goedkope 12V lipoladers van rond de 20 euro

Veel info: http://forum.xufo.net/bb/viewforum.php?f=15

Heb je geen equalizer nodig die er tussen moet?

Btw ze hadden het in die zaak van hobma ook een dingeje zodat de lipo niet onder een bepaalde stroom zakt. Als dat gebeurt dan ontploft de lipo zeiden ze. Heeft dat geen liposaver? Is zon ding noodzakelijk bij een lipo batterij bij de x-ufo?

Nee hoor, ik vlieg al jaren met lipo's zonder balancer.
De meeste mensem bebruiken pas balancers voor de dure pakketen van 00 euro of veel meer.....

IK heb geen papieren manual. Ik weet dus niet waar al die aux knoppen zijn. Misschien zijn er ook wel verschillende reset combinaties mogelijk. Weet iemand waar er een manual te vinden is behalve die video waar die combinaties niet instaan? Ik hoop dat iemand mij aan die manual kan helpen omdat ik die van mij 2e hands gekocht heb.

Natuurlijk heb ik algezocht.

In het duitse forum waarnaar ik je in mijn voorlaatste post verwees vind je al je antwoorden...

Lipo lader Smart plus 12V 2-5 cellen met balancer Euro 61,00

IMGA0779.jpg

Smart Plus LPC-1080" 2-5cells Li-poly Balance High Performance Charger

1) Batteries: Li-ion, Li-poly 7.4v - 18.5v - DC 12V input clips
2) Size: 140mm*80mm*31mm - Aluminum alloy shell
3) Input voltage: 12v-15v - Charging condition LED
4) Charger current: 1.3A steady current(4.2v steady voltage) - Cool fan
5) Power Consumption: Less than 5W of 12V (at idle) - Charging port from 2-5cells
6) Device weight: 400g (0.88 lbs) - Secondary charge port for 2 Li-Po battery packs charged same time
7) Automatic balance charge and test cell function - Instruction manual in English

Wil deze misschien gaan kopen om deze : Lipo accu 11,1V 1200 mAh 10C op te laden. Maar kan dat wel omdat er boven aan staat 2-5cells Li-poly Balance High Performance Charger. De accu is 10 Cells en mij moet op 1c kunnen laden.

m_theloosen2 zei:
IK heb geen papieren manual. Ik weet dus niet waar al die aux knoppen zijn. Misschien zijn er ook wel verschillende reset combinaties mogelijk. Weet iemand waar er een manual te vinden is behalve die video waar die combinaties niet instaan? Ik hoop dat iemand mij aan die manual kan helpen omdat ik die van mij 2e hands gekocht heb.

Natuurlijk heb ik algezocht.
Als je de orignele versie hebt, staat het gewoon NAAST de diverse knoppen.

Nieuwe kalibratie van de gyro:
zet x-ufo op horizontaal vlak
controller UIT
x-ufo aan 3 seconden wachten
druk aux 2 en 3 TEGELIJK in en schakel DAN PAS de controller aan.
wacht op het patroon 3x knipperen van de leds.
zet controller uit en daarna gewoon weer aan.

een algemene reset:
zelfde procedure maar nu met aux 3 en aux 4

Back