REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

red eagle zei:
bartjuuuhhh zei:
zie antwoord in t andere draadje!
En zie mijn reactie joehoe !!
Hij werkt echt super

Ey wat kost mij zo,n X-frame totaal op die duitse site ?
Ik kan het wel vinden maar kan geen duits !
Moet je dit per losse onderdeel kopen ?

ja t is een behoorlijk duur ding althans, je kan die prijzen wel begrijpen neem ik aan,

die monocoque is 50 euro en die armpjes zijn er in verschillende vormen en prijzen, die freestyle is geloof ik bijna 20 perstuk en je hebt er dus 4 nodig, dan kán je de originele motorsteunen gebruiken of die van aluminium die zijn ook rond de 30 dacht ik, en dan moet je eiglijk nog van die pom protectoren hebben maar ik weet niet of die er al bij zitten, ARIE weet dat misschien...

mooi dat ie t doet!!! wees er zuinig mee! die van mij is nu kapot aan zon armpje dus daar moet ik ff wat op verzinnen.

greetz dice!

ey bart hoe heb je dat voor elkaar gekregen ??
irritant zeker kan je dat onderdell niet los bestellen ?
op twr trading niet in elk geval maar je kan daar wel onderdelen krijgen misschien eens contact opnemen misschien kunnen ze het bestellen ofzo !!

enne wat voor lipo raad jij mij aan ?
Wat heb jij er onder hangen ? en waar heb je het gekocht want ik heb em er nog niet onder hangen !
pff de accu is leeg voordat je het weet

ik vloog vrij hoog, 20 meter ongeveer en toen viel hij, dan gaat t hard met het originele frame, ik denk dat die zender gewoon flut is, dus ga t nou eerst voor elkaar proberen een graupner mx12 zender te bemachtigen én een x frame, dan ga ik weer vliegen met dat ding en evt een donor ufo...

die LiPo die ik er aan heb hangen is gewoon van de site van x-ufo.de gelijk besteld met de X-3d, je kan er een kwartier mee vliegen dus dat is wel lekker!

greetz dice!

Nou ik vrolijk rondvliegen met me ufo is ie gecrasht.
Helemaal niets aan het handje behalve dat de schuimframepje is doormidden dus leek ook nergens naar heb ik hem er maar helemaal afgehaald en er 2 stukken uitgeknipt om de gyro te beschermen haha zo ziet ie er dus nu uit !!!

img0344jw9.jpg

Sorry voor de grote foto !!!!
Ik dacht dat ie al kleingenoeg was :s
Vliegt trouwens heel anders zonder dat schuim ik vind dat ie meer
reageert als een heli ,
hij reageert veel sneller en vliegt ook naar mijn doen sneller
het word er wel iets moeilijker van maar dat geeft niet
Iemand meer ervaring mee ?

nou ik heb er ook al vrij snel t piepschuim afgehaald, vliegt idd veel mooier maar wel een stuk kwetsbaarder, en volgens mij zijn we nog met 3 mensen hier opt forum over die er nog mee bezig zijn,.....

en op dat forum die je hebt gemaakt gebeurt ook vrij weinig eigelijk....laterz bartje!

Ha die Bartju en de rest.

Ik heb inderdaad een X-frame. Bestaande uit de monocoque (middendeel) van 50 euro, 4 armpjes van 9,90 per stuk (4 stuks) en als je dan de originele motorhouders gebruikt heb je voor 90 euro een carbon frame. (komt nog wel 13 eurp porto bij naar Nederland)

Frame zit (heel strak in elkaar en ik heb niets gelijmd. Alleen met de nylon M3 boutjes gemonteerd. Al dat kleine spul zit er wel mooi bij. Mag ook wel maar toch!! Scheelt weer ritje naar de modelbouwzaak.

Machtig mooi spul dat carbon. Mogen ze wel sierradenvan maken vind ik!!

Ik heb er 4 aluminium motorhouders bijgekocht (1 rood en drie blanken) kogellagers. Dan maar in 1 keer goed. Dat was dan bij elkaar 243 euro of zo. De POM's (tandwielbeschermers zitten er niet bij. Die moet je apart bestellen maar zijn nog niet in de shop. SHIT!!!

Verder vlieg ik nog met schuim EN X3D.

Daarna gaat het schuim eraf. Daarna op m'n nieuwe frame met originele houders en daarna pas de dure.
Te duur om te verkloten.

Verder heb ik niet zo veel gevlogen maar die keren die ik gevlogen heb bliven bijzonder, zo strak en stabiel. Lijk zelfs of de motoren beter (rustiger) lopen met de X3D.(en zuiniger??)

Groetsels
Arie

ey arie heb je er ook foto,s van en heb je ze al inelkaar ??
Ben benieuwd

Mensen! ik heb net een x-ufo gekocht, het is de V2. Gister even proberen te vliegen, maar hij wil kantelen naar links! alles gechecked en voor de zekerheid maar even gereset door aux 3/4 ingedrukt te houden etc etc. Maar ik heb het probleem al gevonden, de linker prop draait langzamer als de rest, bij het gasgeven pakt ie hem ook niet meteen op, dan moet ik eerst mer gas geven, het lijkt wel of ie tegen gehouden word oid. Weet iemand dit te verhelpen!?

Hallo Ufioten.

Bartjuuu Vroeg nog of ik nog met de originele zender vloog. Nee dus. Dat is nu een Graupner MX12. Andere kunnen ook. Zowel 27, 35 als 40 mhz. (gewoon het andere kristal in de ufo)

Dat is zonder X3D al een wereld van verschil. Je lijkt ineens een andere ufo te hebben. Hij stuurt preciezer, gemakkelijker. lijkt stabieler etc. Dat ligt natuurlijk aaan de preciesie van de zender maar is een wereld van verschil. Dan nog een X3D erbij........... Jummie!!!!

Das een heel andere ufo als die uit de doos kwam!!!!

@Bartjuuuuu: Al een nieuw koolstof of aluminiumbuisje gekocht om de schade te repareren?? Of bestel je gelijk een X-Frame???

@Red Eagle: Nee nog geen foto's. Het zit nog maar half in elkaar zonder elektronica etc. Weinig aan te zien nog. Ik ga wel foto's maken.

Groeten
Arie

Niet wanhopen mensen, er zijn nog wel meer mensen die met de X-UFO bezig zijn.

Zojuist mijn X-3D besteld, nu nog eventjes wachten tot hij binnen is (zal wel november worden).

Daarna begin ik terug te vliegen. Ik moet me eerst wel nog een nieuwe zender aanschaffen, want de originele gaat bij mij maar een meter of 10 ver.

Ik ga me denk ik een Graupner MX-16s aanschaffen.

Back