Rijders (offroad) omgeving Zwolle

HAHA zag er weer leuk uit :-)
Schade vandaag: 1 x regelaar defect met een mogelijk gepofte lipo, moet ik nog even controleren.

Toch maar een Castle sidewinder sct-10 gaan bestellen ;-)

Maar was weer leuk als er weer een zonnetje is ben ik weer van de partij.

Groetjes, Sander

Nou, zojuist maar eens gecontroleerd wat er nu aan de hand was met de aandrijving aangezien de Baja gister niet meer vooruit kwam. Als ik gas gaf wou hij niet rijden maar de wielen gingen wel draaien als ik de achterzijde optilde. Wist dus al wel meteen dat het de koppeling zou zijn maar de schoentjes had ik al recent vervangen dus d8 dat het iets anders moest zijn.

En idd het was de koppeling, dit keer was de koppelingshuis afgebroken van zijn as, moet slechte las geweest zijn aangezien de "clutch bell" van staal is en de centeras daarin gelast is. Die zat dus gisteren los en dat verklaarde ook het geluid wat je hoorde toen ik de motor steeds afzetten.

Zojuist maar een nieuwe koppelingsklok besteld :)

Dit was de laatste keer dat ik met de Baja gereden heb denk ik, ga hem in de verkoop zetten als die weer helemaal kant en klaar is en weer netjes schoon!

Vandaag de aluminium verhogers binnengekregen voor onder de diffblokken, hierdoor komt de achterkant 6 mm lager te liggen wat de wegligging weer ten goede komt. En een kunststof buisje geplaatst op de as van de gashevel, dit zorgt ervoor dat er geen vuil langs het asje de carberateur kan binnenkomen.

Het kunststof buisje en de aluminium verhogers zijn door RonW zelf gemaakt:worship: :thumbsup:

Van het weekend het differentieel uit elkaar gehaald en de kunststof behuizing vervangen voor aluminium. Mocht het diffhuis een keertje uit elkaar knallen word het nu beter afgevangen door de aluminium behuizing.

Foto's volgen nog.....

Laatst bewerkt:
gister nog wat leuks gekregen!
(sinterklaas he toch gezellig ;))

2 setjes of-road pionnen, zijn een soort van 20 cm grote frisbees die met een plastiek spijker in de grond wordt vastgemaakt!

ik heb er 4 gele en 4 oranje van, kunnen we bij de volgende meet een baan uitzetten ofzo?

Heej, heb je foto's Ruben?

Hier wat foto's van de upgrades om e.e.a. duidelijker te maken van mijn MB. Komt van de week nog meer aan, ben druk geweest zeg maar:D;)

dsc8606.jpg

De alu verhogers onder de diffblokken

dsc8607x.jpg

Het alu diffhuis in plaats van de kunststoffen versie

dsc8610.jpg

De kunststoffen (rode) beschemingshulsje voor de gashevel

dsc8609z.jpg

En de elektronica in gevorderde stadium

de gevraagde foto's:

dit is dus zo'n pylon:
full

en hiermee word hij vastgezet in de grond: een dikke centimeter tot anderhalf breed :)
full

ik her er 4 van elke kleur:
full

en voor de grootte heb ik mijn mervje er naast/op gezet;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke dingen Ruben, moeten we idd eens een parcourtje mee gaan maken:D

In verhouding met de MERV lijken ze vrij groot......... als je MERV een Revo was geweest dan he :cool:

Heb een gaaf plekkie gevonden om te bashen in Hessenport in Zwolle :D
Alvast 1 fotootje;

pc070006.jpg

Van het voorjaar maar eens rijden denk ik!

dat is toch wel een hele mooie locatie!

(ik hoop alleen dat al dat ijs straks geen plassen water zijn want daar rijd ik toch liever niet doorheen)

bij de volgende meet neem ik ze zekers mee :thumbsup:

Back