Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nou, zojuist maar eens gecontroleerd wat er nu aan de hand was met de aandrijving aangezien de Baja gister niet meer vooruit kwam. Als ik gas gaf wou hij niet rijden maar de wielen gingen wel draaien als ik de achterzijde optilde. Wist dus al wel meteen dat het de koppeling zou zijn maar de schoentjes had ik al recent vervangen dus d8 dat het iets anders moest zijn.
En idd het was de koppeling, dit keer was de koppelingshuis afgebroken van zijn as, moet slechte las geweest zijn aangezien de "clutch bell" van staal is en de centeras daarin gelast is. Die zat dus gisteren los en dat verklaarde ook het geluid wat je hoorde toen ik de motor steeds afzetten.
Zojuist maar een nieuwe koppelingsklok besteld
Dit was de laatste keer dat ik met de Baja gereden heb denk ik, ga hem in de verkoop zetten als die weer helemaal kant en klaar is en weer netjes schoon!
Vandaag de aluminium verhogers binnengekregen voor onder de diffblokken, hierdoor komt de achterkant 6 mm lager te liggen wat de wegligging weer ten goede komt. En een kunststof buisje geplaatst op de as van de gashevel, dit zorgt ervoor dat er geen vuil langs het asje de carberateur kan binnenkomen.
Het kunststof buisje en de aluminium verhogers zijn door RonW zelf gemaakt
Van het weekend het differentieel uit elkaar gehaald en de kunststof behuizing vervangen voor aluminium. Mocht het diffhuis een keertje uit elkaar knallen word het nu beter afgevangen door de aluminium behuizing.