REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

ey arie je had me een mail gestuurd met de acuu,s op marktplaat jij was dat dus ik zie het nu pas haha !!!
Mail me maar ff een prijsje voor de accu !!
Dan heb ik ze dubbel plus lippo bestellen dan kan ik max vliegen gheghe

O, (toekomstige) X-Framers.

Vergeet niet een flesje blanke nagellak te kopen.
Heb je nodig met Alu motorhouders. "Lenen"van je vriendin, vriend(??) of partner kan ook.

Is wel belangrijk.

Groetsels
Arie

ik ga ook eerst dat ding maken, of gelijk een x frame en dan eerst een andere zender, want hij verliest soms kontact en dat ligt aan de zender geloof ik,....

en de X-3d is echt super!!!

ga zo trouwens een weekje naar duitsland, mischien kan ik daar nog aan een voordelige donor ufo komen, tot volgende week X-ufo-owners!

groeten bartje-dice!

ey hoi iedereen :

Het volgende ,

Als ik mijn X-ufo bestuur dan draait ie soms na ff een tiental seconden om zijn as heen en is ie vrij moeilijk te besturen vaak ga ik dan ook tegen de grond hoe kan dit als ik tegen trim is het net of ie niet neutraal wil met ander woorden tis of rechts of links in het midden pakt ie geloof ik niet .
Dit maakt het hooveren minder mooi want je kan nooit echt lang hooveren met andere woorden ik krijg de voorkant (rood lampje) niet de hele tijd naar voren gericht.
BTW ik vlieg de ufo zonder Ep frame .

Thnx

Greetz

Eagle Man

Vlieg jij met X-D?? Of standaard Gyro??

Sandaard is niet te trimmen. Zal altijd draaien en dat moeten jouw vingers constant tegensturen. Met een X3D Moet hij wel behoorlijk vast in één richting blijven.

Ben benieuwd
Arie

ehee arie ik vlieg idd nog standaart !!
Maar die x3d komt wel zowiezo misschien dat ik hem volgende week al bestel nog ff afwachten !
Nahjah zal wel normaal zijn dan met dat draaien heb hem in iedergeval redelijk onder controle

Ey arie je kan die X-Frame Monocoque bestellen maar past daar die standaart gyro ook in ofniet ?
Zojah bestel ik me die eerst ff en vlieg eest met x-frame totdat ik genoeg geld heb voor de X-3d !!

En hoe zit dat met de motor houdertjes kunnen die gewoon op die X-Frame CF-Ausleger 'Freestyle' worden geschroefd moet ik daar ook aparte houdertjes voor kopen ?
Kan namelijk nergens vinden hoe je de motoren moet aansluiten op het Xframe

Hoi Marcel.

Nee, de standaard gyro past niet in de X-Frame. Het is te laag binnen.
De originele motorhouderes passen wel maar ik ben net zelf aan het verbouwen
geweest en ze breken vrij snel.
Ze zitten nl gelijmd. Ik heb nog maar de helft over of zo. Dat viel een
beetje tegen dus.
Als je standaard motorhouders kunt lospraten bij anderen of nieuwe bestellen
bij je frame
(goedkoper als alu) lukt het. Ik weet niet hoe sterk ze zijn bij een crash.
Misschien moet je er een paar op reserve bestellen of meteen duur doen. Ik
kan niet in jouw portemonnaie kijken.
Er komt wel wat sloop en soldeerwerk bij kijken.

Ben benieuwd.
Groeten
Arie

ok dan weet iki dat ff maar wil eigenlijk eerst een Xframe kopen wat voor opties heb ik kan ik de gyro niet op een nette manier passend maken ?
Of een andere soort x-frame kopen .!
Heb namelijk nog niet geld om de x-3d te kopen.
(zijn eerst andere belangrijke dingen die voorgaan :wink: )
En Arie mijn naam is Marc gheghe ..

Yo Rode Vogel.

Nee, Gyro past er niet in. X3D is eigenlijk een moetje. Wat wel mogelijk is, is X=frame kopen en van het middendeel alleen de bodemplaat gebruiken. Dus niet de "kooi" Het is carbon dus vrij sterk.Dat houdt best denk ik. (niet te hard crashen :mrgreen: Maar dat zit ik net even te bedenken. De rest van het midden deel (of monocoque) bouw je er dan later op als je wel een X3D hebt.
Tweede mogelijkheid is om een zelfbouw piezogyro te bouwen. Een zogenaamde Plottermod. Moet je op het duitse forum lezen. Is erg veel over geschreven daar. Je moet wel wat van elektronika weten en solderen

Als je ufo nog vliegwaardig is is de X3D de beste aanschaf (en een andere zender) Mja de rest is ook mooi.

Dat wordt sparen!!!!!!!!!!

Sterkte met nadenken en beslissen.
Groeten

Maar als je het plaatje bekijjkt zie je dat de kooi en het onderplaatje 1 geheel is !!
Is dit dan wel mogelijk ik hoop het weli s wel mooi natuurlijk kan ik ffies sparen em de x3d erbij en dan de kooi erover !
En die plottermod niets voor mij haha

Nee, het zijn 10 onderdelen. (bodem, dakje en 8 staanders) Bovenin zit GEEN gat!
Als je alleen de bodemplaat gebruikt moet je wel met schuim oid je gyro beschermen. Ook moet je nog iets verzinnen als landingsgestel of zo. Anders land je op je accu of motoren. Ik heb zelf foto's gemaakt van de montage tot nu toe. Ik zal proberen ze er binnenkort op te zetten.

Groetsels
Arie

Test
164c.jpg

De Monocoque

Arie de Koning zei:
Ha,MX16 de nieuwe grote broer van de MX12. Goeie keus!!!
Kost die tegenwoordig die MX 16 (losse zender???)
Groeten
Arie

Ik zou het niet weten. Op de site van Graupner staat die voor € 299 voor de complete set.

Ik moet nog eventjes bij een shop hier in de streek gaan vragen wat de losse zender juist kost.

vip1980 zei:
bartjuuuhhh zei:
vip1980 zei:
bartjuuuhhh zei:
net ook even "naakt" gevlogen en dat gaat een stuk mooier moet ik zeggen!

Hij maakt ook een stuk minder lawaai, vindt wel dat hij ''naakt'' sneller naar de muren en plafond getrokken wordt......ben nu bezig om een nieuwe frame te maken.........( een stuk steviger )

waar ga je dat frame van maken dan??? en vlieg je ook met een x-3d?

groeten bart

Ik wil het frame van Carbon of van een grote printplaat maken ( samenstelling van Glasvezel en epoxy) dit zijn allebij erg lichte materialen maar ook heel sterk.De meeste Tuning onderdelen zijn van Carbon gemaakt, maar helaas moet je ook de benodigde materialen hebben om dit zelf te maken(vacuumpomp etc....).Naar geruchten op het duitse Forum komt er een nieuwere versie uit van de X-3d......die ook een stuke kleiner is en goedkoper zal zijn......daar wacht ik dan liever op.....( bij deze zal er o.a een algemene aansluiting zitten, voor het aansluiten van een cam.Regelbaar met dipswitches 12 volt of 9 volt ).

Ey hoi jij wou je frame maken van een printplaat ik heb nu ook idee om het te maken van een moederbord uit een pc is dit mogelijk denk je ??
Ik ga morgen wel even experimenteren !!
Is een printplaat alleen stevig genoeg?
Is dit niet te zwaar ?

>..zucht net weer even gevlogen maar vind echt dat ie super erg om zijn as draai in de lucht blijven lukt wel maar het lijkt nie veel op hooveren omdat ie alle kanten echt ver opgaat !!
Ik kan er ook niet tegen trimmen waar kan dit aan liggen ?
Ik weet dat je altijd blijft sturen maar dit is echt erg !!!
Het rode lampje blijft niet vooruit schijnen doet het bijna ook niet !!
Best irritant maakt het vliegen in de woonkamer onmogelijk !
Wat kan dit zijn ?

Graag nog reactie op mijn vorige email ::::

Arie ik heb het toch maar gedaan kon het gewoon niet laten !!!
Wie kan dit voor mij vertalen ? Zodat ik weet op welk rekeningnummer het betaald moet worden!
Ik weet het DOM !! (en dat terwijl driekwart van mijn familie duits is nahjah)

Hier komt ie:

Vielen Dank für Ihre Bestellung bitte bezahlen Sie, sobald Sie von uns die
Auftragsbestätigung per eMail erhalten haben, in der auch evtl. Lieferzeiten
aufgeführt sind.

Rechnungsnummer: RI-16939/00

Anzahl Bezeichnung Artikelnummer Einzelpreis Gesamtpreis
MwSt.
--------------------------------------------------------------------------------
---------
1 X-3D Kreisel 17188124 EUR 179,90 EUR 179,90 EUR
24,81 (16%)

--------------------------------------------------------------------------------
---------
Summe: EUR 179,90
Versandkosten: EUR 13,90
enthaltene MwSt. (16 %): EUR 26,73
Gesamtpreis: EUR 193,80

Dieser Betrag entspricht Netto EUR 167,07.

BEDANKT IEDEREEN HELLAAS IS IE PAS 10 NOVEMBER BESCHIKBAAR NAHJAH !!!

Back