Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veldhangen en af en toe nog even vliegen is best leuk, maar zeker niet meer iedere week.

Eens en +1

Ja hoor alles goed mooi weer en 30 + gr en natuurlijk lekker bier
Welkom thuis siggy

geniet er nog maar ff van joop ;)

ik ben blij weer terug te zijn , 12 dagen cramperen is meer dan zat , kamperen vind ik op zich wel leuk , maar dat gedoe met dat gesjouw en op/afbouwen word ik te oud voor , volgende keer huur ik zo'n huisje of chaletje op de camping , 3 koffers mee en aanhanger met motor en fietsen en klaar :D

Maar alles is hier weer van kant , dus ik zet de flapkanzie weer voort ( naar zijn motor kijkende ;) )

straks even wat dogfighters stofvrij maken gaat en wat nimh's tot leven wekken .

mag dit wel ? Zo nee dan haal ik hem meteen weer weg ;)

44975_417788628335901_14844688_n.jpg

Was Jerkev dan al op vakantie?
Nee, dat niet. Ik zou maandag maaien maar het gras was donderdag als weer akelig lang aan het worden. Met nog drie dagen wachten zou het weer lastiger zijn om te maaien. Dus gisteravond met 3D even afgesproken dat hij toegang regelde. Ik heb lekker in 3,5 uur het hele veld gemaaid en ontdaan van alle plukken hooi die er nog op lag. Ongeveer het veld dus 2x gemaaid. 8O Maar nu zo strak als een golfbaan (die al jaren in verval is geraakt, het veld krijgt toch best aardige verzakkingen/kuilen). Die 3D lui hebben alleen maar wat staan vliegeren, voetballen en frisbeeën. :? :lol: Kortom, het is weer een mooi kort en strak veldje. :thumbsup:

Ik denk eerder dat ze op het werk Siggymeister missen
Iedereen is vervangbaar, het kerkhof ligt vol met mensen die ook vervangen zijn. 8O ;)

Veldhangen en af en toe nog even vliegen is best leuk, maar zeker niet meer iedere week.
Gastvliegen mag alleen als je in het bezit van een vliegbrevet of KNVvL lid bent. :teacher: Met het opzeggen van je lidmaatschap heb je ook geen brevet meer. :rolling: En je mag niet samen met een willekeurig clublid vliegen, alleen met een door de club aangewezen instructeur. En voor 2 eypo per vlucht gaat het goedkoop bieren op de club worden voor de instructeurs. :celebrate:
Kleine lettertjes zei:
28. Gastvliegers dienen in het bezit te zijn van een vliegvaardigheidbewijs, de gast vlieger dient voor te vliegen
en de terreinbepalingen door te nemen. Na goedkeuring van de instructeur mag de gastvlieger die dag
zelfstandig vliegen mitst hij minimaal WA verzekerd is of in het bezit zijn van een KNVvL lidmaatschap.

30. Niet-leden van de Aero Club Heemskerk kunnen een vlucht maken voor een bedrag van € 2.00.

33. Leden en donateurs en niet-leden die niet in het bezit zijn van een geldig vliegvaardigheid bewijs of brevet,
mogen slechts vliegen onder toezicht van een ACH aangewezen vlieginstructeur.

Zeker gemaakt met een goedkope camera. Die stellen wel vaker op de achtergrond in plaats van het voorwerp scherp. :? :hammer:

Respect voor de maaiers en allen die dat mogelijk hebben gedaan. Top geregeld weer :thumbsup:

@Junkie: wij hebben juist afgelopen week besloten om aankomend jaar een andere vouwwagen te kopen. Caravanliefhebber ben ik niet en een tent vind ik te primitief. Onze keuze is op deze gevallen maar hij is aardig wat aan de prijs.
Cabanon Chamonix vouwwagen De Wit Schijndel

Het kan ook een goede tweedehands worden, maar dat het een boogvouwwagen wordt is zeker. Deze staat ook zo en heeft een gesloten vloer, altijd lekker als het toch regent.

Dus na het seizoen op jacht naar een andere vouwwagen.

Respect voor de maaiers en allen die dat mogelijk hebben gedaan. Top geregeld weer :thumbsup:
Zeker wel. :yes: Het blijft een heel karwei en gezeul. ;) Maar om het zo eens in de zoveel tijd te doen is ook wel leuk. Beter dan de pisbak schoonmaken. :mrgreen:

Onze keuze is op deze gevallen maar hij is aardig wat aan de prijs.

Het kan ook een goede tweedehands worden, maar dat het een boogvouwwagen wordt is zeker. Deze staat ook zo en heeft een gesloten vloer, altijd lekker als het toch regent.

Die grote hor aan de voorkant is wel gaaf. :yes: Van Smitveld hebben zo ook een paar mooie modellen. Ik vind de prijs alleen niet in verhouding staan tot een soortgelijke tent en een losse aanhanger. Die 8 buizen zullen toch geen 5000 eypo kosten? :? :nooo:

Het prijsverschil zit in hem in de keuken denk ik... die zit niet bij een tent :hammer:
Nee dat vond ik ook al onverklaarbaar. Maar een tent wordt het niet voor mij. Als ik twee weken ergens sta moet ik echt in een bed liggen. 1 of 2 nachten gaat nog wel maar daarna ben ik niet meer te genieten.
En voor een caravan ben je nog eens 10 rooitjes meer kwijt. Plus dat caravanlui altijd in de voortent zitten met de gordijnen dicht... dat is ook iets onverklaarbaars.

Dat van het bed is een argument. Ik gebruik al 20 jaar van die zelf opblazende matrassen. Van een goed merk, nooit last van kou of mijn rug gehad. Ander goed argument ten opzichte van een caravan vind ik dat het een relatief klein karretje is. Makkelijker te stallen en prettiger om me te rijden.

Ziezo, zojuist een dure aanschaf gedaan, een nieuwe Renault Clio Estate gekocht... (levering begin November).

Resume; nu echt even de hobby qua nieuwe aanschaf op een laag pitje. Voordeel is wel dat de grote toestellen er met gemak ingaan :yes:

Footootje van de proefrit auto (qua kleurstelling / wielen en chrome hetzelfde als de onze)
1078933_646772975334485_1447057963_o.jpg

Gastvliegen mag alleen als je in het bezit van een vliegbrevet of KNVvL lid bent. :teacher: Met het opzeggen van je lidmaatschap heb je ook geen brevet meer. :rolling: En je mag niet samen met een willekeurig clublid vliegen, alleen met een door de club aangewezen instructeur. En voor 2 eypo per vlucht gaat het goedkoop bieren op de club worden voor de instructeurs. :celebrate:

Vliegen op HT en Nauerna that is ;)

** zo blij dat er geen regels meer zijn :D

@choco: Als je een beetje handig bent met Windows en weet hoe je bestanden kunt kopiëren naar bijvoorbeeld een USB-stick, en je wat meer in wilt kunnen stellen dan de gebruikelijke zaken, neem dan een Android toestel. Kies dan een Samsung of HTC en als model respectievelijk de S3/S4/S4 Mini of HTC One/One Mini of als je groter wilt een Note II of Sony Experia Z. Hou je niet van moeilijk doen en makkelijk backuppen, kies dan een iPhone 4S/5 (in combinatie met iTunes op de computer).

@Spikkel: Net karretje, paste de kinderwagen niet in de gewone Clio? :mrgreen:

Het was niet van dat zonnige weer maar mijn kop tintelt van die paar uur trekkertrek op het veld. :oops: :?

Het prijsverschil zit in hem in de keuken denk ik... die zit niet bij een tent :hammer:
Nee dat vond ik ook al onverklaarbaar. Maar een tent wordt het niet voor mij. Als ik twee weken ergens sta moet ik echt in een bed liggen. 1 of 2 nachten gaat nog wel maar daarna ben ik niet meer te genieten.
En voor een caravan ben je nog eens 10 rooitjes meer kwijt. Plus dat caravanlui altijd in de voortent zitten met de gordijnen dicht... dat is ook iets onverklaarbaars.

de eerste dag lag ik op zo'n opblaasmatras , amper geslapen , dus de volgende dag gelijk in het dorp een echt matras gekocht , prima geslapen verder :D

@Junkie: wij hebben juist afgelopen week besloten om aankomend jaar een andere vouwwagen te kopen. Caravanliefhebber ben ik niet en een tent vind ik te primitief. Onze keuze is op deze gevallen maar hij is aardig wat aan de prijs.

ook een optie , maar een chaletje huren is ook een optie ,en hebben we al vaker gedaan , geen gesleep en redelijke matrassen , wel wat meer geld neer tellen , maar geld mag rollen , zeker in de flapkansie .

maris is een camping freak ,ik ben meer een luxe hotel freak , dus de middenweg is een chalet op da campiff , wel op tijd boeken dan ,want die zijn het snelst geboekt .

de tent die we nu mee hadden , is (als hij staat) fantastisch , erg groot , 2 cabines , 1,5 uur werk om op te zetten , dat is onze nl tent omdat het in nl ook wat minder weer kan zijn .

voor het warme zuiden hebben we een kleinere tent , die staat erg snel , en is alleen om in te maffen , in warme landen zit je er toch niet in .

@ spikkel : nice car , en lekker groor voor da hobby :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back